Moe maar niet slaperig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Moe maar niet slaperig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 03:07

Iedereen kent ze wel, dagen (nouja, nachten) waarop je ongelooflijk moe bent, maar de slaap niet kan vatten. Ik heb ze vrij vaak, alleen zit er absoluut geen regelmaat of systeem in. Soms zijn het een paar opeenvolgende nachten, soms een iets langere periode, soms een enkele nacht, ...

Ik kan er geen touw aan vastknopen, heb werkelijk geen idee hoe of wat hiervoor de reden kan zijn. Ik drink geen liters koffie of redbull, heb zowat elke avond dezelfde routine, ik kan het niet echt koppelen aan stress of iets dergelijks, ... Ik vind gewoon niks dat een aanleiding kan zijn.

Nu ben ik niet van plan om me meteen binnenstebuiten te laten keren in een slaapkliniek, althans, dat ben ik niet van plan zolang het slaaptekort geen echte problemen oplevert.

Wat me wel interesseert:
Wie herkent dit? Wat doen jullie met de slapeloze nachten? Tips en trucs om toch in slaap te komen? Mocht iemand zich verder hebben laten onderzoeken, wat was de "diagnose"?

MelanieB

Re: Moe maar niet slaperig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 03:51

Hier nog een! :+ Ik lees meestal wat of zit gewoon op de laptop filmpje kijken en dan val ik vaak wel in slaap

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 03:55

Hier ook een, klaarwakker, huis in rust en dan niet kunnen slapen.
Dan ga ik maar bokken, beetje handwerken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 03:56

Haha, hier ist nog maar bijna 9 uur savonds, dus wanneer t bij mij zo laat is kan ik gewoon gezellig met mn nederlandse vrienden praten :+ dus dat houd me misschien wel iets langer wakker dan het moet :+

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 03:59

Ohhh verschrikkelijk.
Ik denk niet dat ik het zo erg heb als jij, (ik heb deze week vakantie gehad dus absoluut geen ritme)
Wat bij mij soms wel helpt is even beneden wat drinken ofzo, en dan weer gaan proberen te slapen...

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 04:01

Wat ik vooral erg vind is dat wanneer ik slaperig wordt zo tegen zes uur
s,morgens dat dan mijn dochtertje van zeven maanden wakker wordt.
Het is een schattig meisje maar het zou zo leuk zijn als ons slaapritme
op elkaar afgestemd zou zijn.