Zo moe de laatste tijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Zo moe de laatste tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 13:41

Hallo bokkers,

Pff ben al een paar weken zo ontzettend moe! Daarbij ook steeds andere klachten gehad zoals voornamelijk keelpijn.

Nu ben ik afgelopen vrijdag ziek geworden (buikgriepje)
Heb heel de vrijdagnacht en zaterdag koorts gehad (tussen de 38 en 40 graden)
Zondag was de koorts verdwenen heb vanaf zaterdag ook weer gewoon gegeten en gedronken etc.

Maar nu blijf ik nogsteeds zo ontzettend moe!
Elke keer na het eten heb ik ook een misselijk gevoel in mijn maag maar hoef niet meer te spugen en heb ook geen koorts meer.

Het liefste lig ik heel de dag in mijn bed, als ik dan even buiten ben geweest een stukje heb gelopen ben ik helemaal op.
Maandag bv even stukje naar het dorp kwam thuis en heb liggen slapen.

Pfeiffer heb ik al een keer gehad een jaar of 7 geleden.

Maar waarom blijf ik zoooo moe!

Meer bokkers die dit bekend voorkomt?
Heb de dokter al gebeld maar deze heeft nog geen tijd zucht moet nu elke ochtend even bellen of ze eventueel een gaatje hebben.

Zit op het moment ook nog thuis van mijn werk, vandaag wel de arbo op bezoek gehad moet nu met mijn baas overleggen wat hun willen.
Aangezien ik nog zo ontzettend moe en misselijk blijf.
Het liefste ga ik morgen weer eventjes werken maar of het verstandig is?
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 18-12-10 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursieve tekst normaal gemaakt

Dee_Es

Re: Zo moe de laatste tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:46

Even bloedonderzoek laten doen. Misschien is het een gewoon virusje waar je lichaam wat meer tijd voor nodig heeft om tegen te vechten maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk. Ik zou me ook weer laten prikken op pfeiffer (ik heb het na 8jaar voor de 2e keer gekregen).
Kan je geen prikformulier ophalen zonder doktersafspraak? Een beetje vaart erachter lijkt me wel handig aangezien je niet kan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:49

Het kan vanalles zijn. Ik zou idd je bloed laten onderzoeken. Maar ga ook eens na voor jezelf of je misschien last van stress hebt of gewoon veel zorgen aan je hoofd hebt. Heel veel onverklaarbare en uiteenlopende klachten kunnen namelijk met stress te maken hebben :) Beterschap iig!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:53

wat vreemd dat je dokter geen tijd voor je heeft?! ik zou gewoon even naar een andere huisarts bellen en vragen of hij even wat bloed wil afnemen.
dan heb je zekerheid.
en over het werken, ik zou het nog even afwachten, ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:55

Kan je naders geen telefonische afspraak met je huisarts krijgen? En dan even vragen voor een prikformulier.
Lijkt mij iig niet handig om nog langer te wachten, zeker nu je niet kan werken (wat IMO echt niet handig is) en de arbo al langs is geweest..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 13:56

Ze zeiden dat ik eerst langs moest bij de huisarts om een formulier te kunnen krijgen.
Beetje vervelend natuurlijk anders zou ik vandaag meteen naar het ziekenhuis kunnen om even bloed te laten prikken.

Mijn moeder heeft aan trage schildklier nu vertelde mijn moeder dat je daarvan ook heel moe kunt worden. Dus willen dat ook even laten nakijken.

Ik werk in de horeca en sta eigelijk morgen en vrijdag van 12 tot 12/1 op het rooster dus een vrij lange en intensieve dienst. Ik ga straks even mijn baas bellen en overleggen wat hij ervan denkt. Hun hebben me geloof ik weer liever gewoon aan het werk.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:09

niemand word toch blij van als jij als spook daar loopt? ik zou nog even afwachten hoor!
beter nu nog even extra uitzieken ipv. er anders nog weken last van hebben!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:33

Als je nog geen ommetje kan maken door de wijk kan je natuurlijk geen lange dienst in de horeca werken. Dat lijkt me niet helemaal haalbaar.

Jammer dat je echt een afspraak moet hebben voor een formulier. Toch even er op hameren dat je echt die afspraak nodig hebt? Dan plannen ze je toch gewoon alvast voor morgen/overmorgen in?

Het is inderdaad verstandig om zelf aan te geven waar je allemaal op geprikt wil worden. Denk naast je schildklier ook aan allergieen, ijzer gehalte, vitaminen enz.

noaspassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:34

Het is wel de tijd voor een griepje :)

Als het te lang duurt even langs de huisarts kan geen kwaad!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:35

Keelpijn is ook een symptoom van Pfeiffer. Dus even bloed laten prikken misschien?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:36

Hier ongeveer dezelfde symtomen, ga zometeen naar de huisarts toe ervoor..

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:39

Ik heb het vorig jaar in wat mindere mate gehad. Altijd moe, zwarte kringen onder mn ogen, en zag er gewoon altijd bleek uit. Ik had nergens energie voor. Ik ben aan de vitamines gegaan en ik knapte er helemaal van op! Dit jaar neem ik sinds september alweer elke dag een vitaminepil en het gaat hartstikke goed nu!

Als je het niet vertrouwt zal ik zeker naar de huisarts gaan!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 17:19

Blijf morgen iig nog een dagje thuis.

Net was me temperatuur ook weer 37,8 en nu weer 37,2 dus dat blijft ook nog beetje schommelen.

Voel me nu verder ineens weer kiplekker echt heel vaag!
Morgenvroeg maar even om 8 uur bellen en hopen dat de huisarts een gaatje heeft.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:44

loiz wat is eruit gekomen?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:47

ben je al bij een arts geweest?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:54

kan je niet gewoon een afsspraak inplannen ivp iedere dag bellen? Als je morgen belt voor maandag?
Maar ook ik heb 2x pfeiffer gehad, er zijn 2 varianten van die je kan krijgen. Beterschap

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:59

Je kan pfeiffer wel twee keer krijgen voel eens aan je liezen of oksels of het verdikt is en heb je alleen keelpijn of ook een soort gemene pijn met slikken dus keel ontsteking. of opgezette klieren daar. Ik had lamme benen en armen alsof ik heel veel mn spieren egbruikt had dus verzurings gevoel.Ik zeg niet dat het dat is maar dat je er nog een stukje van kan krijgen is mogelijk.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:12

Heeft jouw dokter geen inloopspreekuur?
Of zeg ik nu iets geks?
Verder vind ik het ook op pfeiffer lijken, mijn zus had toen ook vergelijkbare klachten.
Ben je intussen al bij een huisarts geweest?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 09:13

Ben gister bij de huisarts gweest!
Nadat ik 2x heb gebeld kon ik eindelijk terecht!

Ze heeft idd gevoeld in mijn liezen en oksels naar de klieren maar dit was allemaal goed wel een klein beetje verdikt maar dit kon omdat ik net griep heb gehad.

De keelpijn die ik toen had was echt een gemene pijn, dat heeft bijna 2 weken er gezeten en is toen weggetrokken.

Mijn benen zijn als ik moe ben ook ontzettend lam heb het gevoel of ik de trap dan niet eens op kom!!

De dokter zei dat ik geen pfeiffer meer kon hebben dus wou er ook niet op prikken. De andere variant ben ik in 2007 ook al een keer op geprikt omdat ik toen dus ook ontzettend moe was!
Nu hebben ze bloed laten prikken voor algemeen bloedbeeld suikers en schildklier.

Dinsdag kan ik bellen voor de uitslag blijven de klachten van het moe zijn moet ik terug komen en gaan ze verder kijken. Dan ga ik er wel op aandringen dat ze nog een keer prikken voor pfeiffer of die variant ervan.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:45

Ze kunnen bij het prikken toch zien of het actieve pfeiffer is of dat de antistoffen al langer in je bloed zitten?

Beetje vreemd dat hier meerdere mensen opnieuw op pfeiffer zijn geprikt en dat ze het bij jou niet willen. Ik zou het ook niet vragen maar gewoon eisen, het is jouw lijf en het is gewoon gevaarlijk om met pfeiffer door te lopen (kan chronisch worden, cvs tot gevolg hebben, er is zelfs een verband gevonden tussen pfeiffer en lymfeklierkanker). Het lijkt me toch de moeite om het uit te sluiten of je die ziekte hebt.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:30

Ik herken mij heel erg in jou verhaal!
Heb vroeger ook Pfeiffer gehad op 16 jarige leeftijd, en steeds als ik verminderde weerstand had dan kreeg ik een keelontsteking, door de pfeiffer, bleek uit bloedonderzoek.
Na 4 soorten antobiotica wilden ze m'n amandelen eruit halen, de laatste kuur sloeg gelukkig aan.
Mijn huisarts zei toen dat dat altijd weer actief kan worden ;) (wel in mindere mate)

Inmiddels heb ik er nu al 2 jaar geen last meer van gehad. *klopt even af*

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:44

Een beetje laat misschien, maar ik heb 2 weken geleden te horen gekregen dat ik Pfeiffer heb..
Helaas ga ik het de afgelopen dagen steeds meer merken..

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:34

he vervelend!
ik wens je veel sterkte toe