Ik heb last van stekende buikjespijn, schuinlinks onder mijn navel gelegen, dit heb ik al ruim 2 jaar. Het kwam eerst alleen opzetten bij hardlopen (maar weer niet bij andere sporten zoals dansen oid.), verdween zodra ik stopte. Ik ben vorige week eens door de pijn heen gelopen en toen bleef het 2 dagen zitten. Voelt als een fikse spierpijn. Nu komt het veel sneller terug, al bij een rondje draven op het paard (eerst kwam het niet opzetten door paardrijden).
Nu ken ik mijn huisarts, en word het waarschijnlijk een geval 'goh dat weet ik niet, ga maar naar het ziekenhuis om je te laten onderzoeken' (niks mis mee, graag zelfs). Maar dan ben ik toch erg benieuwd, hoe onderzoeken ze dan zo iets?
Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar mensen die dit herkennen!
Mischien drink je te weinig? Weet niet wat daar zit, maar ik had ook wel eens van dat soort 'pijntjes'. Toen verhielp ik het door te drinken, kreeg het ook tijdens het hardlopen. Voelt het als een soort zijsteek?
Tsja, je kan verwachten dat ze overal gaan voelen en kloppen op je buik, evt een bloedtest en misschien een echo? (als ze je doorsturen naar het ziekenhuis)
Wietsje92
Geplaatst: 17-11-10 13:19
ze gaan eerst voelen aan je buik, misschien een echo, waarschijnlijk ook bloedprikken, en als ze het niet vertrouwen een ontlastingonderzoek.
Maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat ze denken dat het is
nathalie_v
Geplaatst: 18-11-10 03:08
Ja inderdaad ze zullen bloedprikken en voelen en waarschijnlijk een echo (of eventueel een CT-scan maken).. Maar als je pech hebt (zoals ik in april dit jaar) een darm onderzoek!! (en dat is echt niet zo erg als dat 't lijkt,, heb het zonder roesje gedaan omdat dat niet kon met mijn medicatie die ik al slikte) Fijn is het niet.. maar heel erg pijn is het nou ook weer niet!!
Daarnaast zal er waarschijnlijk ook veel gepraat worden wat je anders hebt gedaan, of je stress hebt, of je het alleen bij 'spring' bewegingen heb.
Ik denk dat dat het wel is wat je EVENTUEEL kan meemaken! Ben benieuwd wat het is,, en wat is overgerens de rede dat je niet eerder bent gegaan?? je schreef dat je er al 2 jaar lang last van had..
Nou verwacht er maar niet teveel van. Loop al een jaar in het zh met buikklachten. Word steeds naar huis gestuurd met medicijnen enz. Div keren bloedprikken enz. Maar ze houden het op PDS zonder verder onderzoek te doen. Hopelijk gaan ze bij jou wel goed verder zoeken suc6