Borstverkleining 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:44

Femke_L schreef:
Ik zal er niet om liegen, maar de drain vond ik het meeste zeer doen. Niet als ie er nog inzit, maar als ze 'm verwijderen, maar die van mij zat er langer in dan normaal, omdat ik bleef lekken.

Hier hetzelfde, dat was niet prettig dat verwijderen. Maar is ook binnen 2 minuutjes voorbij, geen ramp. :)

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:45

Ik vond het wel fijn om te weten, maar het zou er bij mij neit vanaf hebben gehangen of ik het wel of niet zou doen.
Maar hij vertelde mij, dat vele vrouwen wel nog borstvoeding konden geven, maar te weinig, maar dat de gemiddelde vrouw tegenwoordig sowieso te weinig melk heeft.
En dat bij een BVK er een grote kans is dat meerdere melkklieren doorgesneden kunnen worden en de kans dan op borstvoeding soweiso kleiner word.
Maar ze van te voren niet aank unnen geven of ze melkklieren door moeten snijden en zoja hoeveel.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:45

Femke_L schreef:
Borstvoeding is bij vele niet meer mogelijk, maar ze kunnen niet zeggen of het wel of niet kan. Het ligt er aan hoeveel melkklieren ze doorsnijden en hoeveel er in takt blijven. Zo is het mij verteld.
!


Je hebt gelijk ben fout kans verminderd foei mezelf

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:48

Hihi.. ach, het ligt bij mij allemaal nog redelijk vers in het geheugen.. het is nog geen jaar geleden en heb veel opgeslagen in een verslag.
Maar sommige dingen zou ik ook wel eens verkeerd onthouden kunnen hebben..
en het blijft natuurlijk zo, dat elke chirurg weer wat andere dingen verteld, maar de meeste dingen zijn wel hetzelfde


@ Roosch: Ja, True.. de pijn is maar van korte duur, maar ik vond het wel hels! Net alsof er pleisters van je lijf af worden getrokken, maar dan onderhuids! Hehe ... Klink lekker.. ;)

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:50

Ja bij mij zeven jaar := en dan nog veel operaties aan de borst. Gelukkig wil ik geen kinderen :=

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:51

Ik wil wel graag kinderen... En ik zou ook graag borstvoeding geven, maar als het niet kan, dan kan het niet. En het weegt echt niet op tegen alle klachten die ik nu verloren ben!
Dan maar geen borstvoeding hoor..

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:12

Nee dat heb ik ook..
Nouja we zullen zien.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:14

Femke_L schreef:
Ik wil wel graag kinderen... En ik zou ook graag borstvoeding geven, maar als het niet kan, dan kan het niet. En het weegt echt niet op tegen alle klachten die ik nu verloren ben!
Dan maar geen borstvoeding hoor..

Dat had ik ook.

Bij mij is het inmiddels bijna 9 jaar geleden (maart (geloof ik) volgend jaar). Daarom weet ik sommige dingen ook niet zo goed meer. Misschien is een week drains te lang, maar was zeker geen twee dagen. Zal ergens tussen die periode zijn geweest. Voor mijn gevoel duurde het wel lang in ieder geval _O-

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:40

Weer een hoop informatie in de afgelopen pagina's!
Maar niemand die een bvk heeft gehad op de sleutelgat methode?
Verder vroeg ik me ook af of iemand hier tegelijkertijd ook een tepelhof verkleining heeft laten doen, zodat alles een beetje in verhouding blijft?

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:47

Eerste niet, tweede werd 'automatisch' gedaan. Anders had mijn borst nu voor het grootste deel uit tepelhof bestaan.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:51

Inderdaad, als het nodig is word het automatisch gedaan :j

s_casper

Berichten: 489
Geregistreerd: 13-12-08

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:06

Ja, ik had idd een wachttijd van 6 maanden, bij het sfg. En zal nu waarschijnlijk januari/februari aan de beurt zijn. Spannend. Ik heb ook echt gekozen voor een ziekenhuis,omdat ik dat gewoon een prettiger idee vind.
Ook ik vind het idee van 6 weken niet sporten echt vervelend, maar het is het waard, even een tijdje geduld en daarna zal het sporten waarschijnlijk nog fijner zijn dan met grote cupmaat.

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:07

Ik kan inderdaad daarna weer gaan sporten, dat durfde ik van tevoren niet. :o *\o/*

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:28

ja, heerlijk sporten zonder je boel tussen je armen te klemmen *\o/*

s_casper

Berichten: 489
Geregistreerd: 13-12-08

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:17

Erg fijn zo'n topic waar iedereen zijn ervaringen kan delen :)

Tuedelue
Berichten: 459
Geregistreerd: 11-11-07

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:24

bedankt voor de snelle reacties.

mhh als ik het zo hoor blijf ik liever een nachtje daar en hoop dat de drains er dan uitkunnen, maar zoals ik hier lees is het bij de meeste ziekenhuizen wel het geval dat je er een nachtje moet blijven.

Tuedelue
Berichten: 459
Geregistreerd: 11-11-07

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:40

Net terug van de chirurg. Ben nu lekker met een paarse viltstift aangetekent en het moet iedere dag nagetrokken worden.

En idd waarschijnlijk maar 1 nachtje daarblijven en als het goed is kunnen de drains er dan uit en anders moeten ze mee naar huis en mogen ze maandag eruit.

Spannend spannend allemaal.

Alleen kreeg ik net te horen dat mijn opa om 4uur met spoed is opgenomen in het ziekenhuis, op moment weet niemand nog wast er precies aan de hand is. Hopelijk komt dat weer snel goed.

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:40

@horsiegek: De sleutelgatmethode kan eigenlijk alleen maar als er maar weinig weefsel weggehaald hoeft te worden en er voornamelijk gelift moet worden. Zo heeft mijn chirurg mij verteld!
En er word altijd een tepelhofverkleining gedaan, aangezien het anders echt niet in proporties is.
Dus ja, mijn tepel is ook verkleind, maar dat hoor je straks neit echt meer te zien, de littekens rondom je tepelhof lijkt gewoon op de eindes van een normale tepelhof.
(nouja, bij mij niet, maar ik ben een geval apart ;) )

Ja het is echt heerlijk om te sporten zonder alles vastgesnoerd te moeten hebben met een veel te kleine sportbh!
Ik ben er vreselijk blij mee!

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:02

Oke, ik zag op "gewoon mooier" van rtl dat meestal de sleutelgat methode gebruikt wordt, maar dan wordt er vaak ook maar 1 of max 2 cupmaten verwijderd, dus misschien wel vanwege de methode.
Misschien een gekke vraag, maar worden je borsten nou ook steviger na de verkleining? Dat ze zeg maar uhm.. compacter zijn?:P

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:03

Nou ja, einde van tepelhof ziet er na zo'n operatie nooit uit als normaal, aangezien het normaal soort van doorloopt/uitvaagt en je nu wel een litteken krijgt. Maar litteken is niet zo goed zichtbaar.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:03

Ik vind dat ze een heel andere vorm hebben gekregen. Ronder ofzo. Moeilijk uit te leggen _O- Ben er wel heel blij mee. Ze lijken nu ook minder groot dan ze zijn vaak.

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:16

Morgen naar de chirurg! :roll:

watje 123, hoe is het gegaan?

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:18

No worries, de chirurg bijt niet. :D
Succes!

Watje, hoe is het gegaan?
Mag ik vragen waar je geopereerd bent?

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:20

Nou gister naar de doktor geweest en kreeg doorverwijzing :)
Wil van een F naar een B gaan. Over 3 weken afspraak met de plastische chirurg

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:24

Naar een B, dat is een forse verandering. :oo
Heeft de dokter je dat ook aangeraden?