Wie heeft er ervaring met het laten verwijderen van een eierstok en eileider?
Binnenkort moet ik deze ingreep laten uitvoeren en wil graag weten wat ik kan verwachten na deze ingreep. Hoe snel waren jullie weer op de been en heeft het iets veranderd?
judith_irene
Geplaatst: 21-11-10 17:24
Gaan ze het via een kijkoperatie doen of via een snee?
Ik heb niet helemaal hetzelfde gehad maar wel een verwijderde eierstok (zat vol cystes en 1 cyste was geknapt). Bij mij was het een spoedoperatie. Ze zijn begonnen met een kijkoperatie maar de ravage was te groot van binnen en toen hebben ze een grote snee gemaakt. Qua wonden had ik dus beide.
Na 5 weken ben ik weer begonnen met werken en een paar weken later zat ik ook weer op mijn paard. Na 2-3 maanden deed ik alles weer alleen mijn buikspieren duurde langer. Het totale herstel van vooral mijn buikspieren was ong 6 maanden maar ze hadden ook een erg grote snee gemaakt(22 cm) en dus ook zover mijn buikspieren opzij getrokken.
Ze gaan het hoogstwaarschijnlijk via een snee verwijderen. Hebben ze meer ruimte. Het ligt allemaal wat gedraaid en moeilijker zichtbaar via de laparoscopie.
judith_irene
Geplaatst: 21-11-10 17:34
Ok, hierboven dus mijn ervaring.
De 6 maanden van de buikspieren houd in dat ik bij de fitness de buikspieroefingen weer kon doen zonder dat ze gevoelig/pijnlijk waren.
Bij is het begonnen als kijkoperatie om een cyste te verwijderen, maar uiteindelijk is het ook grote snee geworden. Je buikspieren blijven dan inderdaad wat minder en het kan zijn dat sommige stukjes huid gevoelig of juist gevoelloos zijn of blijven. Maar bij mij is alles weer gewoon goed gekomen en de littekens zijn ook heel netjes ondanks dat de grote snee in spoed toestand is gemaakt. De gyneacoloog vertelde dat je herstel heel persoonsafhankelijk is. Maar dat je na een jaar toch zeker weer helemaal hersteld moet zijn.
Bramasole
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-10 08:55
Bedankt voor jullie reacties en de pb's, ik weet nu waar ik me een beetje op voor moet bereiden.