Ervaringen Implanon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Ervaringen Implanon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:29

Ik zit eraan te denken om een staafje in mijn arm te laten zetten. Veel andere ac-methodes vallen voor mij af (de pil, spiraaltje, nuvaring, om verschillende redenen) en dit is een van de weinigen die wél zouden kunnen (prikpil is geloof ik de enige andere optie die overblijft). Ik heb al een heleboel positieve en negatieve ervaringsverhalen gelezen, maar veel is van een aantal jaar geleden.

Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn. Ik heb vooral nare verhalen gezien over vrouwen die in eerste instantie heel blij waren, maar vervolgens weken of zelfs maanden achtereen ongesteld waren, en dat wil ik eeeecht niet. Maar ik heb geen idee hoe vaak dat écht voorkomt. Dus dat hoor ik graag :j

Ojajoh

Re: Ervaringen Implanon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:28

de enige ervaring die ik er van weet, is uit 2e hand, mijn nichtje,die er vorig jaar 1 heeft laten zetten
ze is mooi zwanger geworden ondanks dat ding.....dus tja....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:34

geen een AC middel is 100% veilig he ;)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:38

Ik heb deze een half jaar gehad.
Vreselijk ding..werd eerst te vaak ongesteld en hier na niet meer tot de laatste maand.
Toen werd ik ineens echt niet lekker.
Nog een nadeel is dat je er een litteken aan overhoudt als ze m eruit halen en dat zeer doet.
Bij mij wel want de arts had niet gewacht na de verdoving en gelijk gesneden.

De statistieken wezen toen ook uit dat dit 1 van de onbetrouwbaarste AC is die er is.
Weet alleen niet hoe dat nu is.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:39

Waarom vallen de anderen af? Als het vanwege de hormonen is....ik had helaas ook last van de Implanon (hormonaal). Verder geen ongesteldheid, maar ding toch snel laten verwijderen en inderdaad een lelijk littekentje aan over gehouden..

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:48

Ik heb ook een implanon gehad en ik was een van de gelukkigen die constant ongesteld was of last had van spotting (steeds kleine beetjes bloed verliezen). Ik heb hem er ook uit laten halen na 1,5 jaar en ben nu aan de prikpil.
Verder gelukkig niet zwanger en wel mensen laten voelen aan het staafje, die je goed voelt zitten, wat wel leuke reacties geeft.
Heb ook een lelijk littekentje en het eruit halen was geen pretje.

Mijn huisarts zei dat je er of heel blij mee bent en alles goed gaat, of helemaal niet blij en dus constant ongesteld. Percentages heeft hij helaas niet genoemd.

Met de prikpil ben ik overigens erg blij, prik nu elke tien weken om helemaal niet meer ongesteld te worden en dat werkt super. Geen gekke bijwerkingen, alleen een paar uur pijn in je bil waar ze hem zetten ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 22:03

De gewone pil ga ik gegarandeerd een keer vergeten, dus dat risico wil ik gewoon niet nemen, ik ken mezelf. Nuvaring vind ik onhandig omdat ik veel gelezen heb dat het bij seks toch best irritant is/eruit moet. Spiraaltje vind ik geen fijn idee, dat is de voornaamste reden. En ook wel dat ik van zowel mannen als vrouwen heb gelezen dat ze er soms bij seks toch wel last van kunnen hebben.

En tsja..dan zijn er niet zoveel alternatieven over.

Prikpil zou inderdaad wel kunnen, maar heb daar ook héle negatieve dingen over gelezen (enorm aankomen, vermoeidheidsklachten terwijl ik al chronisch vermoeid bén, dat het eigenlijk niet langer dan 2 jaar gebruikt mag worden, etc.). Hoeft natuurlijk niet allemaal waarheid te zijn, maar ik heb toch veel gelezen dat vrouwen behoorlijk in gewicht toenamen en dat wil ik absoluut niet.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:09

Heb ik geen last van gehad, ben nog steeds op hetzelfde gewicht als toen ik begon. Heb wel in het begin vaker last gehad van lekkere trek, en als ik daar aan had toegegeven was ik misschien wel zwaarder geworden.

Zou het er eens met je huisarts over hebben, wat hij/zij de beste optie vind. Aan de ene kant zeg ik, als je het nooit geprobeerd hebt weet je het ook niet. Je kunt er altijd weer mee stoppen of de implanon eerder laten verwijderen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:11

tja ik zou eerder voor spiraal kijken hoe vervelend het idee misschien ook is.
ik ga er zelf ook voor kijken omdat ik ruzie heb met vrijwel alle middelen.
ik heb nu helemaal geen anticonceptie en vermoeidheid is helemaal weg.
werd er constant deprie van en moe met doorbraakbloedingen.

prikpil bleef ik heel erg ongesteld van. Ik had echter geen last van het prikje en aankomen in gewicht.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:41

ik heb ook de implanon
in november 2009 laten zetten
drie maand niet ongesteld geweest, dan een tijdje om de 3 weken ongesteld voor enkele dagen, en dan vanaf half juni tot eind augustus aan een stuk ongesteld geweest, en geen klein beetje ook.
daarna niet ongesteld geweest tot 2 weken geleden, en nu ben ik weer in mijn 3 de week dat ik ongesteld ben.
Leuk is anders, en denk eraan om het er weer te laten uithalen
enige voordeel dat ik gehad heb, is dat ik 55 kilo woog voor ik begon met de pil, en door de pil 10 kilo erbij gekregen heb. daarna schommelde men gewicht tussen de 62 en de 67.
toen ik staafje liet zetten woog ik 64, en ben afgevallen tot 54, nu terug er wat bij tot 55-56
en eerlijk, ik vind het leuk dat ik maar 56 weeg, pas veel meer kledij, en heb geen vetrandjes niet meer :D
Dat houdt met stiekem wel tegen om hem weer uit te halen, ik ben bang dat ik de pil te vaak vergeet en dat mijn gewicht weer de hoogte in zal gaan...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:45

Ik heb deze ook gehad, 2 x en nu in het bezit van 2 kinderen.
Nee het is niet mis gegaan, eerst de implanon eruit en toen zwanger geraakt.

Mij beviel het prima en dat litteken......... nou je moet echt zoeken wil je het zien.
Dat valt echt nog wel mee !

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:48

Ik heb nu ongeveer 4,5 jaar een implanon, de 2e dus.
Ben erg tevrede er over, ben in de 4,5 jaar niet meer ongesteld geweest door een perongeluk trucje met de pill is het bij mij stopgezet. Eerste keer is hij perfect gezet geen centje pijn, de 2e keer was een hel. 1e keer was bij de gynacoloog en de 2e bij een huisarts, ik moet nu dus met een echo kijken of hij nog wel goed zit aangezien hij te diep zit. Ik wil niet weten hoe hij er over 2 jaar uit moet komen.
Bij mij zat hij wel aardig vastgegroeid, wat het dus moeilijker maakt hem er uit te halen, na het uithalen ook geen last van gehad.
Verder heel fijn dingetje en nergens geen omkijken naar, ook geen zwangerschap ofzo :o

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:33

Ik laat a.s. donderdag mijn eerste implanon zetten..
Ik kon niet tegen de pil (werd er doodmoe van, vergat hem weleens etc), nuvaring heb ik nu, maar ik vind het echt een onding en een beetje een vies idee. Dus in overleg met mijn huisarts voor de implanon gekozen. Ik ben heel erg benieuwd!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:15