Mezelf door laten meten (voedsel): Waar? (Maarssen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Mezelf door laten meten (voedsel): Waar? (Maarssen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 11:25

Ik heb al jaren last van huidproblemen. Loop nu bij een dermatoloog en alles schiet maar niet op. Mijn bloedwaardes zijn goed en toch krijg ik steeds weer ontstekingen. Arts weet het ok niet helemaal geloof ik. Ik baal er ontzettend van. Mijn beste vriendin opperde om mij eens door te laten meten. Zij doet dat regelmatig voor haar kindje die allerlei voedselallergieen blijkt te hebben. De behandelingen daarna (met buisjes "water") schijnen goed te werken. Ik ben alleen even de term/ naam kwijt :o

Afijn, ik denk dat het best zou kunnen dat mijn probelemen komen door of verergerd worden door iets van voedselallergie en zou mij best eens door wille laten meten. De vraag is waar en hoe ik een goede kan vinden die evt aan huis komt in de regio om Maarssen heen.

Ik ben echter wat sceptisch. Ben al eens door iemand doorgemeten met zo'n pendel. Ik dacht dat het om voedsel zou gaan, maar die mevrouw heeft allerlei blokkades aangepakt. Psychisch weliswaar. Iets waar ik absoluut niet op zat te wachten (ook omdat ik haar verder neit goed kende maar wel elke dag op school tegenkom (moeder van een klasgenoot van 1 van mijn kinderen) en waar ik te overdonderd van was om het te stoppen. Het heeft me op zich wel geholpen, maar ik wil dat niet weer!

Ik zoek dus een betrouwbaar iemand die mij kan doormeten of mijn huidproblemen veroorzaakt/ verergd worden door voedsel, iemand in de buurt van Maarssen.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 02-12-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonechi_

Re: Mezelf door laten meten (voedsel): Waar? (Maarssen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:29

Je zou misschien een mesoloog kunnen bezoeken. Je kunt kijken of ze zijn aangesloten bij een beroepsverengiging. Online kun je vast meer vinden over de werkwijze etc.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:44

Ja, een mesoloog meet idd ook door en heeft ook veel kennis over voeding, allergieen en dergelijke.
Je kunt informatie vinden op http://www.mesologie.nl
Mesologen zijn aangesloten bij de nvvm en de srbag (je kunt dan nakijken of je het vergoed krijgt)

Ze meten niet dmv pendelen maar dmv electro-acupunctuur (methode Voll). Dat is toch iets concreter (vind ik zelf dan).

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:02

In Maarn zit een mesoloog http://www.mesosmaarn.nl/index.html heb daar goede ervaringen van gehoord (moet zelf ook nodig een afspraak maken :o ) Maar weet niet waar in Utrecht je zit :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:06

Of de humane afdeling van Eric Laarakker in Den Bilt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 12:08

Heb even de OP gewijzigd en mijn woonplaats neergezet.

Alvast dank voor alle tips. Zou moeten uitzoeken of mesologie wordt vergoed. Is een idee.

Meer ideen welkom...

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:08

Ik heb bloedonderzoek laten doen in Bunnik bij het gezondheidscentrum. Daar werken ze ook met orthomoleculaire voeding. Ik ben bij een natuurdëtiste geweest (in huissen) en zij heeft mij erg geholpen. Succes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:38

Ik heb mezelf destijds dmv bioresonantie helemaal laten doormeten. Alles wordt dan meegenomen in het onderzoek, zou goed kunnen dat er iets heel anders uitkomt dan wat jij verwacht.

Dit wordt vergoed als je een uitgebreide dekking hebt die ook alternatieve geneeswijzen vergoed, alleen moet het dan wel door een arts gebeuren. Ik ben daarvoor in Ermelo geweest, dat is alleen voor jou wat uit de richting denk ik.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:22

ik ben dmv electro acupunctuur helemaal doorgemeten en geholpen

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:51

allergiecentrum in Utrecht

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:54

Polly schreef:
ik ben dmv electro acupunctuur helemaal doorgemeten en geholpen

:j
Alleen die waar ik kwam, is niet echt voor jou in de buurt :o Maar heb er ook hele goede ervaring mee!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:05

ik heb ook hele goede ervaringen met een maar die zit hier in de buurt...

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:38

http://www.jthholwerda.nl/Home.aspx

Ik hoor veel goede dingen van deze man ( o.a. van mijn zusje).

Edit: dit is trouwens niet dmv pendelen oid maar er worden buisjes bloed afgenomen en ze gaan alles testen wat er te testen valt.