Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:20

Ik kan maar niet begrijpen dat er de laatste jaren zoveel kinderen 'gedumpt' worden,of je effe een hond op straat zet.[zelfs dat is niet normaal].
Als er problemen ontstaan thuis dan is het:je gaat eruit en je word zonder pardon op straat gezet.
Wij vangen nu al een 4de kind op dat zomaar op straat gegooid is.
Het meisje is 18 jaar,pa drinkt veel,en er kwam ruzie thuis.Politie erbij geweest en het meisje moest maar iets gaan zoeken,een kamer ofso.Ja en dat op een avond,of je dan zomaar effe iets vind.

De eerste keer dat we een kind opvingen was een jongen die bij me zoon toen op school zat.
De jongen was 16 jaar en was homo,hij vertelde die avond aan zijn ouders dat hij dus homo was en werd gelijk op straat gegooid.Nou ja wij zeiden kom maar hier slapen dan tot je iets hebt gevonden.
Hij vond vrij snel iets en sliep hier maar 2 dagen.

De volgende was een meisje van 16 jaar,ruzie met haar moeder [dronk ook] dus werd ook het huis uit gegooid.Nou kom hier dan maar slapen.Je kan ze toch niet over straat laten lopen?

Toen de vriendin [ook 16 jaar] van mijn oudste zoon,ruzie met ma,op straat gegooid.

Een kennisje van me zat in de pubertijd,zijn ze soms lastig toch?ouders vonden het kind te moeilijk en dus werd ze gedumpt in een inrichting.Tja lekker makkelijk toch,zadel een ander maar met de problemen op.En echt waar er was nix mis met dit meisje,ze schreeuwde puur om aandacht wat ze thuis nooit kreeg.
En tja dán ga je er om vragen door rare dingen te doen,dan krijg je wél aandacht,alleen niet de aandacht die je zo graag wil.Ze woont nu weer sinds een paar jaar thuis maar nog steeds gaat het niet goed.Ze is nu 18 jaar,voor haar vader is ze niet meer dan een 'zak stront'.Ik was er zelf bij toen die dat zei.Ook zei hij dat ze 'morgen' het huis uit moet,wat al meerdere keren gezegd werd.Ook word ze geestelijk gekleineerd,ze zou niet normaal zijn,autistisch zijn,enz.

Als ik dit allemaal om me heen zie gebeuren en mee maak,dan kan ik er met me verstand niet bij dat ouders hun bloedeigen kind zomaar kunnen dumpen,want ja ik noem het dumpen.
En dit zijn niet eens kinderen die alles doen wat god verbied,echt niet.

Ik laat zulke kinderen niet de nacht op straat door brengen,ik laat een hond nog niet op straat staan!
Is dit nou de normaalste zaak v.d. wereld?je kind uit huis gooien zonder pardon?
Als het echt niet gaat ga je toch eerst wat regelen of geef je je kind de tijd wat te zoeken voor zichzelf?
Ik begrijp steeds minder van deze wereld.

Ragdollcat

Re: Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:24

Wat dacht je van de ouders die te pas en te onpas kun kindjes heel makkelijk en snel "dumpen" bij een oppas en dan nog boos worden ook als die een keertje niet kan.

Kom nou zeg: je wilt toch een kindje? zorg er dan ook zelf voor anders moet je niet aan kinderen beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:25

Ahh Dus ik ben ook welkom als het hier niet meer gaat? Soms heb ik van die dagen, je kent het allemaal wel....

Ik heb ook echt te doen met L :(

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:27

Het zijn helaas dezelfde mensen die in een zelfde soort opwelling 'beslissen' kinderen te 'nemen'.
Je kan er alleen zo ontzettend weinig aan doen...

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:28

Ja, dit is een van de resultaten van onze huidige egoistische consumptie en wegwerpmaatschappij. Helaas maar waar.

Petje af hoor dat je dit doet. Zou het zelf waarschijnlijk ook doen. Mijn ervaringen met mensen helpen is echter wel dat je door andere dan vaak voor gek versleten wordt. Wij hebben ooit een vriendin in huis opgenomen met haar 4 kinderen omdat ze met spoed bij haar man weg moest. Ze zijn 6 weken gebleven. Het commentaar wat we daarop gekregen hebben van anderen, niet te geloven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:43

Ragdollcat schreef:
Wat dacht je van de ouders die te pas en te onpas kun kindjes heel makkelijk en snel "dumpen" bij een oppas en dan nog boos worden ook als die een keertje niet kan.

Kom nou zeg: je wilt toch een kindje? zorg er dan ook zelf voor anders moet je niet aan kinderen beginnen.

Ja dat vind ik ook zoiets onbegrijpelijks.Als je aan kinderen begint,zorg dan dat je er zélf voor kan zorgen.
Ga geen kind nemen als je er geen tijd voor hebt,of je wil cariërre maken.
Mensen vinden kinderen leuk totdat er problemen komen,dan is het niet meer leuk.
En dan worden ze zomaar gedumpt,want dat is wel de makkelijkste manier toch?
En ach er is toch jeugdzorg en meerdere instantie's,die zorgen wel voor dat kind.
Als alle ouders nou eens zélf voor hun kind zorgen scheelt dat weer heel veel geld in de maatschappij waar de belasting betaler voor opdraait.
Er word niet meer gepraat of naar een juiste oplossing gezocht.Nee gewoon dumpen is toch veel makkelijker.

Ragdollcat

Re: Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:48

Ja, of neem je kindje gewoon mee uitwinkelen/boodschappen doen, maar nee... dat is te veel en te lastig dus wordt het even te pas en te onpas naar de oppas gebracht onverwachts. Ja dan zegt ie sorry het komt niet uit, wordt mammie boos, dat vind ik wel maf zeg het is haar kind en dus haar verantwoordelijkheid.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:50

Ik ben ook zo'n wegwerpkind. Inmiddels al meerdere keren op straat gezet met de belachelijkste redenen. Nu woon ik weer thuis, maar heb vorige week te horen gekregen dat ik per 1 december iets anders moet hebben.
Tsja, wat doe je eraan? Helemaal niks..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:51

En toch kan ik me best voorstellen dat wanneer er een bepaald punt bereikt is er wordt gezegt `Zo, en nu eruit´...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:53

absque_dubio schreef:
Ik ben ook zo'n wegwerpkind. Inmiddels al meerdere keren op straat gezet met de belachelijkste redenen. Nu woon ik weer thuis, maar heb vorige week te horen gekregen dat ik per 1 december iets anders moet hebben.
Tsja, wat doe je eraan? Helemaal niks..

Jeetje dat vind ik echt erg voor je.
Ook al ben je niet het enige kind dat dit mee maakt,als ik kon helpen zou ik het meteen doen.
Onbegrijpelijk!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:53

Pff, echt vreselijk vind ik dat.. Gohya, super dat jullie op die manier deze kinderen helpen!

absque_dubio, wat erg zeg.. Heel veel sterkte.. :(:)
Ik zou je ook graag willen helpen..

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:54

*wijst naar topic in onderschrift*

Ik weet er helaas alles vanaf...... en nee ook ik kan het niet begrijpen. Mijn moeder heeft de keuze gemaakt tussen haar drank en haar dochter. Helaas heeft de drank gewonnen.....

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:54

Ach, Gohya! Wat heb je toch een goed hart! Paarden en mensen opvangen! Top! +:)+

Onbegrijpelijk hoe mensen dit kunnenn doen, vooral dat verhaal over die jongen vond ik erg schokkend... Ik kan dat gewoon niet begrijpen....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:55

Jees, wat een nare verhalen hier. :( Ik snap niet hoe mensen het in hun hoofd halen zomaar kind of dier op straat te gooien. Misschien eerst eens goed nadenken voor je aan iets begint. Levende wezens kun je niet zomaar even aan de kant schuiven!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:56

Ylana schreef:
En toch kan ik me best voorstellen dat wanneer er een bepaald punt bereikt is er wordt gezegt `Zo, en nu eruit´...

Uiteraard dat kan ik me ook best voorstellen.Maar dan kan je je kind alsnog tijd geven om wat te zoeken.Dan nóg zet je die niet s'avonds laat op straat.Besef wel dat de meeste redenen gewoon gemakzucht zijn van ouders.Kijk als je kind Psychopaat is of een moordenaar?dan begrijp ik dat best wel.
Maar de meeste kinderen worden eruit gegooid als pa of ma het niet kan winnen van je,omdat JIJ wel gelijk hebt.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:56

Gohya, ik vind het al top dat jij andere kinderen helpt!
Ylana, ik snap ook zeker wel dat er SOMS een punt komt van nu is het genoeg, eruit. Helaas is het bij een héél groot deel niet eens de schuld van het kind. Vaak kan het kind ook nog eens niet gelijk bij jeugdzorg terecht, dat is toch triest? Toen ik een paar jaar geleden op een dinsdagmorgen op straat werd gegooit, moest ik maar een maand zien te overleven, want er was nog geen plek bij de crisisopvang.. Erg triest is dat, en nog triester dat er crisisopvang nodig is natuurlijk.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:56

Kan me niet voorstellen dat ik mijn kinderen de deur uitgooi :n
Ze zijn nu nog maar 6 en 9 en de oudste kan ook aardig het bloed onder mijn nagels halen maar dat heeft meer met de situatie maken waar wij inzitten.
Maar hem de deur uit gooien, echt niet hoor, zou als de doods zijn dat er iets gebeurt....

Snap dat soort ouders gewoon niet.

absque_dubio ik wil je sterkte wensen, zag dat je nog maar 19 bent.
Heb je al wel iets gevonden?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:58

absque_dubio schreef:
Gohya, ik vind het al top dat jij andere kinderen helpt!
Ylana, ik snap ook zeker wel dat er SOMS een punt komt van nu is het genoeg, eruit. Helaas is het bij een héél groot deel niet eens de schuld van het kind. Vaak kan het kind ook nog eens niet gelijk bij jeugdzorg terecht, dat is toch triest? Toen ik een paar jaar geleden op een dinsdagmorgen op straat werd gegooit, moest ik maar een maand zien te overleven, want er was nog geen plek bij de crisisopvang.. Erg triest is dat, en nog triester dat er crisisopvang nodig is natuurlijk.

Dat is zeker heel triest.
Ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen verder.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:00

Rhendera, jouw topic heb ik ook gelezen ja. Triest he, dat dat soort dingen gebeuren.. Veel dingen zijn herkenbaar van je. Hoop dat het snel beter met je gaat. :(:)

Marielle, volgende week heb ik 2 kijkavonden voor een kamer, en een test/training voor werk. Hoop dat ik dus aangenomen word én een kamer heb, anders heb ik een groot probleem..
En voor de nieuwsgierigen, ik word eruit gegooit omdat ik mijn gevoelens tegenover mijn moeder heb verteld.. Eerlijkheid is dus helaas niet alles.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 13:01

Ik heb ook veel contact met 'probleemkinderen',ik trek ze aan denk ik.Dan denk ik vaak,hoezo ben jij een probleemkind?er is nix mis met jou.Je moet er wel tijd en moeite voor doen om kinderen die 'anders' zijn te begrijpen.Kinderen met ADHD,PDD-NOS,Autistisch,het maakt niet uit,ik kan met alle opschieten en mee overweg.Kinderen voelen zich begrepen en veilig bij mij.Ik bied ze ook een luisterend oor,zoek naar oplossingen,enz.Ja dit kost je tijd,geduld en soms ook veel moeite.Soms lijkt het wel of ik "Socutera" ben,want ja ook telefonisch praat ik met mensen in en met problemen.
Laatst bijgewerkt door gohya op 19-11-10 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:04

absque_dubio schreef:
Rhendera, jouw topic heb ik ook gelezen ja. Triest he, dat dat soort dingen gebeuren.. Veel dingen zijn herkenbaar van je. Hoop dat het snel beter met je gaat. :(:)

Marielle, volgende week heb ik 2 kijkavonden voor een kamer, en een test/training voor werk. Hoop dat ik dus aangenomen word én een kamer heb, anders heb ik een groot probleem..
En voor de nieuwsgierigen, ik word eruit gegooit omdat ik mijn gevoelens tegenover mijn moeder heb verteld.. Eerlijkheid is dus helaas niet alles.

dankjewel :+:

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:04

gohya schreef:
Ik heb ook veel contact met 'probleemkinderen',ik trek ze aan denk ik.Dan denk ik vaak,hoezo ben jij een probleemkind?er is nix mis met jou.Je moet er wel tijd en moeite voor doen om kinderen die 'anders' te begrijpen.Kinderen met ADHD,PDD-NOS,Autistisch,het maakt niet uit,ik kan met alle opschieten en mee overweg.Kinderen voelen zich begrepen en veilig bij mij.Ik bied ze ook een luisterend oor,zoek naar oplossingen,enz.Ja dit kost je tijd,geduld en soms ook veel moeite.Soms lijkt het wel of ik "Socutera" ben,want ja ook telefonisch praat ik met mensen in en met problemen.

Wat ontzettend goed van jou! Zulke mensen zouden er (Veel) meer mogen zijn :j Petje af hoor :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:05

Wat erg absque ! Kun je he-le-maal nergens heen? Opa, oma, vrienden, vriendinnen?

Ik kan me er niets bij voorstellen, om op straat gegooid te worden. Vroeger had ik wel een vriendin die regelmatig letterlijk en figuurlijk de straat op geschopt werd.. :=

Gohya, mensen zoals jou verdienen een lintje :) werkelijk waar!

Hier op bokt was toch ook een meisje, van 16? Die door dr ouders ontzettend gekleineerd werd en ook op straat geschopt werd.. Gohya, volgens mij ben jij ook heel actief met haar geweest..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 13:10

NonaWen schreef:
Wat erg absque ! Kun je he-le-maal nergens heen? Opa, oma, vrienden, vriendinnen?

Ik kan me er niets bij voorstellen, om op straat gegooid te worden. Vroeger had ik wel een vriendin die regelmatig letterlijk en figuurlijk de straat op geschopt werd.. :=

Gohya, mensen zoals jou verdienen een lintje :) werkelijk waar!

Hier op bokt was toch ook een meisje, van 16? Die door dr ouders ontzettend gekleineerd werd en ook op straat geschopt werd.. Gohya, volgens mij ben jij ook heel actief met haar geweest..

Dat ging over dat meisje waarvan haar vader depressief was/is?
Ja die help ik nog steeds,ik ga bijna overal met haar mee naar toe,zoals H.A. Woningbouw,winkelen,stageplek,enz,enz.

Weet je,Vroeger liepen kinderen weg van huis, nu gooien je ouders je weg van huis.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:10

Ik kan me voorstellen dat in sommige gevallen de grens toch echt een keer bereikt is hoor,ons vakantie kind woont in Berlijn en is er ook uit gegooid.Ik geef haar moeder geen ongelijk het was niet meer te doen.Niet iedereen wordt zomaar op straat gegooid, er gaat soms veel aan voor af.