Inspuiten gewricht bij MRI, is dat pijnlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pieteritus

Inspuiten gewricht bij MRI, is dat pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 20:35

In januari mag ik mijn opwachting maken voor een MRI aan mijn pols.
Een jaar geleden ben ik door een paard omgesprongen en heb daarmee mijn pols bezeerd.
Na een inspuiting in het gewricht op verdenking van een slijmbeursontsteking, is de pijn alleen maar erger geworden.
Röntgen wees uit dat ik geen artrose heb (van eerdere 3dubbele breuk aan dezelfde pols).
De orthopeed vermoedt nu een kraakbeen/peesprobleem en wil daarom een MRI laten doen. Nu moet daar dus contrastvloeistof ingespoten worden. Ik vermoed dat dat niet fijn zal aanvoelen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een beetje geruststellen?

Irma1991

Re: Inspuiten gewricht bij MRI, is dat pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:13

Ik heb dit jaar het zelfde gehad, alleen op een andere plek. Is een MRI van men schouder gemaakt, ook met contrastvloeistof. Is niet echt prettig moet ik eerlijk zeggen, maar niet dusdanig erg dat je er van door de grond zakt, zeg maar :P. Maar alsnog geen prettig gevoel, even op je tanden bijten, na 2 seconden is het voorbij!

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:15

hey,

ik heb het in mijn rug gehad.. maar idd is niet echt een pretje.. maar elke plek is anders natuurlijk! sterkte en suc6

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:16

Ik heb het in mijn arm gehad en vond het niet pijnlijk!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:17

Mijn man vond t vreselijk, maar mannen zijn watjes he.
Hij kreeg ook geen verdoving voor die tijd, wat wel kon.

Sterkte.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 16:25

Veel meer zeer dan het baren van een kind zal het niet doen?
Ik vind het nu vooral pijnlijk als mijn gewrichten 'vast' zitten, dan kraakt en knakt de boel en ik heb nu echte pijnscheuten in mijn pols (zit nu op stoel met laptop op mijn schoot. Dan kan ik niet eens pijnloos de A typen.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:28

ik heb voor een MRI van mijn hersenen contrastvloeistof ingespoten gekregen in mijn ader in m'n arm, maar om nou te zeggen dat ik er wat van voelde, nee totaal niet, terwijl ik wel een behoorlijke angst voor prikken heb.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:08

Ik heb het gehad in mijn knie, en ik vond het best meevallen... Het is geen pretje en daarbij vind ik spuiten echt helemaal niks, maar echt pijn nee... Wel een misselijk gevoel

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:39

MariskaFally schreef:
ik heb voor een MRI van mijn hersenen contrastvloeistof ingespoten gekregen in mijn ader in m'n arm, maar om nou te zeggen dat ik er wat van voelde, nee totaal niet, terwijl ik wel een behoorlijke angst voor prikken heb.

Er is een verschil in contrastvloeistof in de ader prikken, waar je idd niets van voelt, en tussen een gewricht spuiten, wat je wel voelt.
Maar het is niks vergeleken de pijn die je dagelijks moet lijden, denk ik altijd. Het is maar kortdurend en voor een goed doel.

Verdovingsprikken doen ook gemeen pijn, dus verdovingsprikken voor zo'n prik tussen het gewricht zie ik zelf nooit zitten. Want of het nu de ene prik is of de andere... Dan meteen maar de goede.