Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
beantsje schreef:Nee hoor, als je pees was afgescheurd, kon je je hand niet meer bewegen of al je vingers niet meer strekken.
Bovendien is voor het afscheuren van een pees behoorlijk wat geweld nodig.
Qimm schreef:misschien is het ook wel een relatieve deuk omdat er een zwelling is. Je kunt een bloedinkje hebben gehad in 1 van de peesscheden waar nu een vochtophoping ontstaan kan zijn (peesganglion) Die bulten kunnen zowel hard als flexibel zijn. Je kunt ook 1 van de kleine gewrichtjes met die ruk geforceerd hebben met het zelfde effect, vochtophoping (gewrichts ganglion) dat lijken me waarschijnlijkere mogelijkheden dan een heuse peesscheur. De enige kapotte pezen in handen die ik tot nu toe gezien hebben war het gevolg van kapot gesprongen vazen en vleesmes ongelukjes
Arabesk schreef:Jilletje schreef:eeeh......naar de dokter gaan???
tja, dit is zo'n klachtje waar je niet direct veel last van hebt, dus is de zin om te gaan niet zo aanwezig

Jilletje schreef:en hoewel ik ook geen dokter liefhebber ben zijn ze soms erg handig dus dan moet je zin maken!
en als het nou ineens veel erger wordt of het duurt nog langer dan ga ik heus wel naar de HA
Focussed schreef:Hand op mitellarust, zelf 2 keer per dag rechtdoor over het harde (bijv. stoep of geasfalteerde weg) lopen en daarna 10 minuten koelen.
Als je hand rustig is kun je hem proberen of een afgezet stukje bureau los te laten.