Borstverkleining 3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:27

Zo, ik ben ook weer helemaal op de been zo ongeveer.
Lichaam had hechtingen niet geaccepteerd dus heb nog een klein wondje.
Het is morgen 8 weken geleden dat ik geopereerd ben en mag van de chirurg echt pas vanaf deze week gaan sporten.
Dus dat doe ik dan ook braaf.
Zwemmen mag ik nog niet, paardrijden wel maar rustig aan.

Ik krijg wel een goede nazorg trouwens: Ik krijg speciale littekenpleisters? Iemand ook gehad?

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:46

[quote="Roosch"]
Zo, ik ben ook weer helemaal op de been zo ongeveer.
Lichaam had hechtingen niet geaccepteerd dus heb nog een klein wondje.
Het is morgen 8 weken geleden dat ik geopereerd ben en mag van de chirurg echt pas vanaf deze week gaan sporten.
Dus dat doe ik dan ook braaf.
Zwemmen mag ik nog niet, paardrijden wel maar rustig aan.


mag ik vragen hoe de eerste keer is gegaan, je hebt denk ik de huisarts gebeld en toen je verhaal gedaan en de eerste keer een afspraak gemaakt, bij die afspraak wat is er toen gebeurd?
ik heb donderdag een afspraak. met de huisarts ben benieuwd wat voor dingen hij gaat vragen en of je ook nog moest uitkleden ofzo?

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:57

Ik wil het best beschrijven. :j

Eerste afspraak huisarts, verhaal gedaan, meneer heeft niet eens gekeken want hij had het allang door.
Doorverwijzing naar de dokter in het ziekenhuis. Daar kleed je je uit, ze/hij kijkt even naar je en de vorm van je rug en borsten. (dus uitkleden)
Geeft deze goedkeuring, dan krijg je een afspraak met de plastisch chirurg en die legt het je duidelijk uit. Wat gaat er gebeuren, hoe, welke maat wil/krijg je, nog vragen etc. Ook deze zal naar je borsten kijken.

Voor de operatie krijg je nog een afspraak met de anesthesist (degene van de narcose) en de verpleegkundige.

Naderhand heb je in principe 3 afspraken geloof ik.
Een in het begin, een na 6weken en een na 3 maanden.

Beste beslissing ooit, niet aarzelen. +:)+

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:18

Roos.. littekenpleisters? Hmm, nee die heb ik niet gehad, althans.. ik zou niet weten wat het zijn. Maar helaas had ik last van Hypertrofische littekens, dus kreeg ik siliconenpleisters.. Ondingen! haha.. Zeker in de zomer, die dingen plakte vaak al na 2 weken niet goed meer, terwijl je er 1 maand mee moest doen.
Helaas is het nu nogsteeds niet helemaal weg. Het einde van mijn littekens, ter hoogte van de oksels, daar zijn de littekens nogsteeds hypertrofisch. Maar ik heb er nu niet echt last meer van, heel af en toe heb ik er jeuk aan. Niet fijn, maar er valt mee te leven.
Bij de laatste controle heeft hij mij nog pleisters meegegeven voor 2 maanden, hij kon toen ook meteen een stofje in de littekens spuiten, maar dat zou pijnlijk zijn en hij probeerde het liever met de pleisters.
Ik heb uiteindelijk 6 maanden die siliconenpleisters gedragen.. :j

Bij mij ging het ongeveer hetzelfde qua afspraken.
Eerst bij de huisarts, daar heb ik ook niets hoeven laten zien. Hij zei ook daadwerkelijk tegen mij: 'Je hoeft mij niet te overtuigen, doe dat maar bij de PC'
In het ziekenhuis heb ik alleen mijn boobs hoeven showen bij de PC.
Hij/zij (in mijn geval een hij) bepaald dan aan de hand van jou borsten wat de mogelijkheden zijn en verder bespreekt hij allerlei voordelen en nadelen en verteld vanalles hoe het in zijn werk gaat. Om te voorkomen dat een patient achteraf zegt: 'Hee, maar dat wilde ik helemaal niet!'

Na mijn ontslag in het ziekenhuis, ben ik een paar dagen later in het ziekenhuis geweest voor eerste controle, foampleisters (tape) verwijderen.
Na 2 weken controle voor de eerste knoopjes van de hechtingen weg te knippen. (Helaas heb ik er thuis nog een paar zelf weg moeten knippen, waardoor ik nu heel stom, op sommige plekken nog minder mooie littekentjes heb, maar die knoopjes waren toen nog niet goed te knippen in het ziekenhuis en thuis waren ze heeeel vervelend!)
Na 3 maanden had ik ook nog een controle, daar bleek dus dat ik hypertrofische littekens had en daarom moest ik 3 maanden later weer terug komen :j !
En daarna heb ik niet meer terug hoeven komen, alleen als ik weer erg last krijg of klachten heb van die hypertrofische littekens, dan moet ik mij melden ;) !

Tuedelue
Berichten: 459
Geregistreerd: 11-11-07

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:14

@ Li_lee_yang

lang geleden maar had even gemist dat er iets gepost was, maar het is super gegaan!
Had na 4 dagen de hechtingen er al uit, en afgelopen vrijdag is het 6 weken geleden en het ziet er toppie uit. Ben mega blij dat ik het gedaan heb, en heb totaal geen pijn gehad en heb nu nog een D cup over.
Nu nog 2 weken wachten en dan eindelijk weer paardrijden.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:30

Roosch en Femke_L bedankt voor jullie uitleg!
Ik ben wel benieuwd/ zenuwachtig voor donderdag ik laat mij dit keer niet meer afschepen en eis gewoon een afspraak met een pc, als ik jullie verhalen lees, lijkt mij dat best eng, maar goed moet maar ff!

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:34

Eng? Nee joh! Er is echt niets engs aan aan de hele afspraak bij de PC.. echt niet!
Zelfs de operatie was niet eng.
Ik heb gewoon bad luck gehad met de infuusprikker en met die littekenproblemen.. maar echt..
Ik zou het zo weer doen! Niet bang zijn hoor... echt niet.. nergens voor nodig!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:40

Femke_L schreef:
Eng? Nee joh! Er is echt niets engs aan aan de hele afspraak bij de PC.. echt niet!
Zelfs de operatie was niet eng.
Ik heb gewoon bad luck gehad met de infuusprikker en met die littekenproblemen.. maar echt..
Ik zou het zo weer doen! Niet bang zijn hoor... echt niet.. nergens voor nodig!


ja nou ja ik ben niet zo van alles bloot leggen maargoed het moet gewoon! wil dr graag vanaf!

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:42

Echt waar.. bij de chirurg gooi je ze desnoods op tafel.. althans, zo dacht ik er over..
Maar echt, het is niet erg.. ze hebben er zeker ook begrip voor dat mensen zich niet zomaar bloot geven..
Ikben ook helemaal niet zo, maar schaamte gaat wel weg onder en na je operatie hoor.. althans, er zijn nu al zoveel mensen die mijn borsten hebben gezien, dat het mij ook helemaal niets meer uitmaakt..
En ik paradeer nu echt niet rond in mijn nakie, maar ik schaam me er niet meer voor.. Het zijn maar 2 hobbels die (bijna) elke vrouw heeft.. :j

Tuedelue
Berichten: 459
Geregistreerd: 11-11-07

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:48

haha Femke_L precies hetzelfde dacht ik, en ik heb er nu ook geen problemen meer mee.

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:25

zie hier veel mensen die 8 weken niet mogen paardrijden.
ik word 31 maart geopereerd en mag minimaal 2/4 weken niet autorijden em 6 weken niet werken en paardrijden ; na die 6 weken mag ik alles weer.
hoe lang zijn jullie niet gaan werken en hoe lang hebben jullie niet paard gereden?
ik word nu al gek als ik bedenk dat ik 6 weken niet mag rijden; dit aangezien ik nog een paard heb welke de afgelopen maanden door enkele blessures al weinig heeft gedaan en daardoor spierverlies heeft wat ook weer resulteerde in blessures met als gevolg dat ik nu vd da en osteopaat flink moet gaan rijden en longeren.
dus ben al weken aan het dubben hoe ik dat moet gaan doen als ik geopereerd ben.
ik wil namelijk niemand anders op mijn paard behlave enkele vriendinnen maar die heb weinig tijd ivm hun kinderen

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:52

nou, het gaat niet over niet mogen van de pc.
Je wil zelf toch het mooiste resultaat? Dat kun je alleen maar krijgen als je geen spanning op die littekens zet! Het zijn onderhuids behoorlijke wonden en ookal denk je dat het wel meevalt als je in de spiegel kijkt, je ziet niet wat er onderhuids allemaal 'kapot' is!
Mijn PC heeft duidelijk gezegd dat ik 6 weken niet mocht tillen. Er mag gewoon geen druk op die littekens/wonden komen te staan.
Verder mocht ik de eerste 3 a 4 weken mijn armen niet verder omhoog houden dan horizontaal, dus niets boven mijn schouders.
Maar ik heb gemerkt, dat je dat ook niet wil, zeker niet de eerste 2 weken.

Ik was redelijk voorzichtig met alles. Het is opzich niet iets om lichterlijk over te denken. Ik denk zelf, dat ik het zelf de danken hebt dat ik een aantal stukjes minder mooi littekenweefsel heb. Door op 2 weken even te gaan mennen en door op 1,5 week te gaan zingen (incl. enorme uithaal) waarbij er behoorlijke druk op een van de hechtingen stond.

Opzich kun je na 4 weken, rustig aan wat dingen gaan oppakken. Ik ben zelf met 4 weken weer iets gaan werken. Maar ik werkte bij TNT post en dat is erg zwaar werk, dus ik moest echt oppassen dat ik geen dingen ging doen die ik helemaal niet kon. Met 6 weken ben ik rustigaan weer volledig gaan werken.

Het is echt aan jezelf. Wil je je lichaam de kans geven om redelijk te herstellen (al is het bij iedereen anders.. het heeft ook een beetje met geluk te maken denk ik dan altijd!) dan doe je gewoon rustigaan. Wat is nou 6 weken op een mensenleven?

Tuedelue
Berichten: 459
Geregistreerd: 11-11-07

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:35

Van mijn Pc moest ik 6 weken de leefregels toepassen.
Leefregels hielden in:
1 op de rug slapen
2 niet tillen
3 armen niet meer dan 60 graden buigen
4 niet autorijden ( eerste 3 weken ook geen gordel)
5 alles rustig aan doen dus geen sport etc
6 niet strijken
7 niet fietsen
8 nergens aan trekken of tegen duwen, kortom gewoon totaal geen kracht zetten
9 eerste 10 dagen niet douche, daarna wel maar niet te lang
10 zolang je medicijnen pakt zowiezo geen alcohol, maar liever een paar weken langer aangezien alc je bloed verdunt en omdat er van binnen vanalles kapot is kan dat tot bloedingen leiden
11 iedere dag littekens schoonmaken met betadine dan gaasje erop en 24 uur een sportbh dragen.

Paardrijden, hardlopen etc zeg maar de sporten waar je borsten toch flink 'geschuddelt worden min 8 weken niet, zwemmen liever langer niet vanwege infectie gevaar als er toch noch ergens iets piepkleins open zou zijn, dit geldt dan natuurlijk ook voor in bad gaan liggen.

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:44

Ik denk dat je gewoon vooral moet kijken naar wat je eigen lichaam aangeeft.

Ik hoor sommige over hechtingen eruit halen enzo, mijn pc zei dat ik oplosbare hechtingen kreeg. hadden jullie dat dan niet?

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:28

Femke_L schreef:
Echt waar.. bij de chirurg gooi je ze desnoods op tafel.. althans, zo dacht ik er over..
Maar echt, het is niet erg.. ze hebben er zeker ook begrip voor dat mensen zich niet zomaar bloot geven..
Ikben ook helemaal niet zo, maar schaamte gaat wel weg onder en na je operatie hoor.. althans, er zijn nu al zoveel mensen die mijn borsten hebben gezien, dat het mij ook helemaal niets meer uitmaakt..
En ik paradeer nu echt niet rond in mijn nakie, maar ik schaam me er niet meer voor.. Het zijn maar 2 hobbels die (bijna) elke vrouw heeft.. :j


dank je wel voor je uitleg!
weet nu iets ebter wat er te wachten staat!
nog 2 daagjes dan naar de dokter :)
hoop dat ie toestemming geeft voor een afspraak met de pc

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:48

watje123 schreef:
Van mijn Pc moest ik 6 weken de leefregels toepassen.
Leefregels hielden in:
1 op de rug slapen
2 niet tillen
3 armen niet meer dan 60 graden buigen
4 niet autorijden ( eerste 3 weken ook geen gordel)
5 alles rustig aan doen dus geen sport etc
6 niet strijken
7 niet fietsen
8 nergens aan trekken of tegen duwen, kortom gewoon totaal geen kracht zetten
9 eerste 10 dagen niet douche, daarna wel maar niet te lang
10 zolang je medicijnen pakt zowiezo geen alcohol, maar liever een paar weken langer aangezien alc je bloed verdunt en omdat er van binnen vanalles kapot is kan dat tot bloedingen leiden
11 iedere dag littekens schoonmaken met betadine dan gaasje erop en 24 uur een sportbh dragen.

Paardrijden, hardlopen etc zeg maar de sporten waar je borsten toch flink 'geschuddelt worden min 8 weken niet, zwemmen liever langer niet vanwege infectie gevaar als er toch noch ergens iets piepkleins open zou zijn, dit geldt dan natuurlijk ook voor in bad gaan liggen.

10 dagen niét douchen? whaa... dat is nog wel het ergst!
En hoe was je je haren dan? na 2 dagen niet wassen wil je mijn haar niet zien...

Tuedelue
Berichten: 459
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:09

MelanieB schreef:
watje123 schreef:
Van mijn Pc moest ik 6 weken de leefregels toepassen.
Leefregels hielden in:
1 op de rug slapen
2 niet tillen
3 armen niet meer dan 60 graden buigen
4 niet autorijden ( eerste 3 weken ook geen gordel)
5 alles rustig aan doen dus geen sport etc
6 niet strijken
7 niet fietsen
8 nergens aan trekken of tegen duwen, kortom gewoon totaal geen kracht zetten
9 eerste 10 dagen niet douche, daarna wel maar niet te lang
10 zolang je medicijnen pakt zowiezo geen alcohol, maar liever een paar weken langer aangezien alc je bloed verdunt en omdat er van binnen vanalles kapot is kan dat tot bloedingen leiden
11 iedere dag littekens schoonmaken met betadine dan gaasje erop en 24 uur een sportbh dragen.

Paardrijden, hardlopen etc zeg maar de sporten waar je borsten toch flink 'geschuddelt worden min 8 weken niet, zwemmen liever langer niet vanwege infectie gevaar als er toch noch ergens iets piepkleins open zou zijn, dit geldt dan natuurlijk ook voor in bad gaan liggen.

10 dagen niét douchen? whaa... dat is nog wel het ergst!
En hoe was je je haren dan? na 2 dagen niet wassen wil je mijn haar niet zien...



Ik ben naar de kapper gegaan en heb daar mijn haren laten wassen.
Idd die 10 dagen niet douche en 8 weken niet paardrijden waren het ergste maar als je het vergelijkt met je leven dan is het natuurlijk weer net niks

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:06

Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld dat ik toestemming had.
ze hadden al gelijk een datum, maar ik kan zel pasin de zomervakantie.. mja nu krijg ik pas een datum als ze weten wanneer de pc op vakantie is enzo
spannend!

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:37

watje123 schreef:
Van mijn Pc moest ik 6 weken de leefregels toepassen.
Leefregels hielden in:
1 op de rug slapen Nou, ik moest zo lang ik last (pijn) had van de littekens zodra ik probeerde om te draaien, op mijn rug slapen, maar ik ging na een week of 4 wel weer op mijn zij liggen.. :j
2 niet tillen Inderdaad, dat heb ik ook echt 6 weken niet gedaan!
3 armen niet meer dan 60 graden buigen Idem dito
4 niet autorijden ( eerste 3 weken ook geen gordel) Auto rijden heb ik inderdaad al die tijd niet gedaan.. de eerste weken heb ik een kussen tussen de gordel en mijn borsten gedaan. Alleen de rit naar huis had ik geen gordel om!
5 alles rustig aan doen dus geen sport etc Ja, al heb ik hier voornamelijk naar mijn lichaam geluisterd.. na een tijdje toch wel wat dingen op gaan bouwen. Maar Boksen dat deed ik toch nog maar niet :')
6 niet strijken Ach, dat deed ik toch al nooit.. :')
7 niet fietsen dat ben ik na 3 weken al wel weer gaan doen .. het enigste waar ik een beetje angstig voor was, voor het eventuele vallen.. Maar dat is gelukkig niet gebeurd..
8 nergens aan trekken of tegen duwen, kortom gewoon totaal geen kracht zetten Inderdaad
9 eerste 10 dagen niet douche, daarna wel maar niet te lang Ik mocht gewoon weer douchen nadat ik bij de eerste controle was geweest en de hechtpleisters verwijderd waren, die zijn geloof ik een kleine week na de operatie verwijderd.. Maar heb daarvoor mijn haren laten wassen door mijn moeder. Ik had erg lang haar en had er niet aan gedacht om eventueel naar de kapper te gaan.. En verder liet ik mij wassen door mijn moeder, die werkt in de thuiszorg, dus ach, dagelijkse kost.. eentje meer of minder... _O-
10 zolang je medicijnen pakt zowiezo geen alcohol, maar liever een paar weken langer aangezien alc je bloed verdunt en omdat er van binnen vanalles kapot is kan dat tot bloedingen leiden Ik drink geen alcohol, dus daar heb ik geen rekening mee hoeven houden.. Verder had ik geen medicijnen, alleen maar paracetamols...
11 iedere dag littekens schoonmaken met betadine dan gaasje erop en 24 uur een sportbh dragen. Ik moest er JUIST vanaf blijven.. behalve als de littekens open sprongen of als er bloed/vocht uit kwam, dan had ik vette gazen om erop te doen! :j

Paardrijden, hardlopen etc zeg maar de sporten waar je borsten toch flink 'geschuddelt worden min 8 weken niet, zwemmen liever langer niet vanwege infectie gevaar als er toch noch ergens iets piepkleins open zou zijn, dit geldt dan natuurlijk ook voor in bad gaan liggen.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:54

oke jongens! ik heb nieuws!
net bij de HA geweest en heb een verwijzing gehad! heb meteen net gebeld en kan eind maart terrecht bij de PC!
Jammer dat het zo lang moet duren maar wel mooi dat ik alles heb geregeld want dan ga ik niet meer terugkrabbelen!

mijn arts vermelde wel dater grote kans is dat er niks vergoed word, omdat zorgverzekeringen in 2011 erg moeilijk doen!
mag ik vragen waar jullie verzekerd zijn en of jullie alles vergoed hebben gehad? ik ben bij unive verzekerd!

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:21

ik heb ook in 2011 een aanvraag gedaan en ik kreeg hem wel in 1x..
En ik heb 'maar' een E cup..

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:35

ik heb ook in 2011 een aanvraag gedaan en ik krijg ook alles vergoed.
onzin wat jouw ha zegt; alles vanaf een dd cup met een normaal lichaamsgewicht en aantoonbare klachten word vergoed

Antje1989

Berichten: 49
Geregistreerd: 30-10-10
Woonplaats: Damwoude

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:16

Ik heb dit topic even gevolgd en ik ben ook van plan om een bvk te gaan doen. Vriendin van mij heeft het jaren geleden ook gedaan en die was er super blij mee. Heb zelf een 80F en hierdoor altijd last van mijn rug/nek en ook veel hoofdpijn. Ik heb heel erg lang zitten te twijfelen, omdat ik bang ben dat ze als er kinderen komen weer groter worden/bijven. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang waren jullie onder de pannen voordat jullie weer naar school/werk konden?

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:22

ohhhh jongens ik hoop dat ik net zoveel geluk heb als jullie!!
dat ik ook in 1 keer krijg!

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:25

VGZ; ook in een keer goedkeuring.

@ Antje: Doen. De rest is van later zorg, als je maar eerst van je rugklachten af bent.