Misschien is hier al een topic over. Zo ja, sorry, maar ik kon 'm niet vinden. Bij deze een vraag over goede medicijnen tegen migraine. Ik heb al zo lang als ik me kan herinneren minimaal 1x per week migraine. Sinds dat ik een peuter was eigenlijk elke zaterdag. Alleen mijn linkerslaap deed flink pijn en ik moest altijd de hele dag plat liggen, overgeven, etc. Na de puberteit werd 't een aantal jaren iets beter en vond ik 2 Advil Liquid Caps (ibu 400 mg) erg goed helpen. Nu gaat mijn migraine echter weer een nieuwe fase in: niet alleen mijn linkerslaap doet pijn, maar ook mijn nek (aan de linkerkant) voorhoofd (linksboven) en linkerneusgat. Dit nu zo'n vier keer per week, soms meerdere dagen achter elkaar. Het lijkt me dat daar geen hersenen zitten, dus misschien is dit spierspanningshoofdpijn? Het kan echter door alles komen (te veel slaap, te weinig slaap, te veel eten, te weinig eten, ongesteld, te fanatiek gesport, te warm, te koud... er is dus geen peil op te trekken!). Dit gaat vaak wel gepaard met het stekende migrainegevoel, het is dus een 'dubbele hoofdpijn' denk ik. Ik ben al een paar keer naar de dokter geweest en het resultaat is:
- extra sterke ibuprofen (helpt niet)
- triptanen (word ik alleen maar duizelig van)
- fysiotherapie (helpt even, maar als ik bijv. weer migraine heb vanwege ongesteldheid of te weinig slaap is dit natuurlijk ook geen oplossing)
- bitje tegen het knarsen 's nachts (kan ik echt niet mee slapen, ik probeer het wel door te zetten)
Ik word er zo langzamerhand wel behoorlijk ziek van. Ik moet me afmelden bij mijn werk, kan niet sporten, zeg afspraken met vriendinnen af (of spreek niet eens met ze af omdat ik 't al aan zie komen). Ik vind dit heel erg want ik ben normaal niet echt een aansteller, met griep of lichte koorts ga ik wel gewoon werken. Het wordt nu echt een handicap. Ik vraag me af of er misschien nog een Bokker is die misschien een medicijn / remedie weet die ik over 't hoofd heb gezien want ik ben een beetje ten einde raad. Ben laatst weer naar de huisarts geweest maar die gaf me alleen maar nog sterkere ibuprofen.
Alvast bedankt voor het meedenken!