Het Mentale Dieet, ervaringen gezocht!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Het Mentale Dieet, ervaringen gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 12:22

Hoi Bokkers,

Ik ben al jaren aan het vechten met mijn lijf.
Ik wil afvallen maar mijn lijf wil dit duidelijk niet.

Nu heb ik onlangs mijn enkel gebroken en zit ik de komende weken in het gips.
Om de schade zoveel mogelijk te beperken wil ik toch een dieet gaan volgen.

Ik kwam toevallig via een banner op bokt het "Mentale Dieet" tegen.
Hier een link met wat uitleg: http://www.lekkerdun.blogspot.com/

Het klink erg goed voor mijn situatie om mijn lijf van de spaarstand af te krijgen.
Dit dieet wisselt namelijk continu van een proteine dag naar een koolhydraten dag en een dag waarop je alles mag eten waardoor je lichaam dus in verwarring raakt en de spaarstand doorbroken zou kunnen worden.

Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met dit dieet en die met mij willen delen.

Groetjes Iris

Grapjasjes12

Re: Het Mentale Dieet, ervaringen gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:58

Ik heb iets soortgelijks gedaan om mijn spaarstand te doorbreken, want ik woog 95 kilo en ik was het een beetje zat :o

Heel veel afwisselen idd. Ik doe het nu nog als ik wat ben aangekomen door de lucht. Dan gooi ik er snacks en slechts en en binnen no time zit ik weer op een acceptabel gewicht. :)

Ik ben al drie jaar stabiel. Het werkt zeker!

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:18

Ik volg even :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:22

Mijn lichaam stond ook op de spaarstand!
Ik at nog geen 1200 kcal op een dag, terwijl ik er zeker 1700kcal moet hebben.
1 Oktober ben ik weer serieus begonnen, en ben inmiddels tussen de 4.5kg, en 5 kg kwijt!
En dat door meer te gaan eten! :D
Natuurlijk ook gezond, niet vol proppen met chips enzo, maar normaal als ik een bakje chips had gehad, was ik meteen een kilo aangekomen, als ik nu 1 bakje chips in de week, en 1 in het weekend eet, blijf ik gewoon op hetzelfde gewicht, of ben gewoon iets afvallen! :)

Maar dit is dus niet een speciaal dieet! Gewoon meer en gezond blijven eten! :D

Edit; typo! :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:24

Ik ga vanavond even dit lezn, klinkt wel heel ligisch in ieder geval.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 14:33

Ell_en schreef:
Mijn lichaam stond ook op de spaarstand!
Ik at nog geen 1200 kcal op een dag, terwijl ik er zeker 1700kcal moet hebben.
1 Oktober ben ik weer serieus begonnen, en ben inmiddels tussen de 4.5kg, en 5 kg kwijt!
En dat door meer te gaan eten! :D
Natuurlijk ook gezond, niet vol proppen met chips enzo, maar normaal als ik een bakje chips had gehad, was ik meteen een kilo aangekomen, als ik nu 1 bakje chips in de week, en 1 in het weekend eet, blijf ik gewoon op hetzelfde gewicht, of ben gewoon iets afvallen! :)

Maar dit is dus niet een speciaal dieet! Gewoon meer en gezond blijven eten! :D

Edit; typo! :D

Geloof me alleen meer eten werkt bij mij niet...
Het zit hem meer in de combi's en wat ik nu zelf allemaal probeer werkt niet.

Daarom lijkt dit dieet iets voor mij om het patroon te doorbreken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:38

Oke, ja dat kan! :j
Je zult vast veel geprobeerd hebben!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:07

Tja ik twijfel een beetje aan de echtheid van het dieet. Wil natuurlijk niet opgelicht worden.

Het idee klinkt goed maar vind de teksten op de bestel site een beetje onproffesioneel ogen met grote en gekleurde letters. En het is best prijzig. Maar wat er staat klinkt er overtuigend!

Ik lees wel een hoop goeie reacties online maar ook een aantal die zeggen dat het veel geld is voor een paar pagina's tekst. Ik weet niet goed wat ik moet geloven dus ben ik op zoek naar iemand die het gevolgd heeft die ik een beetje kan vertrouwen hierin........

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:24

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:07

@Iris1702: Dat dacht ik ook!
Heb je weleens aan een dietiste gedacht??
Dat lijkt me eerlijk gezegd verstandiger, dan zo via internet! :o

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 21:35

Daar ben ik al geweest en ben toen 3 kilo afgevallen en daarna niets meer............

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:00

Ik heb mezelf een beetje in proberen te lezen, maar het komt er op neer dat je de eerste week een turboplan hebt zoals ze het zelf noemen waarin je enkel vlees mag eten. Schiet je natuurlijk van in ketose. En dan mag je daarna er weer bepaalde groente bij eten en dan steeds meer opbouwen totdat je op de eiwitdag / koolhydratendag / normale dag zit.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 07:29

Vlees en vis volgens mij maar of je ook meer mag geen idee?
Een vlees/vis ontbijt lijkt me nu ook niet alles hahaha

Maar blijf heel veel positieve reacties lezen van mensen die veel zijn afgevallen en die vonden dat ze best veel mochten eten.

Dus blijf twijfelen of het het proberen waard is of niet

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 07:42

Heb 1 ervaring gelezen van iemand die iedere ochtend een pakje kipfilet als ontbijt at.
Je mag uit eindelijk wel meer eten natuurlijk, maar in het begin is het alleen de eerste week vlees en vis. En dan de tweede week ook groente erbij.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 08:02

Ja dat is tijdelijk natuurlijk en als het werkt why not hahaha
Zolang ik het niet zelf om half zeven in de ochtend moet bakken als een schaaltje vleeswaren ook goed is.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:25

En heb je ook al met je dietiste overlegt dat het op de manier, waar zij jou mee wou laten afvallen niet helpt?

Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat deze site een soort van luchtfietserij is..
Ze beloven van alles, maar of het ook echt waar is?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:34

Mja ik geloof goed dat je er van afvalt. Logisch als je enkel vlees en vis binnenkrijgt. :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:39

Ja natuurlijk zaten zeker bruikbare dingen tussen maar blijkt op lange termijn niet te werken. Mijn lichaam past zich te snel aan aan het nieuwe eetpatroon en wil alle reserves bewaren ipv te verbranden. Zodra ik aan afvallen denk gaat mijn lijf op de spaarstand.
Dit heb ik helaas zelf verknald door eerst een aantal keren aan Sonja Bakker te doen. Uiteindelijk werkte dat niet meer. Toen ben ik het Cambridge dieet gaan volgen (shakes onder begeleiding) Dat werkte wel maar na een maand werd ik ziek en kreeg ik de knop niet meer om en ik kreeg problemen met mijn stoelgang dus toen gestopt. En vanaf toen werkte niets meer.........

Ben gestopt met wegen.... normaal eten 3 maaltijden en 2x fruit tussen door een aantal maanden lang maar kwam gewoon aan.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:56

Hoihoi,

Ik meld me even. Ik heb het turbo-dieet gevolgd, een onderdeel van het mentale dieetplan. Je moet veel eten, dus honger heb je niet. Ik was na 3 weken 10 kilo afgevallen. Je mag de eerste 2 weken geen groente/fruit/suikers/vetten/koolhydraten. Wat hou je dan over? Zuivel, eieren, vlees en vis. Ik werd er zwaar chagrijnig van! Toen ik eenmaal weer groenten erbij mocht zijn er bij mij weer alle remmen af gegaan en zijn die 10 kilo er weer net zo snel aan gekomen.
Het werkt zeker, maar je moet zo ontzettend sterk in je schoenen staan en je ook écht exact aan je schema houden.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 10:27

Bedankt voor je info Tjalder

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen na de feestdagen!!

Maar moet het eerst maar eens gaan bestellen......... tis wel duur vind ik

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:34

Om eerlijk te zijn word ik niet zo happy van de beschrijving van dit dieet dat ik zo lees.
Het klinkt een beetje alsof je een tijdje heel gek eet (alleen zuivel, vlees en vis??? dat is niet normaal voor een mens hoor, zeg maar dag tegen je afweersysteem op die manier) en daardoor veel afvalt.
Maar wat als je daarna weer stopt met dit dieet?
Volgens mij komt het er dan ook net zo hard weer aan.
Je hebt immers je patroon niet verandert, alleen tijdelijk doorbroken.
Lijkt mij een ideaal jojo-dieet, waarbij je telkens opnieuw mag dieeten.

Ik ben zelf bezig met Sonja Bakker, waardoor mijn eetpatroon wordt gewijzigd. Ik geloof daar zelf meer in. Zo staan er sinds mijn dieet altijd twee verschillende groenten (of groente en sla) op tafel, zodat je daar meer van eet en minder aardappels/vlees. Voor mij werkt het, maar ik begrijp dat je dit al geprobeerd hebt.
Als het aanpassen van je normale eetpatroon niet helpt, zou ik toch nogmaals aan de dietiste vragen waar dit dan aan ligt en of zij geen oplossing weet. Zo'n crashdieet als hierboven lijkt mij niet echt ideaal voor je lijf...

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 10:38

Zoals ik eerder heb beschreven ben ik ook een ervaren Sonja Bakkerer en helaas na een paar x dit gedaan te hebben werkt het niet meer. Mijn lichaam is eraan gewend zo weinig te eten en verbrand dus niets meer.
Dit dieet kan mij misschien helpen het patroon te doorbreken. En dat het niet ideaal is begrijp ik maar maanden werken aan je figuur zonder een enkel resultaat is dat al helemaal niet..........

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:44

Het was natuurlijk niet m'n bedoeling je aan te vallen. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment van alles wil proberen als het al zo lang niet lukt een beetje kwijt te raken. Vind het dan ook erg rot voor je.

Ik weet niet hoe veel je beweegt per week (volgens je profiel iig wel veel paardrijden :)) maar misschien dat dit nog kan helpen? Ik moet zeggen dat Zumba voor mij een erg goede work-out bleek (die ook nog aardig leuk om te doen was, hoewel niet zo leuk als rijden). Vooral de afwisseling in beweging kan ook erg helpen. Rijden is natuurlijk goed voor de lijn, maar met een andere sport erbij worden er ook weer andere spiergroepen in beweging gezet.
Misschien samen met je dochtertje 1x per week gaan zwemmen? Dat schijnt ook een goede work-out te zijn.

Wat betreft het dieet dat je voorstelt ben ik toch nog steeds met name bang dat het er even hard af gaat, maar daarna ook weer hard aan komt. Hopelijk vind je daar een oplossing voor! Weet iemand anders daar misschien iets over?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 11:59

Zo had ik het ook niet opgevat hahaha
Ik sport naast het rijden niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar ook weinig tijd voor heb.
Ik werk namelijk nog steeds 32 uur naast mijn man en kind, paardrijden, huishouding en sociale contacten blijft er helaas geen tijd meer over. Dat ene avondje "vrij" in de week wil ik dan graag ook houden.

Samen met mijn dochtertje zwemmen is heel leuk maar daar verbrand je amper cal mee omdat ze nog geen 2 is en zelf niet kan zwemmen. om daarmee cal te verbranden moet je stevig baantjes zwemmen en dat kan dan niet.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:06

Misschien moetje meer gaan focussen op jezelf leren accepteren ipv verweven blijven in het oeverloze web van crashdieeten die, zoals je al bij eerdere pogingen hebt gemerkt, toch niet werken... Sorry meid, maar dat weet jij net zo goed als ik lijkt me toch? Iets was te mooi om waar te zijn lijkt, is dat meestal ook... Zeker in de dieet wereld... Als een voedingsdeskundig/dieetiste je al niet kan helpen, gaan zo'n "mentaal dieet uit een boekje" ja alleen maar in je portemonee lichter maken. Je wordt een gevangenen in je eigen dieetweb als ik het zo lees... Regeltjes regeltjes en telken maar weer teleurgesteld in jezelf zijn als je je er niet aan hebt weten houden... Het leven moet toch mooier kunnen zijn als je die druk van dieeten los kunt laten en leert accepteren...