Spastisch ooglid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Spastisch ooglid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:24

Ik heb sinds gisteravond opeens last van een spastisch ooglid (rechteroog) en ik word er echt gek van! Heb wel hier en daar gegoogled maar ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere hoe lang dit kan duren en hoe het veroorzaakt kan zijn. Ik heb een bril (rechts -1,5 , links -0,50).

Alvast bedankt :+

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:26

Kan stress zijn, oververmoeidheid en een magnesuim tekort wordt ook wel eens genoemd.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:27

*Half onderdrukte grinnik*
Sterkte ermee :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:28

had dat inderdaad gelezen :j vind het wel appart gezien ik een nogal stress leven heb, een grafische opleiding doe (dus veel achter de computer) en dat ik dan in mijn eindexamen jaar pas last ervan heb...

en wat kun je het beste doen om de symptomen weg te halen? las minder computeren etc, maar kan niet gezien mijn opleiding gewoon uit computeren bestaad :+

Miss_Malfoy schreef:
*Half onderdrukte grinnik*
Sterkte ermee :')

die snap ik niet? :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Spastisch ooglid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:37

Haha sorry het lijkt me erg vervelend, maar ik ben visueel ingesteld, zag jou gefrustreerd zitten wezen met je spastische ooglid en nouja.... :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:41

:') oke dan snap ik het :') geen idee hoe het eruit ziet maar zal wel niet charmant zijn :') mijn rechter oog is zoiezo appart omdat de verbinding tussen mijn oog en kaak te kort is met de zenuwen en dus bij elke kauw beweging lekker meebeweegt :')

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:55

probeer eens een warm bad.
een spasme is een overdaad aan prikkels toch? misschien als je een andere overheersende prikkel invoert dat dat helpt. dat beredeneer ik zo even bij elkaar :o
het ontspant ook nog es. wie weet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 07:13

meestal zie je het als buitenstaander niet dus dat is al een geruststelling, het is alleen een vervelend gevoel.

Op vakantie had ik het de eerste week heel erg, toch een uiting van stress en voor jou een teken dat je even wat rustiger aan moet doen. Dat heeft bij mij uiteindelijk ook geholpen in combinatie met wat extra magnesium.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 07:25

Irritant is dat!
Had het een tijdje terug ook. Werd er mee wakker en kwam er niet meer van af. Uiteindelijk rond 15:00 uur was het over.
Erg irritant gevoel is het. Maar gaat vanzelf over.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 09:58

Zal vanaaf een bad nemen, bedankt voor alle reacties. inmiddels is het oovergeslagen naar mijn linkeroog dus zit nu met 2 spastische ogen :')

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:27

Meestal is het met een paar dagen wel over en woorden de "aanvallen" steeds minder vaak en lang. Maar vervelend is het wel.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:20

Ik zit er al meer dan een jaar mee! Bij mij blijft het wel alleen op mn linker-oog, zelf voel ik het heel duidelijk, maar mensen om me heen zien het alleen als ik het hen zeg...
(Het is nou ook niet dat mn oog constant aan het trillen is, maar toch wel vaak (een aantal keer per dag) )

Het is minder als ik minder moe en meer ontspannen ben, dus dat is de enige tip die ik je kan geven...
Ik hoop voor jou dat het bij jou wel overgaat!