Pijn / tinteling/ dof gevoel in elleboog- naar handen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Pijn / tinteling/ dof gevoel in elleboog- naar handen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:09

Hee bokkers,

Sinds drie dagen heb ik een hele irritante pijn(?) in mijn elleboog. Het is een vreemd gevoel wat ik nooit eerder heb gehad. Maar het is de hele dag zo duidelijk aanwezig dat het me nu mijn neus wel uit komt.

Het is dus een raar vervelend gevoel rondom mijn elleboog en vanuit daar heb ik een tinteling in mijn hand.

Wie hoe wie komt dit bekend voor ? :) Want dit werkt niet echt handig op stage ( in de zorg) ;)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:10

ik ken dat. dat zit er bij mij iets knel in mijn nek.

je kan naar een chiropractor en die heeft het zo verholpen.

Hilde_q

Re: Pijn / tinteling/ dof gevoel in elleboog- naar handen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:13

In je nek ? :oo
Hm daar heb ik eigenlijk verder geen last van ?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:13

Whahaha Hilde, dat had ik van de week ook :+ Sorry niet om te lachen, maar vond het wel grappig toen ik zag dat het jou topic was :j
Bij mij straalde het door naar mn pink/ringvinger, vooral als mn arm naar beneden hing... Thim heeft toen bij mij dat medical tape erop gedaan zodat mijn zenuw wat meer ruimte zou krijgen, en nu nergens meer last van :)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:14

Ja precies die vingers!!
Ja lach maar ik ben inmiddels stront chagrijning want het is echt heel erg aanwezig!!

Kun je Thim niet even langssturen morgenavond ? :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:15

mmh nee sorry :+ Maar is jouw fysio / ha ook niet bekend met het medical tapen?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:17

Ik heb hetzelfde, alleen dan al sinds... euh... 1998 :=
Bij mij zit de spier bekneld in mijn elleboog, momenteel kan er weinig nog aan gedaan worden (ze kunnen de spier omleggen, maar de kans bestaat ook al dat ik alle functies van mijn ringvinger/pink (rechts, ook schrijven ja) verlies...) Tapen hielp bij mij overigens niet..
Het kan zijn dat je s'nachts onbewust op je arm gaat liggen waardoor je er overdag last van hebt. Misschien moet je daar dan even naar kijken, dat je moeder bijvoorbeeld even kijkt HOE je slaapt (ik draai bijvoorbeeld altijd weer terug naar rechts, waardoor ik er ook weer last van krijg).
Misschien kun je even bij de huisarts vragen wat er aan gedaan kan worden. Of fysio of zo..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:44

Huisarts ziet me alweer aankomen. Ben afgelopen jaar minstens 5 x geweest voor mijn knie ( afgescheurde kruisbanden). Ik probeer een beetje rust te houden voor zo ver dat kan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:46

Je kan carpale tunnelsyndroom hebben of een tennisarm, het eerste kan je aan geopereerd worden en bij het tweede kan therapie goed helpen.
Ik weet dat het een heel erg vervelende pijn is, bij mij werd de kracht ook minder.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:53

Ons mam is dit jaar twee maal geopereerd aan het carpale tunnelsyndroom (pols) en ik herken de klachten er sterk in.
Maar kom op ik ben 19 en ons mam 50 :+

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:00

dit is volgens mij geen carpaal tunnelsyndroom maar wel iets wat erop lijkt. Het gaat hier mogelijk om een beknelling/beklemming van de nervus ulnaris.
Bij CTS zijn met name de eerste 3 vingers aangedaan, bij de nervus ulnaris zal je uitval merken aan ringvinger/pink maar is ook het grijpen met duim/ringvinger lastig. Verder is vooral het opwaarts kracht uitoefenen met de ringvinger en pink lastig.
De N.U. kan op 2 plaatsen bekneld raken: bekend is bij de elleboog ('telefoonbotje') maar ook in de hand kan het. In het laatste geval treedt het weleens op bij mensen die ongeoefend gaan mountainbiken, als gevolg van het trillen en het gewicht op de (achterovergeknikte) hand raakt de zenuw beschadigd. Dit heet een fietsershand en gaat meestal vanzelf over.
In jouw geval zou het weleens uit de elleboog kunnen komen, aangezien je het daar ook voelt. zou kunnen komen door verkeerd slapen of andere vorm van druk. Soms is er gewoon te weinig ruimte (Cubitaal tunnelsyndroom). In extreme gevallen kan geopereerd worden maar dat is meestal niet nodig.
Het gaat doorgaans vanzelf over, het slikken van Ibuprofen helpt ook. Maar als je echt fors functieuitval krijgt, moet je maar even naar de HA.
zie bijv. http://www.nvvn.org/voorlichting/ULN_ulnaropathie.html
Laatst bijgewerkt door beantsje op 30-11-10 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 21:06

Bedankt beantsje!
Ik zal zo een pijnstiller pakken want het wordt alsmaar erger op het moment :) Je uitleg is erg verhelderend !
Dank je!