Bokkers met een maagband?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Bokkers met een maagband?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 16:32

Ik vroeg me af of er op bokt ook mensen zijn met een maagband? En of zij hun ervaringen willen delen?

Ik wil in het nieuwe jaar een afspraak maken bij de dokter om een doorverwijzing te krijgen en dan een orienterend gesprek te krijgen. Ik weet niet of ik wel in aanmerking kom, maar het kan geen kwaad.

Momenteel heb ik een BMI van 44,8 en bij 40 en hoger wordt het vergoed door mijn verzekering.

Wie kan mij vertellen hoe het bij hun gegaan is en wat voor jouw de reden was om een maagband te nemen?

Negatieve ervaringen zijn ook welkom, ik wil graag beide kanten horen.

_debke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 03:33

Ik heb afgelopen oktober mijn pre-operatieve onderzoeken gehad en mijn operatie datum voor het maagbandje is bekend.... 19 januari *\o/* . Ik wordt in maaseik geholpen door Dr Claessen, kan meerdere mensen die daar een maagbandje hebben laten plaatsen en daar is alles perfect mee gegaan.
Mijn Bmi is 39.8 en alles was zonder problemen goed gekeurd ook door de verzekering. Dus waarschijnlijk zal dat bij jou ook geen probemen geven.
Als je nog iets wil weten,vraag gerust :D

Nagano

Re: Bokkers met een maagband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 03:38

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 06:46

Twee vriendinnen van mij hebben er pas geleden een 'gekregen' en zijn beiden erg positief. Weinig pijn, snel herstel en gewichtsverlies. Maar als het even kan zou ik altijd op eigen kracht afvallen hoor...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 07:33

Mijn moeder heeft een maagband laten plaatsen en dat is alleen nog maar ellende geweest. De eerste keer zat die niet goed, te hoog geloof ik. En ze heeft altijd moeite met eten en dan in de vorm van niet kunnen eten tot veel overgeven. Dan ding heeft nog nooit echt goed gezeten en heeft er dus altijd problemen mee.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 07:43

heb een maagband sinds 2006. en afgelopen juli heb ik een buikwandcorrectie ondergaan en in januari worden mijn benen gedaan,
wil je meer weten dan via pb.

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 08:07

Ik sta sinds 2 weken op de wachtlijst. Hat kan nu dus nog zo'n 3 tot 6 maanden duren (in Nederland). Erg spannend en ik weet nog steeds niet of ik er nou tegenop zie of juist naar uit kijk.....
De eerste gesprekken waren allemaal goed te doen, met uitzondering van de psycholoog (en die bijbehorende test). Die vond ik vrij zwaar (ik denk te veel na......).
Mijn BMi is net 40 (39.8 maar dat is voor de verzekering afgerond naar boven)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:03

wouw dan zal ik maar niet hier zeggen hoe snel het bij mij is gegaan
doe het toch
ik ben gister bij de chireurg terug geweest en het word een sleeve en word sorry 17-01-2011 al geopereerd
hier stond eigelijk een wachtijd van 2 a 3 maanden voor

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:20

Oooh wat eng, zo snel!

_debke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:30

boh Nagano dat is inderdaad snel. Wat fijn voor je. :D

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 07:29

nee jo niets eng aan hoor
vind het juist fijn dat het zo snel gaat
werd het wachten op die uitslag van ruim een maand zat
gelukkig was het groen licht en kon ik binnen 3 weken bij dokter smulders terecht
en die vond het wel leuk om mij zo snel een datum te geven
hihihihi hoera

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:43

nowornever schreef:
Mijn moeder heeft een maagband laten plaatsen en dat is alleen nog maar ellende geweest. De eerste keer zat die niet goed, te hoog geloof ik. En ze heeft altijd moeite met eten en dan in de vorm van niet kunnen eten tot veel overgeven. Dan ding heeft nog nooit echt goed gezeten en heeft er dus altijd problemen mee.

Hier hebben veel mensen last van helaas. :(:)
Ken ook een vrouwtje die een maagband heeft, die kan alleen met kleine beetjes eten.. en heeft ze toch te veel gegeten kan ze richting wc. :(:)

Ik zou ook proberen om eerst zo af te vallen... met een maagband gaat het veel te snel waardoor alles gaat hangen en slap word.
Maar ik begrijp wel dat sommige mensen ten einde raad zijn, eigenlijk moet je zorgen dat het nooit zo ver komt dat je een maagband kan krijgen.

Veel succes met je keuze. :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:28

maar als je steeds minder eet krimpt je maag en kan je ook minder eten, dan heb je toch hetszelfde soort effect?