Pijn in mijn stuitje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Pijn in mijn stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 21:20

Nu 2 jaar geleden ben ik van een paard gevallen op mijn kont, hierdoor heb ik sowieso blijvende pijn aan mijn rug. Heb toen ook enkele dagen pijn in mijn stuitje gehad maar dat was na een weekje weer over. Zat ook na een week weer op het paard. Nu, sinds ik verhuist ben moet ik flink wat kilometers fietsen en met wat langere afstanden (ong 10-13 km enkele reis) krijg ik pijn in mijn stuitje als ik wil zitten, opstaan, bukken. Kortere afstandjes heb ik er helemaal geen last van. Als ik dan wil zitten moet ik eerst ff op de ene kant zitten tot de pijn wat gezakt is en dan de rest van 't gewicht op de ander helft en dan gaat het wel. Wat moet ik hiermee doen? Naar de huisarts gaan lijkt me weinig zin hebben, het is al een oude blessure...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:23

Als je je stuitje toen serieus gekneusd hebt mag je verwachten om er heel je leven in meer of mindere mate last van te hebben.

Zelf toen ik een jaar of tien was een valpartij op mijn kont gedaan en is nog steeds gevoelig op bepaalde momenten (bv lang fietsen idd).

Zwitsal

Re: Pijn in mijn stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:38

hier nog iemand die ooit, lang geleden (ook 10 jaar terug denk ik, net als bravespots) op mn kont gevallen ben.
toen gekneusd maar dat ging vrij snel over.
half jaar erna kwam de pijn terug. kon van gekheid niet meer zitten en werd er echt gek van.
dokter kon niets bedenken, stuurde me door naar t ziekenhuis..
foto's gemaakt --> resultaat : "je bent perfect gezond, niets te zien op de foto's, ga maar weer naar huis". achteraf gezien had ik me niet moeten laten afschepen maarja..
na een aantal maanden werd de pijn weer minder, in de zomer vakantie ging het helemaal weg maar in de weken dat school toen weer begon was het gelijk weer terug.
bij mij was het ook erger na inspanning of na lang zitten.
heb er jarenlang met ups en downs last van gehad, naar een (bekken) fysio geweest ook maar die kon niet meer bedenken dan dat mn spieren toch wel strak stonden.
inmiddels heb ik er alleen nog last van als ik >2 a 3 uur moet zitten zonder te lopen tussendoor.
als ik fiets 'knakt' mn stuitje ook over mn zadel.. als mn rechterbeen naar beneden gaat 'schiet' mn stuitje ook naar rechts, heel naar gevoel.

maar als je er veel last van hebt kun je natuurlijk altijd even langs de huisarts gaan! daar is hij/zij immers voor

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:41

oliebol ik had het kunnen typen, heb sinds donderdag exact dezelfde klachten!!! Ik ben heel bang dat het gebroken is, gezien de scherpe soort pijn die ik herken van eerdere botbreuken. Pijn is wel minder nu maar de kern blijft zeer doen... Alleen ik houd er niet van om naar huisarts te gaan, die lui helpen je zo slecht...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:45

miss_malfoy, vind je een fysio fijner? denk dat die er ook nog wel raad mee weet hoor..
en een fysio consult is in ieder geval wat langer dan een consult bij de huisarts (heb je wat meer de tijd, vind ik zelf altijd fijner)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:00

Ik zou er even mee heen gaan, mijn moeder is ook ooit eens gevallen en kreeg er pas later last van, met als gevolg dat ze een chronisch ontstoken stuitje heeft. Hier heeft ze nu al ruim 4 jaar last van, en pas nu lijkt het beter te worden. Ze heeft overigens ook zo'n speciaal zit kussen wat heel goed werkt voor haar :)

Zij is toendertijd wel naar de HA gegaan, toen de pijn bleef, en die heeft dat dus geconstateerd.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:36

Miss_Malfoy schreef:
oliebol ik had het kunnen typen, heb sinds donderdag exact dezelfde klachten!!! Ik ben heel bang dat het gebroken is, gezien de scherpe soort pijn die ik herken van eerdere botbreuken. Pijn is wel minder nu maar de kern blijft zeer doen... Alleen ik houd er niet van om naar huisarts te gaan, die lui helpen je zo slecht...

Als je je stuitje echt hebt gebroken denk ik niet dat je uberhaupt nog fietst oid :+

Ik heb vorig jaar m'n stuitje gebroken, dwars door midden :+ en ook ik heb er nog vaak last van, met tijdje zitten, na veel sporten, paardrijden enz. Maargoed, het went ;)

Verder zou ik je niet echt raad kunnen geven behalve dan dat je er echt heel lang last van kan blijven houden :\

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:42

help als ik dit lees wordt ik niet blij. Ik ben een ruime maand geleden op m'n kont geland en heb een heel klein haarscheurtje in m'n stuitje. Had eigenlijk de hoop dat snel over zou zijn ofschoon zitten en paardrijden nu nog steeds erg pijnlijk zijn.

Maar ts ik raad je wel aan er toch even naar te laten kijken.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:44

MiniMaxi, het valt wel mee hoor!
Het voelt bij mij als een soort van blauwe plek waar je continu op drukt zegmaar.
Maar alleen na lang zitten e.d.
Daarom zit ik nu automatisch ook erg naar voren :+
Maar echt die stekende pijn heb je als het goed is niet meer :)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:56

ok dat hoop ik dan maar. Gelukkig gaat het ook wel beter maar op harde stoelen en in het zadel is nog niet fijn.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:31

bij mij voelt het inderdaad ook als een blauwe plek waar je op duwt.. (na een lange tijd zitten)

maar inderdaad.. het went wel..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 01:37

@Basic: Oh gelukkig, no way dat ik naar een dokter ga dan. :+
Maar daar zou je nog versteld van staan hoor, deze oen heeft ook 2 maanden doorgelopen met breuken in haar rug. :o
Toen viel het kwartje en bedacht ik me dat deze helse pijn toch geen spierpijn zou moeten zijn zoals mijn huisarts in eerste instantie zei. :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 09:29

Bij voelt het ook als een blauwe plek waar hard op geduwd word. Word naarmate ik zit wel minder.

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:36

Ik heb er ook al een aantal jaar last van, en mijn zus heel raar ook. We hebben het ook in dezelfde periodes :)

Maar het komt en gaat, soms een maand niet, dan in 1x weer wel. Ik merk dat ik erge last krijg van de stoelen op school, zelf zo erg dat ik overweeg om een kussentje mee te nemen...maar dat staat zo raar :)

Mijn huisarts kan niks doen, het is een klacht die veel voorkomt maar ze weten niet precies hoe te behandelen.
Ik heb het er ook met mijn fysio over gehad, die zegt ook dat zij er niet veel aan kunnen doen, maar er is wel een behandeling.
Dat is bij een ostheopaat (als ik het goed schrijf)...maar dat gaat via de anale manier, om zo de stand van je stuitje iets te beinvloeden...of iets dergelijks...
Mij lijkt dat niks, dus als iemand anders het uit probeert hoor ik wel graag of het werkt ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:56

ik heb ook tijden een kussentje meegenomen naar school hoor..
intresseerde me niets meer, als ik maar niet zo'n pijn had.. (niet dat het echt hielp want na een hele dag op school zitten kreeg ik toch wel last, kussentje of niet. alleen de eerste paar uur hielp het een beetje).

bij mij word het erger dus bij lang zitten maar ook bij stress :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:50

Ik ben 22 jaar geleden op mijn stuitje gevallen en heb nu regelmatig nog wel eens last bij lang zitten...en dan vooral op harde stoelen, banken enz. Denk dat er weinig aan te doen is.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:57

Ik ben ruim 4 jaar geleden flink van het paard gestuitert, ook op mijn kont!
Zo hard dat mijn korte termijn geheugen het even niet meer deed, want van die hele avond weet ik nog steeds niets..
Ik heb 3 weken thuis gezeten omdat ik niet kon fietsen of autorijden..
Nog heel lang last gehad van mijn rug & stuitje, nu al veeeeell minder.
Bij lang zitten gaat mijn stuitje wel zeer doen :)

Ik ben in die tijd bij de HA geweest omdat ik foto's wilde laten maken van mijn stuitje..
Hij raadde mij dat af! De stralingen konden ervoor zorgen dat ik geen kinderen meer kon krijgen..
En foto's of niet, ze kunnen er toch niets aan doen.

Later is mij ook vertelt dat je je stuitje niet recht kan laten zetten..
Want dan word je incontinent & ik geloof dat ik dan toch liever die pijn heb :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 11:39

Hmpf, nee zou ik liever niet incontinent willen zijn :P Bel vandaag even naar de huisarts voor eventueel advies!

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:44

Helaas heel herkenbaar. Ik ben 2 1/2 jaar geleden met mijn stuitje op de voorboom neergekomen en voel het nu nog steeds! Was toen volgens arts niet gebroken, niets mee gedaan.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:46

Ik denk dat het geen nut heeft om naar de huisarts te gaan..
Die kan echt helemaal niets :n

Zelf gewoon je stuitje zoveel mogelijk ontlasten :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 11:48

Ja daarom, alleen het ontlasten gaat lastig worden, ik zal toch moeten fietsen om naar werk/paard/winkels te gaan.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:49

Beetje voorover gaan zitten :P
Of miss kun je een zadel laten maken met een ontsparing voor je stuitje!! :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 11:59

Ja die heb juist dus laatst aangeschaft, een zadel waarmee je op de punten van je bekken steunt, daar zit zo'n gelkussentje en rondom je stuitje zit een uitsparing. 't Helpt alleen niet echt :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:10

Bestaat dat joh?
Ik maakte eigenlijk een grapje haha! :+

Je hebt nog niet gemerkt dat het met de tijd minder wordt?
Ik heb nu alleen nog last als ik lang onderuit gezakt op een stoel zit.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:37

Nee word helaas niet minder, zadel was al duur zat, 40 euro en je had ze nog duurder ja zoveel wil ik er niet aan besteden hoor! Ja dat bestaat dus echt :P