Op internet word ik niet veel wijzer, dus dan maar hier
.Ik heb een vriend die een chronische ziekte heeft en dus erg veel hoest. Echt sneu voor hem, hij kan er ook niets aan doen. Maar ik heb er wel last van. Ik woon met hem in één huis, in een flatje, en het hoesten hoor je dus overal. Ook al slaap ik in een andere kamer, ik word er wakker van 's nachts en overdag kan ik niet studeren doordat ik steeds uit mijn concentratie word gebracht.
Daarom dacht ik: ik moet het stil krijgen. Oordopjes leken me de enige mogelijkheid. Ik heb al verscheidene geprobeerd maar ze hielpen niet echt. Degene die je moet opfrommelen en in je oor moet proppen werken niet echt bij mij. Het beste werkt nog Ohropax maar die vind ik verder heel vettig en irritant. Daarom dacht ik dat ik misschien oordopjes op maat kon laten maken..? Maar dat is zo duur! Ik heb alleen Schoonenberg gevonden als plaats waar je het kan laten doen, maar ze kosten daar €150,-
.Heeft iemand andere tips en/of ervaringen met op maat gemaakte oordopjes? Mijn eisen zijn vooral dat ze goed al het lawaai tegenhouden. Dus ook het praten, want hoesten is ongeveer op de frequentie van praten...
. Nog steeds alles hoorbaar en hard.