Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar persoonlijk zou ik even naar de huisarts gaan, die stopt er een strookje in!
(vraag me al vaker af hoor wat het kon zijn en waar ik last van had. Tessaa95 schreef:Ik zou inderdaad ook even langs de huisarts zijn, al helemaal omdat je je zorgen maakt.
nou ik heb ook even gekeken over symptomen over diabetes
-vaak dorst en veel plassen
-veel moe zijn
-last van ogen, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien
-slecht genezende wondjes
-kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
-Vaak terugkerende infecties, zoals blaasontsteking
en dat heb ik állemaal, bedenk ik me ineens.(vraag me al vaker af hoor wat het kon zijn en waar ik last van had.
wiseguy15 schreef:Tessaa95 schreef:Ik zou inderdaad ook even langs de huisarts zijn, al helemaal omdat je je zorgen maakt.
nou ik heb ook even gekeken over symptomen over diabetes
-vaak dorst en veel plassen
-veel moe zijn
-last van ogen, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien
-slecht genezende wondjes
-kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
-Vaak terugkerende infecties, zoals blaasontsteking
en dat heb ik állemaal, bedenk ik me ineens.(vraag me al vaker af hoor wat het kon zijn en waar ik last van had.
Dan zou ik ook maar eens naar de dokter gaan, als het wel diabetes is en je doet er niets aan kan het ernstige gevolgen hebben!
Bij een onbehandelde diabeet kunnen de capillaire bloedvaten worden aangetast en daardoor ontstaan uiteidelijk nierproblemen, aantasting van het netvlies (met blindheid als gevolg) en afstervingsverschijnselen van m.n. tenen.
Tessaa95 schreef:wiseguy15 schreef:Dan zou ik ook maar eens naar de dokter gaan, als het wel diabetes is en je doet er niets aan kan het ernstige gevolgen hebben!
Bij een onbehandelde diabeet kunnen de capillaire bloedvaten worden aangetast en daardoor ontstaan uiteidelijk nierproblemen, aantasting van het netvlies (met blindheid als gevolg) en afstervingsverschijnselen van m.n. tenen.
eng-achtig![]()
vind ik niet zo leuk eigenlijk, ik wil niet naar de dokter![]()
hihi

(dat meen ik, ik als dieet weet dat niet eens allemaal zo op te noemen
)suikermeisje schreef:@wiseguy15
je weet er veel vanaf zeg(dat meen ik, ik als dieet weet dat niet eens allemaal zo op te noemen
)
maar je krijgt waarschijnlijk koolhydraatarm dieet als je type 2 hebt. Als je type 1 hebt zul je direct insuline moeten injecteren.