Aah help! Verkouden maar donderdag sollicitatie?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Aah help! Verkouden maar donderdag sollicitatie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 08:53

Na toch vrij veel solliciteren en zoeken vond ik eindelijk een baan die me echt heel leuk lijkt en waar ik ook voor gekwalificeerd ben. T is nogal lastig, heb een erg rommelig cv... Ik was dan ook echt ontzettend blij toen ik vorige week een telefoontje kreeg dat ik op gesprek mag komen!

Maar.... Vorige week werd mn vader ineens verkouden... Eergisteren mn moeder.. En gisteren, ja hoor.. Ik kreeg keelpijn. Vannacht beroerd geslapen en ik vrees dat ik t ook flink te pakken heb.

Voor donderdag zal t denk ik écht niet over zijn. Maar ik wil natuurlijk wél een goeie indruk maken! Dus; wie heeft er tips om ongeveer een uurtje te kunnen functioneren zonder hoestbuien, gesnotter, niesbuien, enz... Van neusspray tot vogeltjesdans, ik ben blij met elke tip!! Vandaag haal ik iig Kaloba en hoop ik dat dat alvast een beetje helpt..

Maar wie heeft er nog meer tips??

Bij voorbaat zeer grote dank :j

jUstkiimmiej

Re: Aah help! Verkouden maar donderdag sollicitatie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 08:59

Nou ik denk, dat wanneer je komt en je ziet er "beroerd" uit. Maar komt toch blijkt dat maar dat je het echt wil. Verder zou je kunnen stomen, vitamine C en neusspray inderdaad.

Veel succes donderdag!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:01

luuf op je borst smeren en in je nek voordat je gaat slapen...
hoestdrankje innemen, paracetamol nemen en lekker vroeg naar bedje toe gaan
onder de dekens en goed warm inpakken
goed regelmatig je neus proberen te snuiten help sneller dan optrekken.

heb ik ook gedaan, had gisteren ook dat ik me beroerd voelde en ben ook verkouden aan het worden...vanacht lekker ingestopt ect en voel me nu al weer wat beter.
had ook veel last van mijn nek/schouders net alsof ik spierpijn had maar dat is nu ook al een stukkie beter.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 09:05

Wat is luuf? :P

Oh ik hoop toch echt zó dat t allemaal meevalt... Paps was er vrij snel vanaf maar ja, die is zelden ziek...

Iig alvast thnx voor deze tips!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:06

Afbeelding
anders eventjes naar de drogist gaa en gewoon vragen :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 09:08

Ah ok :) Had dr echt nog nooit van gehoord hihi. Maar k ga het zeker proberen!

Catuja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:10

luuf is een soort van dampo.Je kunt het ook smeren tussen je schouderbladen of boven de borst smeren. Je kunt het voor allerlei leeftijden gebruiken.
de oranje is voor kinderen tot 3 jaar. de blauwe voor kinderen van 3 tot ?
en de groene is voor volwassene...

luuf is iets minder sterk als andere smeersels.. maar het helpt wel heel goed!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:11

Drink warme melk met anijs of honing,helpt ook heel erg goed.
Grote kans dat het dan donderdag over is.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:13

Noscapect als je last hebt van kriebelhoest. Stomen om het snot los te krijgen. Neusspray voordat je het gesprek in gaat. Veel drinken en fruit eten. Vol gooien met paracetamol en het beste er maar van hopen! Ohja goed slapen ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:15

Ik vind de druppels van Kaloba (VSM) ook zeer goed werken!! UIt m'n hoofd moet je er 3x daags 30 nemen.
(is voor je weerstand).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:16

Neusspray tegen de loopneus. Verder zou ik me vooral niet teveel zorgen maken en je focussen op het gesprek. Je maakt echt geen gekke indruk als je ziekig komt, eerder een goede je laat immers zien dat je een doorzetter bent en deze baan graag wilt!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:17

LesleyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:17

En misschien aan et begin van het gesprek even excuseren voor schorre stem, af en toe neus moeten snuiten, ... en zeggen dat je een zware verkoudheid hebt (maar dat de job je zo interesseert dat je deze kans niet wou laten liggen ;-)). Zorgt alleen maar voor begrip...

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:33

Of ziekjes op gesprek komen een goede of verkeerde indruk wekt, ligt maar net aan het type bedrijf waar je solliciteert. Als daar veel mensen rondlopen in 1 ruimte, zit men er vaak niet op te wachten dat iemand een flinke partij bacillen komt verspreiden. Zeker als het een lekker hardnekkig virusje is worden ze er waarschijnlijk niet blij van als jij donderdag komt solliciteren en vervolgens volgende week maandag de halve afdeling zich ziek meldt. Als je het echt netjes wilt doen, zou ik morgen even afwachten en als je aan het eind van morgenmiddag nog steeds denkt dat je donderdag zult snotteren en niesen, even bellen met het secretariaat om te vragen wat het beleid van het bedrijf zelf is bij griep/verkoudheid. Dan kunnen ze zelf kiezen of ze het risico willen lopen om aangestoken te worden of dat ze het gesprek liever een paar dagen uitstellen.

Los daarvan een tip die ik ooit kreeg van een viroloog. Veel griepachtige virussen leven graag in je neus, omdat het daar lekker vochtig is maar net iets koeler dan in je lijf. Zulke virussen vermeerderen razendsnel, elke 20 minuten komt er een nieuwe serie virus vrij. Stomen helpt goed tegen die virussen, maar 1 x per dag schiet niet op. Om ze snel dood te krijgen moet je 3 x per uur stomen. Het maakt niet veel uit of je alleen heet water gebruikt of er rhinocaps oid ingooit, het gaat er namelijk om om de temperatuur in je neus een paar minuten zo hoog te krijgen dat de virussen niet kunnen vermeerderen (en dat hoeft dus geen 40 graden te zijn, 20+ is al genoeg). Als jouw virus bij deze virusgroep hoort, kun je een eind komen door de komende 2 uur elke 20 minuten te stomen (een hete douche heeft trouwens hetzelfde effect, alleen kost veel meer water en het is een beetje veel gedoe). Succes en beterschap

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 10:34

Ik ga me er idd sowieso voor excuseren (of t iig even aanhalen) dat ik schor ed ben :P

Op t moment blijft de snotneus uit en is t vooral een rauwe keel en een kuchje.. Ik hoop dus heeeel hard dat t mee gaat vallen.

Iedereen iig heel erg bedankt voor de tips! Ik denk dak idd sowieso maar ga stomen :) Neusspray heb ik geloof ik nog wel ergens... En anders maar ffies halen :) Anijsblokjes hebben we ook nog wel, dus ik ga vandaag aan de warme melk :P

Pfft... Een week later had t me weinig uitgemaakt maar t komt zo slecht uit..

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:49

Als ik tegen verkoudheid aan zit smeer ik vaporub (klein blauw potje, lijkt op dampo) op mijn borst en is het met 2 dagen wel redelijk weg. Verder veel thee drinken (evt. met honing, verzacht je keel) fruit eten.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:55

flappie28 schreef:
Wat bij mij echt goed helpt is Oscillococcinum. (en de klanten die ik het adviseerde waren er ook altijd goed over te spreken)

http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=1014

Beterschap en succes met solliciteren!

Ben ik ook ontzettend over te spreken!
Succes!