Zweetvoeten+koude voeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Zweetvoeten+koude voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 13:32

Hallo allemaal,

ik heb er eigenlijk nooit last van behalve nu, zweetvoeten. Ik heb het heel snel heel koud met het gevolg dat ik dus 30 lagen over elkaar aan doe maar nu wil het volgende, als ik even heb gelopen krijg ik dus heel snel zweetvoeten in die lagen hierdoor worden mn sokken nat met het gevolg dat ik daarna helemaal ijsklompen heb. Een laag minder wil ik ook niet want ik heb ookal heel snel blauwe tenen als ik even stil sta. Wie heeft de oplossing? Ik ga vanavond namelijk naar een voetbalwedstrijd kijken en dan moet ik niet hebben dat ik daar stil zit met ijskoude voeten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:36

thermo sokken? Die zijn er speciaal voor gemaakt ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 13:37

Eleionomae schreef:
thermo sokken? Die zijn er speciaal voor gemaakt ;)

maar die worden dan toch ook nat van het zweet of zie ik dat verkeerd

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:39

skisokken (hema heeft fijne met veel wol erin). Gaan niet heel lang mee, maar werken wel goed en bij het aandoen een klein beetje talkpoeder in de sokken. Dit is voor mij de beste remedie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 13:42

Ahumm schreef:
skisokken (hema heeft fijne met veel wol erin). Gaan niet heel lang mee, maar werken wel goed en bij het aandoen een klein beetje talkpoeder in de sokken. Dit is voor mij de beste remedie.

waar helpt de talkpoeder dan tegen? :o

Veulen84

Re: Zweetvoeten+koude voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:59

Talkpoeder neemt het zweet beetje weg.
Maar je kan ook stro in je schoenen doen of wol.

Mare ik heb gewoon overal schone sokken liggen. Maar ik ben er dan ook aan gewend, ik heb het gewoon altijd. Zweetvoeten en daarna worden ze koud, zeker midden in de zomer als het 30 graden is.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:02

Dat probleem heb ik ook. Ik heb nog steeds niet de oplossing gevonden en toch al veel geprobeerd.
Ik las pas iets over een zalf van Hansaplast dat de voeten warm zou moeten houden. Ik ga dat maar weer eens uitproberen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:22

LZP --> MW

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:25

Wat voor sokken en schoenen heb je precies aan? Synthetische sokken kunnen wel voor warme voeten zorgen, maar zijn een drama als het om vochtabsorbtie gaat.
Het beste werkt nog altijd wol. Houdt de voeten warm, absorbeert het vocht en geeft het aan de buitenkant weer af. Maar als je die aan hebt in een paar rubberen laarzen dan houdt het op een gegeven moment ook op, want door het rubber kan het vocht ook weer niet weg.

Het is dus niet alleen hoeveel je aan hebt, maar ook wat je aanhebt wat een rol speelt.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:37

Je voeten insprayen met antitranspirant of insmeren met deoleen creme (bij drogist)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:04

mmm, ik ken t...

wat ik deed: sokken aan(liefst dikke zoals skisokken), boterhamzakje er om, dan weer sokken.
en ja dat zweet onwijs maar koelt minder af. je moet t alleen niet te vaak doen want plastic om je voeten is niet echt gezond omdat ze niet kunnen ademen...

maar als te vriest zoals nu werkt t nog wel eens.

en wat ik ook nog wel eens heb geprobeerd is van die heatpacks. die leg je op je wreef en dan je schoen dicht knopen.
is gegarandeerd lekker warm, maar duurt maar zo lang als het het heatpack warm blijft.