Hoe vaak komen we ze wel niet tegen op bokt, de onzin topics met zwarte arabieren hengsten die door TS zelf getemt zijn, of mensen die de meest vreselijke dingen verzinnen, dat ze chronisch ziek zijn, dat ze misbruikt zijn door hun vader etc.
Half bokt heeft gelijk hun woordje klaar. 'Leugenaar' 'Triest persoon' 'Ziekelijk wijf' als blijkt dat eerdere berichten van TS alles tegenspreken.
En er word gelijk maar van uit gegaan dat het om een schaduwaccount gaat.. maar zelden wordt er bij stil gestaan dat het een schreeuw om hulp kan zijn en dat dergelijke topics soms op waarheid berusten, ze zijn wel degelijk ziek, dan wel niet lichamelijk.. maar geestelijk is er zeker iets mis.
Zo laatst ook, ik zal de topics hier niet noemen omdat ze niet voor niets op slot gegaan zijn. Iedereen had gelijk zijn/haar oordeel klaar, maar niemand stond er bij stil dat dit misschien wel een schreeuw om aandacht/hulp was van TS.
Stelselmatig liegen komt meer voor dan je denkt, en vaak zit er meer achter dan je in eerste instantie zou denken. Helaas heb ik er van dichtbij ervaring mee, mijn zusje leidt ook aan een psychische aandoening waardoor liegen voor haar de normaalste zaak is. Alleen ziet ze het zelf niet als liegen.. sommige mensen kunnen hun eigen leugens namelijk als waarheid zien, en vinden het dan ook verschrikkelijk erg als ze uitgemaakt worden voor leugenaar, ze geloven hun eigen leugens tenslotte en zien dat als de waarheid..
Ooit is er eens iemand op bokt (via SA) geweest die er eerlijk voor uit gekomen is dat ze een dubbelleven leed, bestaande uit leugens en nog meer leugens. En dat ze gek werd van zichzelf.
Ik ben er van overtuigd dat er genoeg mensen zijn op bokt die hulp nodig hebben, maar niet weten hoe ze dit moeten aankaarten, zelf niet goed weten hoe ze er mee om moeten springen, die stelselmatig of dwangmatig liegen, maar die geen stap verder komen met reacties als 'het is niet waar, je banketstaaf, wat ben jij een triest wijf'
Het lijkt me interessant om daarom hier in dit topic de discussie over liegen en de verschillende vormen daarvan voort te zetten omdat dit in mijn ogen best interessant kan zijn, misschien helpt het zelfs sommige bokkers die zichzelf hierin herkennen.
En misschien opent het de ogen van andere bokkers om bij een dergelijk topic niet direct de TS af te branden, maar eens te kijken of het niet een overkapte schreeuw om hulp is..