Rug/nek/schouder last!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

strawberrry

Rug/nek/schouder last!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 14:54

Hallo bokkers,

Ik heb nu al zo ongeveer 2 maanden dat mijn nek rug en schouder vast zitten en vandaag deed het ook echt pijn. Misschien komt het door het paardrijden of door het dansen of is mijn schooltas misschien te zwaar. Ik heb ook niet echt een perfecte houding dus daar kan het ook aan liggen. Moet ik hiermee naar de dokter of niet?
Alvast bedankt!

Groetjes Pia

Rena100

Re: Rug/nek/schouder last!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:56

je kan altijd naar de huisarts gaan om een verwijskaart voor bijvoorbeeld de fysio te krijgen. Die kan je dan gaan onderzoeken of er bepaalde oefeningen zijn die je het beste kan doen of dat ze je misschien los kan masseren. Informeren is nooit verkeerd.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:58

probeer eens n goede sportmasseur zo te zien zit je met n behorlijke verzuring in de nek en schoudergordel.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:01

ik heb dat ook komt van stress verkeerd zitten(verkeerde houding)
eens goed laten masseren doet wonderen

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:03

onley schreef:
ik heb dat ook komt van stress verkeerd zitten(verkeerde houding)
eens goed laten masseren doet wonderen

helemaal mee eens :j

ik loop hier ook voor bij de fysio!
heb er ook te lang mee doorgelopen en ik kan nu helemaal niet rijden doordat mijn armen overbelast zijn...
de fysio masseert mijn spieren los en ik moet oefeningen doen om het weer sterker te maken :)

strawberrry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 15:04

Bedankt allemaal! :D

Ja ik zit de laatste tijd ook veel in de stress en heb nooit zo'n goede houding gehad. Ik ga het vanavond eerst maar eens aan mijn moeder vertellen kijken wat zij er mee kan doen ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:27

je hoeft niet naar de huisarts voor een verwijzing voor de fysio. Wel handig om even je zorgverzekering te checken hoeveel behandelingen vergoedt worden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:22

ik had laatst mijn nek zo vast zitten dat ik hem niet meer bewegen kon
en ik verging van de pijn, Ik ben bij een sportmasseur geweest die ook reikie meester is (als ik me niet vergis) deze man heeft me super geholpen en het probleem aangepakt na 2 dagen kon ik weer me nek bewegen en ik voelde tijdens de behandeling erg veel stress wegvloeien,
Deze man voelde ook mijn stress en vroeg me dan ook waarom ik zo gespannen was (ik had nog niks gezegd wat er was en had hem alleen een hand gegeven)

als ik nu weer ga zal die denk ik gaan schelden dat ik weer zpo gestresst ben :o

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:38

Hier iemand met precies hetzelfde!
Loop al bij fysio om de spieren in mijn rug sterker te maken, maar ineens kreeg ik die vreselijke, soort, spierpijn (gevoel). Dinsdag heeft de fysio even spieren gevoeld en dat was vreselijk pijnlijk, moest nog tot morgen afwachten maar ik vermoed dat het weer massages gaan worden, erg pijnlijke massages. Heb het eerder gehad maar toen alleen schouders/nek.