Ik ben veel buiten en als het koud is krijg ik altijd een rode huid als ik weer binnen ben. Een gewone dagcreme helpt daar niet tegen. Ik heb weleens gehoord dat je juist nachtcreme op moet doen overdag als het koud is. Ik zou er graag minder als een tomaat met blond haar bijlopen. Dus, wat smeer je op je gezicht als het koud is?
Geeske_
Geplaatst: 22-11-10 13:30
ik doe altijd nachtcreme! het helpt wel, maar nog niet zo als ik zou willen..
Grapjasjes12
Ik heb een hele fijne dagcreme van de Kruidvat, met aloe vera en perzik, voor de droge huid. Die werkt bij mij echt perfect Dan hebben we nog de potjes vitamine E creme, bij de Etos hier, die is wat rijker en werkt ook prima. Anders idd een nachtcreme
Zonnetje81
De blauwe pot NIVEA is mijn nacht/dag what ever creme. Ideaal!!! Andere creme blijft vettig OF je krijgt na een paar minuten weer zo'n trekkerige huid. En dit is goekoop. Ook goed voor schrale handen/benen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 22-11-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 22-11-10 13:31
Als het écht koud is? Gewoon Nivea uit zo'n blauw blik. Mijn gewone dagcreme is dan niet vet genoeg. Maar of dat ook helpt tegen het roodworden van je huid, dat weet ik niet.
guccio
Geplaatst: 22-11-10 13:31
Als ik wintersport ben en de temperaturen echt laag liggen + zon en snelheid (ik en mn board) smeer ik er vaseline op. Je glimt dan wel maar je gezicht word iig niet zo koud.
Weer en Windbalsem van Weleda verkrijgbaar bij de drogist en natuurwinkel!
Rienn
Geplaatst: 22-11-10 13:34
Ik ben ook altijd een tomaat! Maar ik word gewoon heel erg rozig wanneer het koud is, en ik weer in een warme omgeving kom. Of wanneer ik gewoon een hele dag buiten ben. Maakt niet uit of het dan warm of koud buiten is. En volgens mij is hier niets aan te doen. *baalt!
gamblerlover
Geplaatst: 22-11-10 13:39
Inderdaad creme van nivea uit dat blauwe blik. Ik heb last van winterhanden en mijn huid scheurt helemaal open. Ooit dure creme van de huisarts gehad, die niet hielp. Terwijl ik met die blikken van niveau i.i.g. geen gescheurde huid meer heb! Verder is mijn huid ook een stuk minder rood doordat hij soepel blijft.
Overdag gewoon een dagcreme van het Etos eigen merk voor de gevoelige huid, en voor 's nachts de nachtcreme ervan. Hiermee heb ik geen last van mijn huid en trekt hij niet als het ware.
Ik denk niet dat je dat gaat voorkomen, volgens mij is dat gewoon een reactie op de temperatuur en minder afhankelijk van de conditie van je huid.
Fee_
Geplaatst: 22-11-10 14:54
Ik gebruik altijd Weer en Wind van Weleda, je hoeft er niet heel veel voor te gebruiken. Je kan het gewoon kopen bij de kruidvat en drogist etc.
Lous
Geplaatst: 22-11-10 15:02
Ik gebruik gewoon de dagcrème van Nivea voor de droge/gevoelige huid. Hoe koud ook, je huid blijft lekker soepel aan voelen.
Diva
Geplaatst: 22-11-10 16:31
Ik gebruik de Palmer's Cocoa Butter Formula geconcentreerde crème, in zo'n tubetje (dus niet de bodylotion ) als dagelijkse gezichtscreme. Zowel in de winter ivm snel droge huid, als in de zomer ivm de zon. Het klinkt 'vet' (ivm de naam 'butter') maar bij mij trekt het goed in!
Annick75
Geplaatst: 22-11-10 16:41
Vanwege een erg, erg, erg gevoelige en naar (te) droog neigende huid heb ik van de huisarts Cetamacrogolzalf gekregen. Ik heb het op recept, maar volgens mij is het ook vrij verkrijgbaar. Het is een zal of vaselinebasis. Er bestaat ook een crème-versie van volgens mij. Lanettecrème en/of - zalf is vergelijkbaar, maar heeft iets andere bestanddelen. Is ook vrij verkrijgbaar.
Akecheta
Geplaatst: 22-11-10 16:46
Helemaal niks... Ik doe 's-ochtends na het wassen, dagcreme op mijn gezicht, en tot de volgende ochtend verder niets. Ik doe dit al jaren zo, ben niet anders meer gewend en ik mis dat extra smeren ook niet. Ik zou eerder zeggen: doe er 's-nachts wat extra verzorgends op, zodat je huid dan goed gevoed wordt.
niks, zelfs geen dagcreme oid heb maar zelden last van droge of schrale huid, en als ik het eens heb, dan smeer ik savonds een dikke laag nachtcreme van de aldi, en heb de dag erop weer een babyvelletje
Lous
Geplaatst: 24-11-10 12:23
De een is er nou eenmaal gevoeliger voor dan de andere om als het kouder wordt een schrale huid te krijgen. Had er vroeger ook nooit last van. Nu moet ik echt goed smeren en vooral mijn handen. Die gaan echt bloeden als ze te uitgedroogd zijn van de kou.
Ik heb vooral last van mn handen, gebruik normaal een gewone handcreme, maar als het te erg is (dus kapot gaan tot bloedens toe), dan gebruik ik creme van de huisarts. Ik werk overdag veel met ontsmettende zeep en ontsmettingsmiddel en dat werkt nou ook niet echt mee. Voor mn gezicht heb ik dag/nachtcreme van de Yves rocher.