Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
blond is volgends mij een dominanter gen dan bruin 
x_Jeanine_x schreef:Wij hebben allemaal in de familie donkerhaar, heel donkerbruin of zwart, en zusje is de enige met blond haar
vraagje_ schreef:IrisVal schreef:En hoe oud is je zoontje? misschien verandert het nog.
Ik ben zelf ook met bruin haar en bruine ogen geboren en ben nu blond met blauwe ogen.
Bijna 5. Dus dat verandert niet meer
IrisVal schreef:En hoe oud is je zoontje? misschien verandert het nog.
Ik ben zelf ook met bruin haar en bruine ogen geboren en ben nu blond met blauwe ogen.
[/quote]
[/quote]
troi schreef:Tja, ik en mijn man zijn donker en onze zoon is blond.. Schiet mij maar lek! Enne nee wij hebben geen knappe blonde melkboer
Evelijn schreef:Nou dat kan prima hoor troi, donker is dominant. Dus jullie kunnen prima beide heterozygoot zijn en dus Db x Db heeft 75 % kans op donker haar en 25 % kans op blond haar.
Nu van de TS
vader vader is Db, vader moeder is bb => vader is bb
vader moeder en moeder moeder zijn beide bb => moeder is bb
Dan heb je dus 100% kans op blond want bb x bb.
Hier is echter wel één opmerking... ik ga er nu vanuit dat haarkleur wordt bepaald door één chromosoom en niet meerdere... en of dat wel zo is weet ik eigenlijk niet.
Evelijn schreef:Zwerfkei schreef:rood
Als er wel iets niet waarschijnlijk is is het dat wel... dat is helemaal recessief. Schijnt zelfs binnen een x aantal jaar uit te sterven.
.