Welke medicijnen / remedies tegen migraine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Welke medicijnen / remedies tegen migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:54

Dag Bokkers,

Misschien is hier al een topic over. Zo ja, sorry, maar ik kon 'm niet vinden. Bij deze een vraag over goede medicijnen tegen migraine. Ik heb al zo lang als ik me kan herinneren minimaal 1x per week migraine. Sinds dat ik een peuter was eigenlijk elke zaterdag. Alleen mijn linkerslaap deed flink pijn en ik moest altijd de hele dag plat liggen, overgeven, etc. Na de puberteit werd 't een aantal jaren iets beter en vond ik 2 Advil Liquid Caps (ibu 400 mg) erg goed helpen. Nu gaat mijn migraine echter weer een nieuwe fase in: niet alleen mijn linkerslaap doet pijn, maar ook mijn nek (aan de linkerkant) voorhoofd (linksboven) en linkerneusgat. Dit nu zo'n vier keer per week, soms meerdere dagen achter elkaar. Het lijkt me dat daar geen hersenen zitten, dus misschien is dit spierspanningshoofdpijn? Het kan echter door alles komen (te veel slaap, te weinig slaap, te veel eten, te weinig eten, ongesteld, te fanatiek gesport, te warm, te koud... er is dus geen peil op te trekken!). Dit gaat vaak wel gepaard met het stekende migrainegevoel, het is dus een 'dubbele hoofdpijn' denk ik. Ik ben al een paar keer naar de dokter geweest en het resultaat is:

- extra sterke ibuprofen (helpt niet)
- triptanen (word ik alleen maar duizelig van)
- fysiotherapie (helpt even, maar als ik bijv. weer migraine heb vanwege ongesteldheid of te weinig slaap is dit natuurlijk ook geen oplossing)
- bitje tegen het knarsen 's nachts (kan ik echt niet mee slapen, ik probeer het wel door te zetten)

Ik word er zo langzamerhand wel behoorlijk ziek van. Ik moet me afmelden bij mijn werk, kan niet sporten, zeg afspraken met vriendinnen af (of spreek niet eens met ze af omdat ik 't al aan zie komen). Ik vind dit heel erg want ik ben normaal niet echt een aansteller, met griep of lichte koorts ga ik wel gewoon werken. Het wordt nu echt een handicap. Ik vraag me af of er misschien nog een Bokker is die misschien een medicijn / remedie weet die ik over 't hoofd heb gezien want ik ben een beetje ten einde raad. Ben laatst weer naar de huisarts geweest maar die gaf me alleen maar nog sterkere ibuprofen. %)

Alvast bedankt voor het meedenken! :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:31

Je kunt met je huisarts overleggen om aan bepaalde anti epileptische medicatie te gaan. Dit werkt preventief :)

Waar veel huisartsen echter niet over nadenken is verandering van dieet. Ik heb dat zelf gedaan en sindsdien heb ik weer een heel hoofd :)

Fitch

Re: Welke medicijnen / remedies tegen migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 15:05

Bedankt Phormicola, dat is interessant. Wat eet je dan niet meer? :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:07

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:08

Zie onderstaand topic daar kan je ook info uit halen

[MW] Migraine: deel2

Heb zelf een tijdje maxalt gebruikt maar uiteindelijk hielp dat ook niet meer.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:11

Ik heb echt ge-wel-di-ge Chinese Kruidenpillen.
Echt wat erin zit, je krijgt er een lachbui van (o.a. in honing gebakken zoethout en munt) maar het werkt als een tierelier!
Ben al bijna een jaar migraineloos (en ik had eerst 2x per week een aanval incl. aura's zien, uitval van benen/armen, verlies van gevoel, overgeven, de hele rimbam).
Zijn bij mij voorgeschreven via mijn accupuncturiste (accupunctuur hielp bij mij niet) en bestel ze tegenwoordig gewoon zelf bij de Belgische distributeur.
Je slikt er 4x2 op een dag (dus 4 sochtends en 4 savonds) en een pot van 1000 pillen kost €50,- dus het kost je de kop ook niet.

Toen ik nog echt aanvallen had gebruikte ik ook Maxalt, maar dat verloor zijn werking bij mij ook heel snel :j

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:12

Jaren geleden heb ik er ook wekelijks last van gehad (elk weekend). Ik heb toen accupunctuur gedaan en ben er helemaal vanaf. Misschien ook het proberen waard?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 15:15

Gulpje volgens mij heb ik dat ook gehad, maar dat is een triptaan en daar werd ik heeeel erg stoned achtig van én ik had nog migraine. Maar fijn dat 't bij jou wel werkt, dat is geweldig! :)

Grauwman, bedankt voor de link. Toen ik deze opende was alleen deel 1 er en ik dacht dat 't alleen over eten / drinken en migraine ging, maar dat is dus niet zo. Dan ga ik daar ook maar eens meepraten. :)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 15:19

Focussed en Kaatje, thanks, ik zal eens in het alternatieve circuit kijken. Klinkt echt veelbelovend! Maar is acupunctuur niet gevaarlijk?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:21

Fitch schreef:
Gulpje volgens mij heb ik dat ook gehad, maar dat is een triptaan en daar werd ik heeeel erg stoned achtig van én ik had nog migraine. Maar fijn dat 't bij jou wel werkt, dat is geweldig! :)

Grauwman, bedankt voor de link. Toen ik deze opende was alleen deel 1 er en ik dacht dat 't alleen over eten / drinken en migraine ging, maar dat is dus niet zo. Dan ga ik daar ook maar eens meepraten. :)

Oh sorry, dat wist ik niet. Ik heb ze nog niet heel lang, tot voor kort werkte fysio ook goed. Maar ik ha dhet kunnen weten, het woord trip zit al in de naam :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:23

Fitch schreef:
Focussed en Kaatje, thanks, ik zal eens in het alternatieve circuit kijken. Klinkt echt veelbelovend! Maar is acupunctuur niet gevaarlijk?

Nee hoor. Waarom zou het gevaarlijk zijn?

Mochten de mensen de naam nog willen weten van de Chinese kruiden: Xiao Yao San.
Ik bestel het altijd via een Belgisch bedrijf.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:25

Fitch schreef:

Nee hoor, dat is absoluut niet gevaarlijk. Je krijgt een aantal naaldjes op je hoofd, hand en voet (aan de kant waar je last hebt met de migraine) en dan gaan ze daar aan draaien zeg maar. Je voelt dan soms van die hele kleine 'schokjes', maar dat is absoluut niet pijnlijk. Na de eerste behandeling kreeg ik 's nachts een migraine aanval en daarna niet meer. Ik heb in totaal 9 behandelingen gehad.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:26

Kaatje64 schreef:
Fitch schreef:

Nee hoor, dat is absoluut niet gevaarlijk. Je krijgt een aantal naaldjes op je hoofd, hand en voet (aan de kant waar je last hebt met de migraine) en dan gaan ze daar aan draaien zeg maar. Je voelt dan soms van die hele kleine 'schokjes', maar dat is absoluut niet pijnlijk. Na de eerste behandeling kreeg ik 's nachts een migraine aanval en daarna niet meer. Ik heb in totaal 9 behandelingen gehad.

Ik kreeg er 50 op hoofd, armen, nek, schouders, voeten, buik, benen en oren. Ik heb er ongeveer een half jaar gelopen, maar bij mij maakte het niets uit. De kruidenpillen des te meer bij mij :j

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 15:29

Focussed schreef:
Nee hoor. Waarom zou het gevaarlijk zijn?

Nou ja, met die naalden heb ik wel eens gehoord dat er soms per ongeluk in een long geprikt wordt ofzo. Maar dat zullen wel extreme uitzonderingen zijn, lijkt me dan. :)

Bedankt voor de naam, ik ga eens kijken naar die kruiden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:29

Knap als je met die naaldjes in je long komt _O-
Ze zijn ongeveer 5 cm lang en gaan denk ik 2 mm de huid in .

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:35

Hier nog een migraineklant.

Ik kan het sindskort erg goed vinden met de Hoofdpijnpoeder van Daro.
Zit amper pcm in maar het werkt als een trein bij mij :) Is bij de etos te verkrijgen.

Ook ben ik een tijdje geleden bij de homeopaat geweest en zij heeft mij erg kunnen helpen :)