Vaak nachtmerries over hetzelfde onderwerp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Vaak nachtmerries over hetzelfde onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 11:35

Ik was iemand die eigenlijk geen bewuste dromen had, tot een paar weken terug.
Ik krijg nu geregeld nachtmerries (zeker 3x per week), en ze gaan altijd over hetzelfde onderwerp.
Het gaat over iets dat mij in het verleden veel pijn heeft gedaan, iets waarvan ik dacht dat ik er nu geen problemen meer mee had.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? En wat kun je er mee doen?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:53

ervaring wel maar niet in die vorm
ik heb ook wel eens dromen en dat gebeurt bijna altijd tussen de tijd dat mijn man opstaat en voordat ik zelf opsta
even zo een hazen slaapje zeg maar
maar als het erge dingen zijn uit het verleden zou je misschien eens met iemand kunnen praten?
zoals therapie om te kijken of je er achter kan komen hoe je dat eventueel zou kunnen oplossen
zou er zeker niet mee blijven rond lopen is slecht voor je humeur en nachtrust

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:55

In therapie gaan zodat je met die dingen van vroeger om kan gaan en het een plekje kan geven. blijkbaar heb je hetgeen wat gebeurd is, toch geen plekje kunnen geven en dat kan je nog zo ver weg willen stoppen, het komt er hoe dan ook een keer uit. bijv. in nachtmerries, hyperventilatie of andere lichamelijke/geestelijke klachten.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:08

Mij lijkt het ook dat je het niet goed verwerkt hebt en dat je er nu mee bezig bent (onbewust?)
het kan bijvoorbeeld zijn dat het zoveel jaar geleden is of een datum of iets anders dat je eraan doet herinneren! Verder kun je inderdaad eens aan therapie denken zodat het je erbij kan helpen om het te verwerken!

Succes!