Dikke kuiten club

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vidalyssa

Dikke kuiten club

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 22:28

Zucht, vast meerdere dames hier die het kennen.
Hoge laarzen passen is een hel en enkellaarsjes net zo goed.

Dat kan maar 1 ding zijn, spekkuitjes en bijpassende enkels :(

Waar o waar kan je leuke, niet al te dure enkel laarsjes kopen voor een kuit/enkel maatje meer?

Als er al een (centraal) topic is of deze niet goed staat, excuses :)

Patriciavt

Re: Dikke kuiten club

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:30

Ik heb ook van die boerenkuiten -O-
Maar daarbij ook smalle voeten/enkels..

Ik struin altijd de schoenenreus/van Haren en dat soort winkels af en vaak vind ik dan uiteindelijk wel een paar die wel goed zitten. Ik koop ook eigelijk nooit dure schoenen.
Bij van Haren hebben ze tegenwoordig laarzen speciaal voor brede kuiten, maar de prijzen daarvan zijn 80-100.-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:33

Ik heb iig ook redelijk brede kuiten, terwijl ik een maatje 36,5 heb en erg smalle voeten :+ erg vervelend

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 22:38

Ik heb juist ook nog eens wat bredere voeten, maar óók een hoge wreef.. Ze moesten me wel hebben geloof ik :(

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:41

ik heb schoenmaat 40/41 en kuiten 41 en 43.5 cm
vanwege 3 knie operaties heb ik 1 dikker been, ik heb weinig laarzen die goed passen kunnen vinden
en loop daarom in andere schoenen helaas!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:43

Mag ik ook mee doen :D :')

Ik heb van die fijne korte maar brede kuiten >;) wel op amazonexl.nl rijlaarzen gevonden die mij zouden passen :D dus nu maar even sparen :)

Maar normale laarzen pas ik idd ook zelden :=

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:46

Vidalyssa schreef:
Ik heb juist ook nog eens wat bredere voeten, maar óók een hoge wreef.. Ze moesten me wel hebben geloof ik :(
Je bent niet de enige...Heb mijn ouders ook al willen aanklagen voor het feit dat ze me zwaar verkeerd gebouwt hebben. Maatje 38 3/4 en net zoveel dat je net nergens lekker in past, bijpassende schattige smalle hieltjes, fijne platvoetjes en oja, ronde kuiten met dubbelle spieropslag (lees maatje XXL). De plaatselijke fitnesstrainer raakte er bijna van in katzwijm, die kuiten. Ik, in de schoenwinkel, met eindelijk een paar voetpassende mooie lange laarzen die niet verder kwamen dan net voorbij de enkels, iets minder. >;)
Ik heb de hoop al opgegeven en maar onflatteuze maar erg praktische baggerboten gekocht....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:47

Hier nog iemand met dikke kuiten, 51 cm.
Bij Lipica kan je goed laarzen op maat laten maken voor een betaalbare prijs, ook mooie outdoorlaarzen.
Bij JJ en nog een merk (kan even niet op de naam komen) kan je ook diverse schachtwijdtes krijgen en diverse breedte maten voor de leest.
Bij amazonexl kan je goed slagen voor rijlaarzen en chaps.

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 22:54

Pluizebolpum schreef:
Vidalyssa schreef:
Je bent niet de enige...Heb mijn ouders ook al willen aanklagen voor het feit dat ze me zwaar verkeerd gebouwt hebben. Maatje 38 3/4 en net zoveel dat je net nergens lekker in past, bijpassende schattige smalle hieltjes, fijne platvoetjes en oja, ronde kuiten met dubbelle spieropslag (lees maatje XXL). De plaatselijke fitnesstrainer raakte er bijna van in katzwijm, die kuiten. Ik, in de schoenwinkel, met eindelijk een paar voetpassende mooie lange laarzen die niet verder kwamen dan net voorbij de enkels, iets minder. >;)
Ik heb de hoop al opgegeven en maar onflatteuze maar erg praktische baggerboten gekocht....

Nou die hoop heb ik inderdaad al even opgegeven pff }:0

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:39

Pff, laarzen kopen is crisis inderdaad! Heb nu eindelijk na 3 jaar weer eens laarzen voor in de winter := Waren wel een rib uit m'n lijf, maargoed, dan heb je ook wat!

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:07

ik ben er ook zo een.. laarzen passen is een drama zelfs xtra wijd past vaak niet.
weet de omvang niet uit me hoofd.. zal het is meten..

maar mijn ouders hebben me ook verkeerd gebouwd, brede voet, doorzakken, hogewreef, dikke kuiten, en hele korten benen...
fijn:P

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:57

Pff ik heb ook van die dikke kuiten.
Met maat 37 en smalle voeten.

Ik zou ook echt graag is hoge laarzen willen maar ja gaat nooit lukken.
Ja of ik moet heel veel geld betalen :P
Gelukkig passen enkellaarsjes wel.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:00

Ik heb eigenlijk geen dikke kuiten maar ze zijn gewoon te kort voor de omvang.
Geen rijlaars die me past.

saskija

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:06

Tja ook hier nog iemand met dikke kuiten en kleine voeten. Waarbij de voeten ook nog een hoge wreef hebben en een brede voorvoet. Ik heb de rijlaarzen van Mountain horse meet de xxl brede schacht.
Verder draag ik meestal de rij/stalschoenen van MH. In een "normale" schoenenwinkel is het bijna onmogelijk om goed passende laarzen te vinden. Idd op maat laten maken is dan de enige optie.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:11

Meld zich met hetzelfde gedoe als Patriciavt :\

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:06

hier ook crisis, laarzen koop ik altijd met veel elastiek er in, afgelopen weekend weer laarzen gekocht, verkoopster moest er aan te pas komen om ze dicht te krijgen. Meestal zitten ze na enkele dagen dan wel goed, dus gewoon volhouden ;) Dan is de elastiek uitgerekt en dan lukt het wel.

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 01:09

Nou ik heb voor het eerst sinds eeuwen geloof ik, eindelijk leuke leren enkellaarsje gekocht, wat geen Ugg heet hahaha :D
Ben er maar wat blij mee!
Zo zie je maar weer dames, geef niet op, zelfs met mijn stalbenen was er hoop :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:11

Meld me ook!
Ik heb vrij dikke kuiten en schoenmaat 36 (varieerend van 35 tot en met 37). Ben al heel blij dat ik dit jaar eindelijk laarzen heb kunnen vinden, die zelfs over mn broek gaan! Zijn aan de voet dan ook weer wat te groot, maar vooruit.
Met rijlaarzen ook altijd zo vervelend.. ook omdat 1 laar wel past en perfect aansluit en de andere krijg ik niet aan :/ (of ja wel aan, maar vooral niet uit)