Stekende pijn in voet bij inspanning

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Stekende pijn in voet bij inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 16:26

Sinds een maand of twee doe ik aan spinning. Eén keer per week.
Vanaf de eerste keer heb ik last van m'n rechtervoet, het zijn net messteken die ik dan voel.
Heb de eerste paar keer op gewone sportschoenen (verschillende, heb zelf namelijk geen sportschoenen) gespint, maar heb al snel spinningschoenen gekocht. Echter werd het hier niet beter van.

Zelf vermoed ik dat het probleem een jaar of 6 en half geleden is ontstaan.
Toen heeft er namelijk een paard midden op mijn voet gestaan, gevolg daarvan was een bult ter grootte van een half ei en een hele blauwe voet. Heb (voordat ik de bult ontdekte) gewoon gereden, pas onder de douche kwam de bult tevoorschijn.
Nog dezelfde avond naar de huisartsenpost geweest, waar volgens de dienstdoende dokter mijn voet niet gebroken was, maar slechts gekneusd (ook niet zwaar), ik moest maar een poosje op krukken en de voet in het verband hebben. Na twee dagen was ik de krukken zat en deed ik een ruime schoen aan met verband gewoon om de voet. Lopen ging best prima, van wat ik me nog kan herinneren.
Had er ook al snel geen last meer van.

Ik kan de bult echter nog wel voelen, hij is niet altijd even zichtbaar, behoorlijk geslonken. Maar ik voel nog heel goed een bobbeltje, met name op koude dagen.

Verder heb ik er nauwelijks last van, behalve wanneer ik schoenen aan heb en lange tijd mijn voet stil moet houden. Dan krijg ik een doof gevoel in de tenen, en bij kou tijdens het paardrijden toen ik nog met stalschoenen reed. Heb nu laarzen en er nog geen last weer van gehad.

Het stekende gevoel is niet prettig, en het liefst wil ik er vanaf. Maar voordat ik er écht iets mee ga doen (als de enige optie een operatie blijkt, dan neem ik het wel voor lief, want daar heb ik gewoon geen tijd voor) wil ik graag weten wat jullie ervaringen hiermee zijn. En of jullie enig idee hebben wat er nu mis zit in mijn voet.
Ik denk zelf aan een zenuw die bekneld zit, maar ik heb geen flauw idee, aangezien ik er gewoon met lopen en dergelijke geen last van heb. :?

Hopelijk weten jullie er wat vanaf!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:06

Iemand????

Zwelgje

Re: Stekende pijn in voet bij inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:53

Misschien is er 6 jaar geleden toch iets gebroken geweest en is dat niet goed geheeld waardoor je nu problemen er mee krijgt bij belasting. Zoiets lijkt het mij te zijn. Maak even een afspraak met de huisarts voor een verwijzing voor een foto of een scan, dan weet je tenminste hoe het er in je voet uitziet. Die bult zit er volgens mij ook niet voor niets.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:12

Ik heb hetzelfde gevoel als ik plots meer druk op mijn voet zet. Als ik van 20 cm hoog ergens af spring is het net of er iemand een groot mes in steekt. Bij mij is er ongeveer 10 jaar geleden een drachtige merrie met volle gewicht op gaan staan en ik had toen een breuk in 1 van die kleine beentjes in me voet. Was een gips rond maar is eigenlijk nooit helemaal genezen. Last kreeg ik er pas 2 jaar geleden van toen er opnieuw een paard op ging staan. :+

Misschien bij jou ook gebroken geweest en nooit helemaal genezen? Denk niet dat je er nog iets aan kan doen behalve opereren (dan wordt de breuk opnieuw gebroken en terug recht gezet).

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:26

Ik heb hetzelfde, maar dan totaal anders meegemaakt.

Met voetbal men voet gescheurd (erg lomp :o? ) en 10 dagen in gips waar ik niet op mocht lopen (ja, af en toe toch gestapt/hinkelend) en na 10 dagen gips eraf.
Moest de krukken nog gebruiken, maar was ze echt beu, dus niet gedaan.

Sindsdien heb ik een verkalkt litteken (echt een bult) en als ik knellende schoenen aandoe op die bult doet het pijn, als ik spring doet het pijn, soms ook gewoon als er niets speciaals aan de hand is en soms zelfs met gewoon wandelen...

Ik heb ermee leren leven, maar als ik er echt heel veel last van krijg, ga ik die toch operatief laten verwijderen (en dit zal ooit toch moeten gebeuren, krijg er meer en meer last van).

Dit litteken heeft zich waarschijnlijk gevormd doordat ik er te snel op ben gaan lopen.