zo oneerlijk, vooral rond deze tijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

zo oneerlijk, vooral rond deze tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 21:24

arghh..
elke dag rijd ik min. 1 paard, fiets als ik naar school ga 20 km en dat ook nog in een vlot tempo,
denk zo goed mogelijk om wat ik eet. maar echt, ik blijf een propje.
En dan zie je je klasgenootjes lekker zich vol stoppen met van alles en nog wat, en die komen geen
grammetje aan. Hoe oneerlijk :')

meer mensen met deze frustraties? :=

vaa

Re: zo oneerlijk, vooral rond deze tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:25

ja, ik fiets meer dan 30 km per ddag, en ik wordt ook niet dunner

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:27

Fiets momenteel ook veeeel kilometers maar helaas, val ook geen grammetje af. Denk toch verkeerd eetpatroon. Bedenk wel dat je lichaam went aan het fietsen en dat je dan weinig zal afvallen. Heeft wel weer een voordeel dat je een goede conditie ervan krijgt en misschien kom je in ieder geval niet aan en blijf je op hetzelfde gewicht ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:27

_Bitje_ schreef:
arghh..
elke dag rijd ik min. 1 paard, fiets als ik naar school ga 20 km en dat ook nog in een vlot tempo,
En dan zie je je klasgenootjes lekker zich vol stoppen met van alles en nog wat, en die komen geen

Ik denk dat ik bij de laatste hoor :+ Is voor mij ook niet altijd leuk.. als ik teweinig eet val ik af waardoor iedereen aan mij begint te vragen of ik anorexia heb gekregen!

Maar goed, ik sport ook nog wel veel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:28

Gemeen is dat he :(
Ik heb ook een vriendin die kan eten tot ze er bij neer valt, en nog geen 5 gram aankomt.. Snelle stofwisseling?
Had ik die maar :=

Ik ben ook niet dik of zo, maar halloo.. Ik sport de longen uit mijn lijf en krijg alleen maar meer spieren := Dan dat ik er dunner van wordt..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 21:29

Juangi schreef:
_Bitje_ schreef:
arghh..

Ik denk dat ik bij de laatste hoor :+ Is voor mij ook niet altijd leuk.. als ik teweinig eet val ik af waardoor iedereen aan mij begint te vragen of ik anorexia heb gekregen!

zullen we ruilen :)) ?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:31

Ik ken het ook. :j
"Vroeger" tot mijn 19e kon ik eten (en vreten) wat ik wilde, kwam geen gram aan en zat altijd onder de 50kg. Alleen nu, pff.
Ik ben de afgelopen wel wat afgevallen, maar is eigenlijk ook niet mogelijk als dat niet zou zijn. Van alleen maar trein en zittende college's volgen en 2 paarden per dag, naar minstens 2x een half uur fietsen, 3 dagen in de week stage op hengstenhouderij, de hele dag bezig zijn meerdere paarden per dag rijden. Schiet wel wat op.

Dus heb nog heel even hoop dat ik nog wat extra kilo's er af ga krijgen. :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:11

waarschijnlijk val je niets meer af omdat je elke dag hetzelfde doet qua beweging, daar raakt je lijf aan gewend en dan doet het niets meer of minder om vet te verbranden :)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:12

Deelt frustratie!

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:14

Ik prop mezelf gewoon gezellig mee vol met de gedachte dat ik na de feestdagen wel weer op dieet ga. :=
Maar inderdaad, frustrerend!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:21

Je lichaam went aan oefening na een periode van 3 maanden. Dus als jij intensief fietst zal het de eerste drie maanden je verbranding verhogen, maar daarna is je lichaam gewend aan deze inspanning en zal het geen extra verbranding meer met zich meebrengen. Als je dan gaan hardlopen, een andere vorm van bewegen, zal dit weer een verhoogde verbranding met zich meebrengen, maar na weer 3 maanden is je lichaam er weer aan gewend en zal je verbranding weer normaal worden.

Beweging is niet de enige voorwaarde om af te vallen, gevarieerd bewegen is ook belangrijk.

Hetzelfde geld voor eten, je moet regelmatig eten (ontbijt is erg belangrijk, als is het maar een cracker of een beker yoghurt), maar je moet ook afwisselen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:10

Ga alsjeblieft niet lijnen op je veertiende, tenzij je je stofwisseling om zeep wilt helpen en de rest van je leven op de lijn moet letten.

Als de foto's uit je profiel kloppen ben je echt niet zo'n propje hoor. En iedereen zit op een bepaalde manier in elkaar, daar verander je niet zoveel aan. Ik ging pas op m'n 15e/16e echt in de lengte groeien (al is het nooit echt wat geworden :') ben op 1.65m blijven steken) en toen werd ik ineens veel slanker zonder daar veel moeite voor te moeten doen. Als jij gezond leeft krijg je een figuur dat bij je past. Leer er van te houden, het maakt je tot wie je bent!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:00

Ik had hetzelfde. Jij eet iets waar je dik van wordt. En het is de kunst uit te zoeken wat dat is. Laat dus een week de pasta staan en weeg je daarna weer. Resultaat? Dan is het dus de pasta. Geen resultaat? Ga verder met zoeken. Laat een week aardappels staan, een week brood, een week suiker, en ga zo maar door. Het is lastig, maar het werkt wel.
Ik weet inmiddels dat ik moet oppassen met aardappels en brood. Dus dat eet ik wel, 1 keer per week ofzo. Ik heb aan mijn bewegingsschema verder niets veranderd, en ben toch 20 kilo kwijt in een half jaar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:02

Equimotion schreef:
Ga alsjeblieft niet lijnen op je veertiende, tenzij je je stofwisseling om zeep wilt helpen en de rest van je leven op de lijn moet letten.

Als de foto's uit je profiel kloppen ben je echt niet zo'n propje hoor. En iedereen zit op een bepaalde manier in elkaar, daar verander je niet zoveel aan. Ik ging pas op m'n 15e/16e echt in de lengte groeien (al is het nooit echt wat geworden :') ben op 1.65m blijven steken) en toen werd ik ineens veel slanker zonder daar veel moeite voor te moeten doen. Als jij gezond leeft krijg je een figuur dat bij je past. Leer er van te houden, het maakt je tot wie je bent!

Inderdaad niet lijnen ben wel veel vroeger begonnen tegen de adviezen van de kinderarts , dus die fout heb ik gemaakt en nu op mijn 22ste een gb en nog elke dag lijnen :)

En zie absoluut geen propje, gewoon gezond eten en rond deze tijd lekker genieten maar met mate

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:02

femke27 schreef:
Ik had hetzelfde. Jij eet iets waar je dik van wordt. En het is de kunst uit te zoeken wat dat is. Laat dus een week de pasta staan en weeg je daarna weer. Resultaat? Dan is het dus de pasta. Geen resultaat? Ga verder met zoeken. Laat een week aardappels staan, een week brood, een week suiker, en ga zo maar door. Het is lastig, maar het werkt wel.
Ik weet inmiddels dat ik moet oppassen met aardappels en brood. Dus dat eet ik wel, 1 keer per week ofzo. Ik heb aan mijn bewegingsschema verder niets veranderd, en ben toch 20 kilo kwijt in een half jaar.

Je wordt niet dik van een bepaald voedingsmiddel, je wordt dik van een teveel aan calorieën. Als je een bepaald voedingsmiddel weglaat neem je vaak ook minder calorieën op, en daardoor val je af. Maar dat komt niet door dat ene voedingsmiddel.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:04

Ik wou dat ik eens wat aankwam.... Ik kan eten wat ik wil maar nee hoor! Nog geen grammetje. Ik val eerder af.. Wil iemand met mij delen?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:56

Juangi schreef:
_Bitje_ schreef:
arghh..

zullen we ruilen :)) ?

Jaa als het kon! :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:07

Op jouw leeftijd had ik precies hetzelfde TS. Ik ben toen gaan lijnen, zelfs in heel extreme mate. Maar dat raad ik je dus echt niet aan. Heb zelf verschrikkelijke spijt dat ik me zo bezig hield met lijnen, terwijl ik beter aan m'n cijfers had kunnen werken of leuke dingen had kunnen doen met vrienden.

Nu, 3 jaar verder, weeg ik 56/57 kg, terwijl ik helemaal niet met lijnen bezig ben. Sterker, ik eet wanneer ik zin heb om te eten en ook veel ongezonde snacks.

Ik raad jou aan om gewoon gezond te blijven eten en genoeg bewegen (maar dat doe je al), dan komt het vast vanzelf goed ;) Echt, lijnen kan op latere leeftijd ook nog.

Edit: ik bekeek net je profiel, je bent helemaal geen propje! Prima figuur. En bekijk de positieve dingen ook eens: je hebt super mooi haar en je hebt geen last van puistjes :)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 08:27

Citaat:
Als jij gezond leeft krijg je een figuur dat bij je past. Leer er van te houden, het maakt je tot wie je bent!

Hier ben ik het echt volmondig mee eens!
Als ik in je profiel kijk zie ik een meid met mooie vrouwelijke vormen, absoluut geen propje!!!
Het is zo zonde om jezelf zo naar beneden te halen en onzeker te worden over je uiterlijk. Je bent prachtig!