Na tandartsbezoek ook last van oor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Na tandartsbezoek ook last van oor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:16

De situatie:
april 2010 ik verlies een oude vulling.
Op dat moment ben ik nog zwanger, dus de tandarts zet een noodvulling ivm de amalchaamrotzooi van oude vullingen.
Nog vóór de bevalling laat die vulling al weer los... :roll:

juni 2010
Ik ben vorige maand bevallen en ga naar de tandarts voor een echte vulling.
Het wordt zo'n witte vulling.

juli 2010
Ook deze laat weer los.. -O- >;)
Opnieuw naar de tandarts. Hij geeft aan dat er ondertussen niet veel van mijn kies overblijft en ik een kroon moet overwegen. Op dat moment ben ik daar nog niet voor verzekerd, dat wilde ik per 2011 doen, dus ik zeg hem toch maar weer een vulling te doen.

Sindsdien heb ik ál die tijd al last van die vulling:
ik kan er niet mee kauwen, het doet pijn bij warm en koud en bij tijd en wijlen -zoals nu- doet het ook gewoon "zomaar" pijn. Maar niet alleen mijn kaak heb ik last van, maar dus ook van mijn oor aan dezelfde kant.
In oktober ben ik bij de huisarts geweest voor mijn oor (ik zag geen verband tussen mijn tandartsbezoek en mijn oor), zijn constateerde een lichte vorm van gehoorgang ontsteking en ik heb oordruppels gekregen. Die heb ik trouw gebruikt tot de pijn over was. Maar zoals gezegd: bij tijd en wijlen komt het dus steeds terug, zowel de pijn aan mijn kies/kaak als de pijn aan mijn oor.

Wie van jullie hebben dat ook wel eens meegemaakt?
Moet ik weer terug naar de tandarts en zal dan mijn oor ook weer beter worden?
Graag (al dan niet beroepsmatige) ervaringen :)

Moonlightje

Re: Na tandartsbezoek ook last van oor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:22

ik heb ook altijd veel problemen gehad met vulling en slecht gebid.
Heb nog maar 7 kiezen over in totaal en zijn allemaal gevuld en 1tje is een soort kroon.

Heb je een spuit gekregn bij die vulling die pijn doet?

Ik heb een keer gehad dat hij de spuit tever in me had geprikt en heb toen ook 3 dagen heel veel last gehad van me oor...

Ik zou toch maar even contact opnemen met je tandarts, hij heeft t toch veroorzaakt en kan je er heus wel vanaf helpen.

Klopt ook niet dat je nog steeds last heb van je vulling.
Ik heb er hoogstens een week goed last van dat ik er nog niets mee kan

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:49

Wel een spuit gehad, maar dat was de verdoving. En fijn is anders, maar mijn tandarts kan wel heel goed verdoving spuiten :j

Wat ik laatst wel zag op tv, in een medisch programma, dat een bepaald bestanddeel van die witte vullingen, of iets wat ze op je kies spuiten vóór de vulling erin gaat, flinke reactie kan geven op de zenuw bij sommige mensen. Wellicht dat het dat ook is. Maar ja...ondertussen is de laatste behandeling al bijna 5 maanden geleden...

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:49

Waarschijnlijk is de vulling de zenuw gaan irriteren en speelt deze op. Dit kan idd doortrekken naar je oor.
Oplossing hiervoor is een wortelkanaalbehandeling.. Wat sowieso wel aan te raden is voor je er een kroon op laat zetten want een kanaalbehandeling als de kroon er al op zit is altijd lastiger..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:51

Auwwww...jakkessss...dat is nou net een woord dat ik niet graag hoor of lees :=
Maar goed, die kroon zat er toch al aan te komen. Even overleggen met de TA dus maar.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:53

Een tandarts zal er doorgaans geen kroon opzetten als de kies niet 'rustig' is. Meestal wordt er eerst een foto gemaakt en als er een ontsteking aan de wortelpunt te zien is (wat waarsch bij jou het geval is als ik je verhaal zo lees) moet er toch eerst een wortelkanaalbehandeling plaats vinden!
Niet tegenop zien hoor! Hoogstwaarschijnlijk is je kies al dood en zul je het niets eens voelen..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 19:08

Nou...als ie nou nog zeer doet, is vast niet dood _O-
Maar zoals gezegd: mijn tandarts kan héél netjes verdovingen zetten, daar voel je echt bíjna niks van :j

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:22

De kies is dan in veel gevallen wel dood, maar de onsteking zit in de kaak, bij de wortelpunt. De kies drukt daarop en daardoor ontstaat de pijn ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 19:27

Ah... :)

Nou, morgen maar ff de TA bellen dan :j
Bedankt voor je info :)