Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:25

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:34

Zo, ben ik de eerste die in deel 2 mag beginnen, wat een eer!! :D
Naar aanleiding van mijn flutbezoek gisteren aan mijn alwetende neuroloog, had ik vandaag een afspraak met de huisarts en ik heb gelijk gezegd dat als ik dus volgens de NL neits heb, dat ze dan gelijk alle medicatie kunnen schrappen, ja ze stonden natuurlijk met hun mond vol tanden en zeiden zo iets dat die man heel goed was in zijn vak maar geen greintje menselijkheid heeft. Nouja we zine wel weer, de laatste tijd gaat het trouwens wel beter met mijn migraine, afkloppen.
Hoe gaat het met de rest van jullie??

Pinacolada

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:16

Meld me weer :Y)

Ik ben 2 weken terug naar osteo geweest en amper hoofdpijn gehad tot nu toe..of t toeval is weet ik niet maar ben in ieder geval happy :D

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:55

@EngeltjeS
Had je verschil in plus en min of niet???
Want als je dat hebt, is een bril wel een goede oplossing!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:57

@Rocy: fijn dat ze in elk geval weten dat hij niet bepaald vriendelijk is, maar daar was je al achter ;)

@Pinacolada: Heerlijk joh, dat de osteo zo goed werkt (of lijkt te werken). Wanneer moet je weer?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:53

hoi allemaal,

heb vandaag ook weer vreselijke hoofdpijn..
niks werkt ;(
eerdaags mischien ook maar weer eens een afspraak maken met de osteo..

verder dus enorme hoofdpijn nog , gecombineerd met veel pijn in mijn nek en schouder..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:59

Pinacolada, ziet er naar uit dat osteopaat goed bij je blijkt te werken, lekker voor je
Joyce, ja ze wisten niet echt wat ze met een boze astrid aan moesten, ik heb echt gezegd dat ze mijn medicijnen wel kunnen schrappen, later waren ze zelf ook een beetje boos, want dat ik zei dat ik die man zijn tijd verdeed, was dat natuurlijk ook voor hen bedoeld, dus waren zij ook weer boos op hem :D
Evelien. sterkte :(:)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:15

Misschien ligt t aan het vak...neuroloog waar ik tijdje terug geweest ben was ook grote hork :Y)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:20

had het vandaag weer.... |( |( |(
dacht dat het minder zou worden, na de chiropractor
Ik had alleen het knipperoog, en na een half uur had ik het onder controle.
Ik was echt als de dood dat ik naar huis moest van mn werk...
Godzijdank niet!!
Ik werk er nog niet eens een half jaar en heb me al twee keer ziek gemeld vanwege de
"onbegrijpelijke ziekte"

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:22

Ojee nefterarie, dat is altijd een beroerde situatie op je werk, :(:) weet er alles van, gelukkig heb ik best wel begrijpende collegaas tot op zekere hoogte
Pinacolada, dat is het juiste woord, het was een hork :D

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:07

ja, ik ook wel hoor,
maar ik denk dat sommige ook wel zoiets hebben van: heb je haar weer!
Nu had ik gelezen dat vitamine B en D je migraine kunnen verminderen
en wat extra vitamines kunnen nooit kwaad, dus ik ga het gewoon proberen

iemand goede ervaringen hiermee?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:12

@Nefertarie: Ik slik sinds een maand of 3 vitamine D en sinds dien geen aanval meer gehad. Maar je kunt beter je bloed laten testen of je het echt nodig hebt, want zomaar vitamine D slikken is niet echt goed voor je:
http://www.consumed.nl/ziekten/1321/Vitamine_D_tekort

Wat vitamine B betreft, geen idee of je dat zomaar kunt slikken, maar als je toch je bloed laat testen op vitamine D, kunnen ze dat zo goed gelijk mee pakken!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:00

vitamine B kun je gewoon kopen in de vorm van B forte van davitamon
ik zag dat daar ook onderzoeken naar geweest zijn met positief resultaat.
Vitamine D is vrij logisch, die krijg je o.a binnen via de zon en die schijnt de laatste tijd niet zo meer :)
zonnebankje?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:05

Nee, zonnebank is niet genoeg. Moet mn hele leven vitamine D pillen blijven slikken op aanraden van de huisarts, want blijkbaar neemt mn lichaam het gewoon niet op ofzo. Het is 3 maanden geleden vastgesteld, maar had met hoog zomer al last en toen lag ik toch echt regelmatig in de zon, haha. Ik wist overigens niet dat vitamine D en migraine wat met elkaar te maken hadden, ik was gewoon heel erg moe en heel erg slap, alsof je net griep hebt gehad. Nergens puf voor, snel trillen en na weken super goede nachtrust alsnog moe. Maar dat het zo geweldig werkt voor mn migraine is een super bijkomstigheid, haha.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 02:40

@ Rocy: Wat rot voor je dat die neuroloog zo'n hork was... Heb er ook destijds zo eentje versleten, was een heel erg droge man. De neuroloog waar ik nu bij zit is heel fijn, legt de zaken ook heel goed uit en neemt zijn tijd voor je. Kan je geen doorverwijzing naar een andere neuroloog vragen van je huisarts?

Hier gaat t nog steeds goed, laatste aanval van 5 november geleden... M'n regels zitten er wel aan te komen, dus ik voorspel het wel voor binnenkort :)

En verder... beslist om mijn voedingspatroon eens radicaal om te gooien. In Azië en de landen waar ze veel vis eten, ligt de frequentie van migraine veel lager. Dat zou komen omdat vis omega 3 bevat, een stofje dat ontstekingsprocessen in het lichaam op een natuurlijke manier tegen gaat. En omdat er tijdens een migraine aanval een steriele ontsteking van de bloedvaten in de hersenen plaatsvindt, zou dat misschien wel eens kunnen helpen... Ga gewoon proberen om vanaf nu meer vis dan vlees te eten, baat het niet dan schaadt het niet waarschijnlijk :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:10

Hé, we zijn verhuisd!

Wat een hork zeg Rocymax, kunnen we hem zelf niet een keertje migraine laten hebben, piept hij wel anders.

Joyce, wat fijn dat het nog steeds goed gaat. Zou toch wat zijn als het echt van die Vit D kwam. Toppie hoor.

Sneeuwelfje, benieuwd of je effect merkt als je je voedingspatroon omgooit.

Hier gaat 'ie nog goed :j . Iedereen die het nodig heeft :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:43

@Laura: Fijn dat het bij jou ook goed gaat!

Ik denk dat het wel die vitamine D moet zijn, dat kan bijna niet anders... Ik heb al jaren last van migraine en het is nooit langer dan 3 weken weg geweest in al die tijd en nu al bijna 3 maanden geen aanval gehad, dat kan eigenlijk geen toeval zijn...

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:35

ik zag dat vitamine D ook in veel vette vis soorten zit.... verband...?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:44

Ik denk het ook Joyce, zal toch wel heel toevallig zijn als dat het niet is. Gek ik had geen idee dat vitamine tekort of gebrek zo'n enorme invloed op je gesteldheid dan geven.
Bij mij gaat het wonderwel goed, al bijna 1 week lang, afkloppen, hoop dat het zo blijft, ik heb er een ander tabletje vorige week bijgekregen voor mijn hoge bloeddruk, die was super hoog en dit is familie van de betablokkers en de laatste keer dat ik die innam had ik ook nauwelijks migraineaanvallen.
Voor alle halve hoofdjes vandaag :(:)
Oja wat ik wel merk dat ik zwaarder word van die pilletjes, door schildklierproblemen(hoe bedoel je ik heb toch immers niets volgens de hork }> ) moet ik al altijd een beetje op de lijn letten en nu met die andere pilletjes erbij merk ik het weer meteen. dat is wel balen!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:44

Ahhhh hoofdpijn, me grote vriend..
Heb het minimaal 4 x per week. op dagen dat ik moet werken, geen last. Maar kom ik thuis, dan begint de ellende. Zeikende koppijn. Meerdere malen naar de dokter geweest, had eerst zetpillen, maar weigerde (ik herhaal weigerde) ze te gebruiken. exit = exit. Maand of 2 geleden weet geweest, aantal vragen gesteld. En de huisarts zegt simpelweg.. 'tis spanningshoofdpijn'. Medicijnen gekregen waar ik suf van werd, hielp wel, maar de bijwerkingen waren nog erger.. :S heb ik dus veel aan.

Maargoed in tegenstelling tot 4 jaar geleden heb ik niet te klagen. Toen had ik hele blackouts, waarbij ik niet kon praten. (ik kon de woorden niet vinden en als ik kat wou zeggen, zei ik hond) prettig communiceren dus.Godzijdank is dit weg. (afkloppen :P)

Ik merk wel als ik soms chocola eet, dat ik 5 min erna hoofdpijn heb.
Maar ondertussen is iedereen al gewend dat ik vaak hoofdpijn heb en ik kan er helaas NIKS aan doen. dus iemand tips?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:49

Nefertarie schreef:
Ik werk er nog niet eens een half jaar en heb me al twee keer ziek gemeld vanwege de
"onbegrijpelijke ziekte"

Herkenbaar! Ik werk nu 2,5 maand, vorige week al veel last van m'n hoofd/zwarte vlekken zien/duizeligheid, maar geprobeerd door te werken.
Zondagavond zonder klachten naar bed, in de nacht misselijk wakker geworden en moeten overgeven/niet meer kunnen lopen/praten etc. Voel me dan echt een soort van verlamd. Heb me maandag ziek gemeld, heel veel geslapen. Heb sinds vandaag geen last meer van m'n hoofd, wel heel moe en snel duizelig/vlekken zien.
Ga morgen weer werken, maar voelt echt niet fijn om zo snel al ziek te moeten melden. :\

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:37

Alles nog goed hier?

Joyce, wat ik me nou afvroeg. Heb je meteen nadat je was begonnen met het slikken van de vit D verschil gemerkt of heeft daar nog even tussen gezeten?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:41

Ja dat wil ik ook wel even weten.
Ik heb nog steeds geen hoofdpijn, wel heel moe, maar dat geeft niet, zolang mijn hoofd het maar doet. Hoe is het met jullie??

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:42

Nog steeds goed hier :j .

Vroeg naar bedje jij dan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:43

Ben vandaag weer gaan werken, maar voelde me eigenlijk nog niet goed genoeg. Hoofdpijn, duizelig en vooral erg moe! Hebben jullie ook dat je na een aanval nog zeker wel een week heel moe kan zijn?
Collega's vonden me er ook nog ziek uit zien, nog een dagje bikkelen en dan is het weekend. Lig al in bed vanaf dat ik thuis kom, zo lekker slapen. :)