Ik ben nu bijna 6 jaar weg bij mijn ex. Uit ons huwelijk hebben we drie kinderen gekregen. In het begin na de scheiding heb ik hemel en aarde moeten bewegen om de omgangregeling "soepel" te laten verlopen. De kinderen nu 9, 11 en 14 gaan alweer 3,5 jaar niet meer naar hun vader, wat hun keus is geweest. Nadat ze mij na een verblijf van 3 weken in de zomervakantie vertelde hoe dat was verlopen heb ik hem een brief gestuurd om te vragen hoe en wat. Na 1,5 jaar kreeg ik daar antwoord op in de vorm van een kort geding. Nu 1, 5 jaar verder en allerlei wegen bewandeld te hebben om de kinderen en hem weer in contact te krijgen, wat door zijn laksheid en des-interesse niet van de grond is gekomen. Ik heb mediation gevolgd en zoveel instanties afgerend, omdat hij zo graag weer de kinderen wil hebben. Van mij mogen ze erheen, maar ze hebben niks met hun vader en eerlijk is eerlijk, geef ik ze daarin wel gelijk. Hij toont niks geen interesse of enige medeleven. Moet gedwongen worden om aan hun verjaardag te denken en moet aan de hand genomen worden om een stap te maken. Nou ben ik begin oktober weer bij de rechter geweest en dit nadat ik mediation heb stop gezet omdat hij de afspraken die we daar hadden gemaakt niet nakwam. Nou heeft de rechter deze afspraken ook aan hem opgedragen en tot op de dag van vandaag niet nagekomen. Het is ook geen onmogelijke, want het is dat hij moet proberen via post, mail of hyves weer een lijn te leggen tussen hem en de kinderen. Nu 7 weken later nog niks gezien. Nou kreeg ik vandaag de post en er zat een brief bij dat ik volgende week naar het omgangshuis moet. Nou is dit voor mij wel het laatste wat ik doe, want heb alles nou wel gedaan om hem tegemoet te komen, maar ooit houd het op. Het ergste vind ik dat ik steeds de zwarte piet krijg, zo van "Ohh dat is zeker weer zo'n moeder die haar kinderen bij hun vader weg houdt" En rechters, raad v/d Kinderbescherming, maatschappelijk werkers, mediator etc die telkens zeggen geef hem nog een kans en blablabla, maar kom op hij is 39. Ik zorg 24/7 alleen voor mijn kinderen, werk fulltime ben bezig een eigen winkel op te zetten en probeer een leuke moeder te zijn. heb het idee dat mijn kinderen redelijk in het leven staan, zijn geen losgeslagen onhoudbare kinderen en hebben zelf duidelijk aangegevn aan de R v/d K en mediation dat ze gewoon geen contact willen met hun vader. Dus nou moet ik naar het omgangshuis. Wat kan ik daar verwachten en zijn daar wel mensen die zien dat het niet aan mij of de kinderen ligt?