Enkels slaan op slot. Iemand een idee wat dit is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Enkels slaan op slot. Iemand een idee wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 23:49

Hoi,

Ik heb altijd behoorlijk last van mijn gewrichten. Een soort reuma achtig denk ik. Ben hier een aantal keren mee naar de huisarts geweest, en ik moet er maar mee leren leven zeggen ze. Naja kan ik overheen komen.

Maar ik heb de laatste tijd erg vaak dat mijn enkels heel even op slot slaan. Als ik bijvoorbeeld een stukje wil rennen en ik doe een paar passen dan is het net of mijn enkel blijft hangen. Duurt maar heel even maar doet wel heel erg zeer. Heb het de laatste tijd ook als ik van de trap af loop. Dan krijg je ineens een pijnscheut en kan ik even mijn voet niet bewegen en er ook eventjes niet op staan. Net zo lang dat je even niet door kunt gaan met je beweging en dus uit balans komt. Ben al een paar keer bijna van de trap gedonderd :P

Aangezien je bij de huisarts meteen afgewimpeld wordt dacht ik om hier maar eens even te vragen of meer mensen hier last van hebben of weten wat dit is...

Druif_01

Re: Enkels slaan op slot. Iemand een idee wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:16

Ik heb hetzelfde, als ik begin met rennen doen beide enkels echt enorm pijn. Als ik dan doorren trekt het vanzelf weer weg. Ben daarvoor bij een sportarts geweest (omdat ik een sportopleiding deed) maar ze konden helemaal niks vinden.
Heb in de tussentijd 1 enkel gebroken gehad, maar heb nog steeds hetzelfde probleem dus dat heeft ook niet geholpen :D (was overigens een ongelukje hoor, niet een experiment om te kijken of het dan verholpen zou zijn)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:25

Mijn linker enkel slaat af en toe op slot, ik kan dan ook echt niet meer lopen...lekker als je met de hond bent wandelen :+

Mij mij komt het door het vele zwikken van de enkel.De enkelbanden zijn helemaal uitgelubbert zeg maar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:30

Meld zich....

Ik heb het in al mijn gewrichten: enkels, knieen, heupen, vingers....
Ik heb laten nakijken wat het was omdat ik ontzettend bang was voor reuma. Dit was echter absoluut niet het geval. Ik heb een lichte vorm van hypermobiliteit en daardoor zijn de pezen wat te zwak en kunnen dus wel eens verkeerd schieten. Ik was vreselijk opgelucht in iedergeval. Een goede Fysio kan dat voor je nagaan omdat je bij reuma beweeglijkheid van de gewrichten verliest en by hypermobiliteit dus absoluut niet.
Schijnt vooral veel voor te komen bij lange slanke dames *check*

edit: rennen bij koud weer doe ik al jaren niet meer, ik neem wel een bus later :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:28

Lang en slank ben ik niet hahahaha.

Eerder klein en ...

Anders moet ik de fysio maar een vragen hoe dat kan. Vooral wat ik eraan kan doen zou ik graag willen weten.

Het gekke is dat ik als ik zumba ga doen, of hardlopen, dus bewust ga sporten dat ik het dan niet heb. Als ik zo een stukje ren of huppel kan dus niet.(doe ik dus ook niet meer) Heel apart eigenlijk

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:33

pluisje88 schreef:
Lang en slank ben ik niet hahahaha.

Eerder klein en ...

Anders moet ik de fysio maar een vragen hoe dat kan. Vooral wat ik eraan kan doen zou ik graag willen weten.

Het gekke is dat ik als ik zumba ga doen, of hardlopen, dus bewust ga sporten dat ik het dan niet heb. Als ik zo een stukje ren of huppel kan dus niet.(doe ik dus ook niet meer) Heel apart eigenlijk

Maar blijkbaar ben je lang en slank van geest? ;)

Ken het probleem met diverse gewrichten, geen idee hoe het komt.
Wel heel storend als je net klem schiet in je elleboog, nek of heup als je lollig paard vast hebt :D :+
knak jajks, sta je dan... vloekend.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:55

Sjolvir schreef:

Jazeker!!!! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:04

pluisje88 schreef:
Sjolvir schreef:

Jazeker!!!! :D

:D

Je leert er wel mee omgaan hoor. Ik had alleen laatst een vinger die na het poetsen van mijn modderpaarden ineens ruim een dag niet meer recht wilde en dat was wel heel lastig.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:21

Ik heb overigens ook dat mijn knieholtes soms dwars liggen. Dan moet ik dus echt met gepaste kracht mijn knie overstrekken naar achter om hem te laten knakken. Dan knakt er dus ook echt achter bij mijn knieholte iets.