Tand kantelt om spalk, wat te doen ivp slotjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Tand kantelt om spalk, wat te doen ivp slotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 18:37

Heb een aantal jaar geleden een slotjesbeugel gehad, ging prima, mooi resultaat.
Met de tijd ging het uiteindelijk wel weer iets verschuiven, maar niet heel bijzonder, een maand of 2 terug naar de
orthodontist geweest omdat mn spalk los zat en zei zagen iets wat mijn tandarts die week ervoor niet opgevallen was,
namelijk dat een van mijn voortanden is gaan kantelen om mn spalkje onder. Nou is dat nu geen probleem, maar het kan
uiteindelijk zover gaan dat mn wortel bloot komt te liggen volgens mijn ortho, nou kan ik slotjes nemen als ik dat wil.
Maar eigenlijk zie ik heel erg tegen slotjes op, tis momenteel echt alleen voor t mooi en eventuele problemen voor te zijn.

Iemand enig idee wat er eventueel verder te doen valt tegen verdere kanteling?
Wil mn tandarts en ortho van de week nog even bellen met dezelfde vraag, maar misschien heeft een van jullie
wel een idee of ervaring hiermee ;)

Suzanne F.

Re: Tand kantelt om spalk, wat te doen ivp slotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:08

Dan is er iets niet goed gegaan met je spalk? Als je spalk goed zit, kan die tand nooit kantelen.
Heeft hij te lang los gezeten?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 19:21

Spalk zit gewoon goed, degene die los zat was boven, met die onder is nooit iets mis geweest.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:54

Loiz schreef:
Spalk zit gewoon goed, degene die los zat was boven, met die onder is nooit iets mis geweest.

Dan moet je terug naar je ortho. Dan zat die spalk gewoon niet goed. Vraag hoe dat mogelijk is dan??