Baby plotselinge blauwe puntjes op de knieën??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Baby plotselinge blauwe puntjes op de knieën??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 13:35

Vanochtend zagen we bij onze baby (5,5 maand) ineens allerlei blauwe/blauwpaarse puntjes op beide knieën. Het lijken bloeduitstortingen of iig iets onderhuids.
Kruipen doet ze nog niet en ze is niet gevallen of gestoten. Gisteren is ze wel meegeweest in de draagdoek op winterwandeling op het strand maar ze was dik ingepakt, heeft niet koud aangevoeld en nauwelijks gehuild onderweg. Omdat ze het gisteren nog niet had, denk ik toch aan soort reactie op de kou, maar als bezorgde moeder hoor ik graag ideeën wat het nog meer zou kunnen zijn.
Morgen moet ze toch naar de dokter voor inentingen dus uiteraard leg ik het daar ook voor.

daantje5979

Re: Baby plotselinge blauwe puntjes op de knieën??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:36

In de gaten houden of er niet meer plekjes op haar lichaam komen. En als je het niet vertrouwd toch even naar de huisarts...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:39

ik denk ook een reactie op kou...heb ik ook gehad(niet als baby)Chill blains heet dat.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:41

Ik denk idd ook een reactie op kou, ik heb dit zelf ook vaak als ik in een korte broek (voetbal outfit) met koud weer moet sporten. Dit trekt vanzelf weg. Voor de zekerheid even goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd even de huisarts bellen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:43

mmmm ik zou het heel goed in de gaten houden en even googlen op de symptomen van meningokoken (schrijf je dat zo?) oftewel nekkramp. wil je niet bang maken maar van die bloeduitstortinkjes is daar wel een symptoom van

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:47

trustHim schreef:
mmmm ik zou het heel goed in de gaten houden en even googlen op de symptomen van meningokoken (schrijf je dat zo?) oftewel nekkramp. wil je niet bang maken maar van die bloeduitstortinkjes is daar wel een symptoom van

dat klopt, maar altijd zijn kinderen dan ook echt ziek. Hebben hoge koorts. Vinden het luier verschonen verschrikkelijk ( dan moet de nek buigen) Als het inderdaad petechiën ( bloeduitstortinkjes) zijn, zijn ze niet weg te drukken als je bv een glas opzet. Als je een glas op zo'n plekje drukt, en je ziet het plekje dan niet meer, dan is het vrij onschuldig.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:59

Ik zou er niet zo stellig op zijn dat een luierverschonen dan niet zo pretig is. Bij nekkramp kun je ook geen verschijnselen hebben (spreek uit ervaring!). Het is idd wel zo dat als je plekjes kunt 'weg'drukken met een glas het vrij onschuldig is. Sterkte iig!

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:12

Klopt, maar zo zijn er altijd mensen die niet de standaard verschijnselen hebben.
Zo heeft een vriendin van mij al eens een behoorlijke menigokokken infectie met een flinke sepsis ( bloedvergiftiging ) gehad zonder dat daar duidelijke syptomen bij waren. Ze kwamen er pas achter toen ze in coma raakte .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:56

Inderdaad controleren of je de plekjes kan wegdrukken... Bij mij gaan iig alle alarmbellen rinkelen

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:58

Ik zou gewoon even de huisartsenpost bellen, al is het maar om advies..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:03

Ik heb sinds gisteren precies hetzelfde boven mijn linkerknie. Allemaal kleine vlekjes, tot ong. 1mm in doorsnee. Ik heb het idee dat het bij mij door de kou komt :)
(Heb het even geprobeerd, maar kan ze niet 'wegdrukken'.)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:29

snap wel dat er mensen die denken aan de menigokokken infectie. Want ik denk dat er een hoop mensen direct aan het ene topic denken. ( kan ff niet op de naam komen)
Zou gewoon voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:33

Misschien met dr knietjes ergens langs geschuurd toen ze in het draagdoek zat?
Of broekje of maillot wat strak tegen de knietjes aan heeft gezeten?
En dat in combi met de kou................

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:35

Als je ze niet weg kan drukken a la minute naar de dokter/ziekenhuis.
Ik heb trouwens zelf ook regelmatig petechiën maar die zijn onschuldig en verdwijnen ook vanzelf weer. Maar bij zo'n kleintje zou ik het risico niet nemen maar meteen actie ondernemen.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:38

Hoe gaat het nu TS?
Weet je al meer? :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:25

Ja, ik was uiteraard ondertussen zelf ook aan het googlen en kwam ook uit op een mogelijke hersenvliesontsteking. We hebben gekeken en de vlekjes zijn NIET weg te drukken, dus gelijk jas aan, kindjes aangekleed en naar de HAP. Aangezien ze geen koorts heeft, tot dusver geen last van braken heeft gehad en verder best levendig en vrolijk is achtte de dokter de kans op hersenvliesontsteking minimaal. Er is wel een oorontsteking op komst en ze is nu ook wat jengelig aan het worden dus we houden haar strak in het oog, ook om te zien of de vlekjes niet uitbreiden. De inentingen worden iig minimaal twee weken opgeschoven want dat vormt wel een risico. Verder dus even observeren en afwachten. De dokter kon ook niet goed verklaren wat het was verder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:43

Al is de kans op een hersenvliesontsteking minimaal, hij is aanwezig.
Bangmaken hou ik niet van maar bij mensen hier in het dorp was een kindje wat sloom en hangerig, geen rode puntjes enz, weinig aan de hand volgens de huisarts, de volgende ochtend was ze al te ver weg om nog gered te worden.
Als ouder zou ik toch veelvuldig gaan kijken vannacht en haar echt goed in de gaten houden, sterkte.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:52

ik hou ook niet van bang maken rivka, maar iets wat erop lijkt( kan heel iets anders zijn natuurlijk) is bij een kennis van mij heel verkeerd afgelopen, kindje was door een kus van iemand besmet met een virus( is onderzocht)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:58

Ja, ik zit nu ook op internet te lezen (en mezelf nog gekker te maken :o ) dat meningitis kan optreden als randverschijnsel van middenoorontsteking en dan is het de bacteriële variant dus ik denk niet dat ik vannacht veel ga slapen. :o Zometeen maar even temperaturen.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:02

Veel succes vannacht en sterkte! :(:)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:03

He, dat klinkt niet fijn. Hou haar maar goed in de gaten (maar dat doe je natuurlijk al)..Sterkte!

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:04

Dat klinkt wel eng en hoe meer je op gaat zoeken hoe enger het word maar houdt het maar goed in de gaten vannacht. Ik wens je veel sterkte!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:05

Urielle schreef:
Ja, ik zit nu ook op internet te lezen (en mezelf nog gekker te maken :o ) dat meningitis kan optreden als randverschijnsel van middenoorontsteking en dan is het de bacteriële variant dus ik denk niet dat ik vannacht veel ga slapen. :o Zometeen maar even temperaturen.

idd temp. steeds opnemen en ff opschrijven,
sterkte vanavond en vannacht :(:)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:22

Hoe gaat het nu?
Is haar temperatuur nog normaal?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:30

ik vind dit erg eng, zou als het mijn kind was naar de dokter gaan en anders direct naar het ziekenhuis