Borstverkleining 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:14

Lagonda schreef:
Zo, verwijsbrief ligt al bij het ziekenhuis! Als het goed is bellen ze mij binnen 5 dagen om een afspraak bij de chirurg in te plannen :j


Goed bezig!

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:06

Lagonda schreef:
Zo, verwijsbrief ligt al bij het ziekenhuis! Als het goed is bellen ze mij binnen 5 dagen om een afspraak bij de chirurg in te plannen :j

Fijn!

Wil je tzt laten weten hoelang je ongeveer op een afspraak moet wachten (zijn dat weken, maanden, half jaar?)

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:38

Ja doe ik! Als er weer een stap gezet is zal ik hier updaten :j

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:18

Toevallig ben ik net gebeld door de poli. Het ziekenhuis dat ik heb gekozen (want daar ken ik mensen) heeft een iets langere wachttijd dan die in mijn stad, maar komt mooi uit want in juli ben ik toch 2 weken op vakantie.

Intake met de chirurg staat nu op donderdag 28 juli!

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:26

Kijk, dat is best vlot!

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:07

Ja best prima!

Hoe is het nu met jou? Hoe gaat het herstel?

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:54

Lief dat je het vraagt. Ben al een paar dagen zonder pijnstillers. Wel wat last van de littekens, maar gaat per dag beter.
Van de week ook alweer een aantal uren gewerkt vanaf huis.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:15

Fijn dat het al beter gaat! Merk je ook al wat aan houding, last van nek/schouders, minder gewicht aan de voorkant?
Van welke maat naar welke maat ben je gegaan?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:19

Ah, hier is ook een topic over. Fijn! :+

Ik twijfel al langer over een borstverkleining. Mijn moeder is recentelijk geopereerd (van een E/F naar een verwachte C) en dat is super goed gegaan. Ze heeft bijna geen last en het is haar alles meegevallen. Ik zelf hik toch tegen de littekens aan en het risico op geen borstvoeding meer kunnen geven (ik heb nog geen kinderen en nu denk ik rationeel ‘dan toch niet’, maar onder de hormonen ben ik misschien een andere mening toegedaan). Mijn nicht is na een borstverkleining het gevoel in haar tepels verloren.

Nu las ik iets over tumescente liposuctie en dat spreekt mij eigenlijk wel aan. Zijn er ervaringen mee hier in dit topic? Ik heb nu E/F en zelfs als ik terug zou kunnen naar een D zou ik al staan juichen :')

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:19

Ik heb een borstverkleining gehad. 2 van de 3 kids gevoed voor ruim 1,5 jaar per kind en alle gevoel er nog in. Ik ga ervan uit dat de techniek een heel stuk verder is aangezien mijn kids nu 23, 21 en 18 zijn.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:26

Mijn nicht is een jaar geleden geopereerd. Maar complicaties kunnen natuurlijk altijd optreden.

Rintah

Berichten: 2926
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:45

Hier ook verkleining gehad (en daarover eerder ook hier gepost)

En wel wat borstvoeding kunnen geven, maar na een week of 9 was het echt wel op (en was nooit genoeg voor volledige voedingen)

Ik had er destijds zo'n last van dat ik ook dacht "dan maar geen borstvoeding"

Dat weet je ook gewoon en daar stel je je dan op in.
Ik had bedacht, we proberen het gewoon, lukt het is het mooi meegenomen, maar ik ga er van uit dat het niet gaat lukken.

Zo is alles wat wel lukt mooi meegenomen :)

Tuurlijk baalde ik op dat moment dat het niet lukte/niet genoeg was, maar door hoe ik er daarvoor in stond kon ik het alsnog best snel accepteren (en baby die in 1 dag 80g aankomt ipv 20g afvalt doet ook boel goeds voor je gevoel;dat je het beste voor je kind kiest ;) ) én het was niet alleen van mijn kant, ook kleine lukte het lastig en werdt boos en gefrustreerd omdat het niet lukte.

Mijn kraamverzorgster zei trouwens ook dat ze vaker zag dat bv bij vrouwen met grote borsten lastiger/niet lukt, omdat de aanleghoudingen moeten worden aangepast en er door de maat andere moeilijkheden ontstaan.
Het wachten met verkleining tot na bv geeft dus nog niet per definitie meer kans op succesvol bv kunnen geven.
Wel dénk ik, maar dat is puur gevoel, dat de kans op bv kunnen geven groter is als en een paar jaar tussen verkleining en bv geven zit (tov vlak na verkleining), ivm lichamelijk completer herstel in borst zelf).

Mbt tot gevoel in tepels, dat is bij mij juist meer geworden, niet grappig net na de operatie |o :x

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:24

Ik had geen idee dat hier een topic over was :")

Ik ben inmiddels 23 (word in oktober 24) en gezegend met een 65/70J. Sinds 7 april sta ik op de wachtlijst en ik word 28 juli eindelijk geopereerd! *\o/*

Qua goedkeuring was dat in mijn geval binnen een minuut geregeld. Cupmaat viel in de vergoeding, BMI ook (1.65 en toen 65 kg, inmiddels rond de 68 maar hee, ik kom altijd wat aan in de zomer :+) en de klachten waren vooral smet/vervellen onder de borsten en na veel voorover buigen dermate veel pijn in de onderrug hebben dat ik niet eens meer op kan staan. De arts heeft wel gevraagd of ik naar de fysio ben geweest. Eerlijk? Ik heb ja gezegd, nee gedaan. Ik kan m'n rugspieren wel trainen, maar trainen gaat ook niet heel lekker als je 2 meloenen meezeult :=

We gaan mikken op een C, maar ik denk dat het een D gaat worden :)

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 05:48

Een J wow :oo ik vond mijn G al enthousiast.

Maar fijn dat je morgen geopereerd word **\O/** hou je ons een beetje op de hoogte? Ik ben benieuwd!

Ik heb zelf morgenochtend afspraak bij de chirurg voor goedkeuring, verwacht daar niet zo veel spannends van eigenlijk :')

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:44

Heel veel succes met de operatie en het herstel

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:37

Succes vandaag!
Voor mij is de operatie nu 2 maanden geleden en ben weer zo goed als hersteld. Wel wat gedoe gehad met de hechtingen, maar inmiddels is alles dicht en doe ik weer alles.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:22

Ik ben in ieder geval goedgekeurd voor de verkleining :D

Operatie had op vrij kort termijn gekund maar gezien ik bijna met een nieuwe baan ga beginnen en met de oude alles moet afwikkelen gaan we voor einde jaar / begin nieuwe jaar. Komt nog wel met de OK planning

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 18:14

Nou, de update haahahahah

Ik moest vanochtend om half 9 in het ziekenhuis zijn voor de operatie. Rond kwart voor 10 mocht ik de medicatie innemen en omkleden. Tegen half 11 ben ik de OK ingereden en om kwart over 1 lag ik weer op de kamer, dus dat was heel vlot :')

Ik heb wel wat opstartproblemen gehad. Ik was vrij snel goed wakker, maar ik was heel slap en futloos omdat ik nog niks had gegeten of gedronken. Toen ik naar de WC moest ging ik ook bijna onderuit := Plassen kostte uiteindelijk nog 2 pogingen, maar het is gelukt.

De pijn is nu goed te managen. Eerst had ik een te kleine beha aan waardoor ik stekende pijn kreeg. Nu heb ik een maatje groter aan en gaat het beter. Ook wat suiker en eten op dus nu gaat het de goede kant op :)

Wel nog vermoeid, dus ik ga nog even mijn ogen dichtdoen voor het bezoekuur :)

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:23

@django_mette fijn dat de operatie achter de rug is! Hopelijk heb je een voorspoedig herstel. Tot nu toe klinkt het positief.
Ipv een beha zijn straks de topjes van de HEMA ook erg fijn. Bij mij gingen de naadjes en randjes van de beha's irriteren.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:05

De elastische hemdjes van de Hema vond ik heel fijn. Geeft voldoende steun maar geen vervelende band onder de borst.

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:13

De beha is tot nu toe wel comfortabel hoor! Wel heel lief dat jullie meedenken!

Inmiddels ben ik weer thuis. Vannacht wel nog in het ziekenhuis gebleven. Gisteravond hebben ze mijn infuus afgekoppeld en vanochtend de drains verwijderd. Dat was wel echt heel naar. Zo naar dat ik er ook naar van werd :')

Tot nu toe gaat het verder wel goed. Ik heb vanochtend 2 paracetamol, diclofenac en maagbeschermer op en verder nog niet te veel last. Over 2 weken moet ik terug voor controle :)

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:28

Een nachtje ziekenhuis is volgens mij standaard. Drains niet. Heb ik deze operatie niet gehad, maar wel bij een andere operatie voor iets totaal anders dus weet precies wat je bedoelt. Gelukkig is dat weer achter de rug.
Fijn dat het nu wel goed gaat! Heb je het resultaat al gezien en ben je tevreden?

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:30

Drains eruit halen voelde een beetje alsof je de beugel uit je beha haalt terwijl je hem aanhebt. Het is maar goed dat ze niet verteld hebben hoe ver die dingen er überhaupt in zaten :')

Het zijn niet de meest flatteuze foto's maar het is meer voor het idee.
Dit is denk ik 2 weken geleden met cup J.
Afbeelding

En dit is vandaag, inclusief verband, zwelling en pyjamashorts :')
Afbeelding

Het resultaat zonder verband heb ik nog niet gezien. Morgen mag ik weer douchen en dan kijk ik er even naar, al word dat denk ik wel een shocker :')

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:33

Oh wow dat is een stuk kleiner! Fijn dat het verder goed gaat.

Ik ben heel benieuwd naar je verdere herstel :j

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:40

Django, wat een mooi verschil! Op welke cup zit je nu? Als ik dat mag vragen natuurlijk