Borstverkleining 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:56

Ik kom even binnen vallen.

Iemand hier ook grote borsten (H85), na het douchen moeilijk eronder droog te krijgen, en als ik geen bh aan heb op een vrije dag oid, of wakker wordt, dan is het soort "zweet". Echt geen zweet denk ik niet, want shirt is dan niet nat oid.

Herkenbaar voor iemand?

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:01

Ja, hier had ik voor mijn borstverkleining vreselijk veel last van. Zo erg dat ik vooral in de zomer (en warme lente dagen) echt behoorlijke smetplekken had.

Nu gelukkig niet meer. Dat was meteen opgelost na mijn borstverkleining en nooit meer terug gekomen. Zelfs niet nu ze weer gegroeid zijn en ik weer 85E heb #).

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:13

Fem schreef:
Ja, hier had ik voor mijn borstverkleining vreselijk veel last van. Zo erg dat ik vooral in de zomer (en warme lente dagen) echt behoorlijke smetplekken had.

Nu gelukkig niet meer. Dat was meteen opgelost na mijn borstverkleining en nooit meer terug gekomen. Zelfs niet nu ze weer gegroeid zijn en ik weer 85E heb #).


En wat heb je er toen tegen gedaan? Ik wrijf ze droog met tissues. Maar of het goed is, idk?

Anoniem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:17

Ik kom even binnenvallen, lees hier al een tijdje mee maar 'durfde' nooit te reageren. Ik heb 90F of G, en ook hier last van underboob zweet. Hier helpt het om een goede bh te dragen, als het echt warm is een goede sportbh met absorberend materiaal. Ik dep soms het zweet inderdaad weg met tissues.

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:54

Ik depte het altijd droog en ik had stukjes katoen of badstof (handdoeken) in repen geknipt en die droef ik dan onder mijn bh.
Heel soms droeg ik zelfs mijn bh over een hemd als mijn huid te kapot was.

Eerlijk gezegd vond ik dat mijn allerergste klacht. Niet de rugklachten, nekklachten, hoofdpijn, maar de smetplekken.

Anoniem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:14

Ik deed er deo en talkpoeder tussen.. sinds mn verkleining nooit meer last gehad!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:28

Hanafubuki schreef:
Ik deed er deo en talkpoeder tussen.. sinds mn verkleining nooit meer last gehad!


Helpt dat goed?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:56

Hallo! Kom even binnenvallen.
Zijn er ook mensen in het topic wie een borstverkleining hebben ondergaan met de Liposculpture methode?

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:47

Nog nooit van gehoord

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:59

Ik ben nu 44 en heb op mijn 18 de een borstverkleining gehad ivm asymmetrie. Ik ben toen op een grote C uitgekomen. Nooit spijt van gehad. Nu inmiddels weer een flinke D en omdat ik borstkanker heb waarbij 1 zijde aangetast gaat raken door de operatie en bestraling, ben ik straks weer terug bij af en ga ik weer asymmetrie krijgen. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel: ik krijg weer een borstverkleining en ga straks weer een cup C krijgen.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:39

Biks2 schreef:
Hallo! Kom even binnenvallen.
Zijn er ook mensen in het topic wie een borstverkleining hebben ondergaan met de Liposculpture methode?


Ik heb het even opgezocht. Wat ik zo lees, kan het alleen bij niet al te veel verkleinen omdat de huid onaangetast blijft en er nog flexibiliteit in moet zitten omdat de borst anders gaat hangen. Er wordt geen borstlift gedaan door teveel aan huid te verwijderen.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:14

Hoi, hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de eerste afspraak met de huisarts en de daadwerkelijke operatie?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:27

Biks2 schreef:
Hoi, hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de eerste afspraak met de huisarts en de daadwerkelijke operatie?


Dat zal waarschijnlijk ook liggen aam de eventuele weken wachttijd die het ziekenhuis heeft?

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:37

Het is niet echt een druk topic maar ik ga toch maar wat posten :)

Morgenochtend heb ik een afspraak bij de huisarts om te kijken naar de mogelijkheden voor een borstverkleining. Momenteel heb ik een 75G met veel last van nek en schouders. Iets van 2 jaar geleden had ik nog een 75F dus ze lijken nog te groeien ondanks dat ik bijna 10 kilo kwijt ben sinds die tijd :')

Waren ze bij jullie makkelijk met de vergoeding? Dat is eigenlijk het enige waar ik mij zorgen over maak..

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:48

@lagonda, in mijn geval werd ik door de huisarts doorgestuurd naar de plastisch chirurg. Deze heeft toestemming gevraagd bij de verzekering. Dit was snel rond. Bij het vergoedingen overzicht van je verzekering kun je de criteria terug vinden.
Meestal wordt het vergoed uit de basis verzekering als de BMI lager is dan 30 en je lichamelijke klachten hebt.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:04

Bij mijn verzekering staat 100% vergoeding op basis van medische noodzaak :j

Ik wist alleen niet of je dat moet 'bewijzen' zeg maar via een fysio ofzo of dat klachten vertellen genoeg is. Niemand in mijn omgeving heeft ooit een verkleining laten doen dus ik kan weinig advies vragen :+

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:13

klachten vertellen is genoeg.

als je bmi laag genoeg is, je cup groot genoeg en je geeft aan dat je klachten hebt ben je al ongeveer goedgekeurd

ik ben ook ggk voor een verkleining, zal nog wel even duren ivm wachtrijen en vakantie

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:44

Inderdaad vertellen was genoeg. Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd en tot nu toe valt het me allemaal mee.
Lastigste is irritatie van continue een bh aan hebben. Vooral in de nacht gaat het snijden en afknellen op schouders en rond de oksels.
Maar ik had veel meer pijn verwacht, dus heb eigenlijk weinig klagen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:47

wat goed firegirl!

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:09

Oh fijn te horen!

Mijn BMI zit onder de 30 dus dat moet geen probleem zijn :) ik ga het horen morgen!

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:59

Lagonda schreef:
Oh fijn te horen!

Mijn BMI zit onder de 30 dus dat moet geen probleem zijn :) ik ga het horen morgen!


Succes morgen!
En gefeliciteerd vandaag

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:26

Dankje Firegirl **\O/**

Merk je eigenlijk ook al verbetering qua gewicht/houding?

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:58

Lagonda schreef:
Dankje Firegirl **\O/**

Merk je eigenlijk ook al verbetering qua gewicht/houding?


Qua houding nog niet zo, maar het is natuurlijk nog flink gevoelig. Verschil in gewicht is wel goed te merken. En veel minder druk op schouders van beha banden.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:31

Zo, verwijsbrief ligt al bij het ziekenhuis! Als het goed is bellen ze mij binnen 5 dagen om een afspraak bij de chirurg in te plannen :j

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:33

zo dat gaat snel, ik heb voorkeur voor een bepaalde chirurg en dat kost helaas tijd