Hoe lang duurt het: Behandeling tandarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annemijn

Hoe lang duurt het: Behandeling tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:18

Hoi lieve bokkers,

ik heb morgen om 10.50 een tandartsafspraak. In de woonplaats van mijn ouders. Maar ik moet om 13.30 op school zijn, in Enschede. En dan moet ik om 11.50 bij de tandartspraktijk weg lopen, wil ik het redden. Ik moet óf een beetje tansteen verwijderen en een klein gaatje vullen, óf een beetje tandplak verwijderen en een kies lakken (reden dat dit vaag is, is omdat de tandarts iets anders heeft gezegd dan de receptioniste, waar ik de afspraak mee maakte). Mijn vraag is nu, red ik dat?! Of is het een heel lang durende behandeling, en heb ik nu een groot probleem..

Liefs,
Annemijn

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:20

Als je tandarts niet uitloopt red je dat zeker!

Rachel_x

Re: Hoe lang duurt het: Behandeling tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:21

Bel even naar de praktijk zou ik zeggen :D

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:21

Dat zou moeten lukken. :)
Succes bij de tandarts!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:22

Kan je je tandarts niet gewoon even bellen hierover? Of je afspraak verzetten?

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:34

Ik zou heeeeeeel graag de tandarts willen bellen, maar ik ben compleet blut, en heb ook geen beltegoed, en mijn huisgenootje is even blut haha! Ik heb zojuist een mail gestuurd, maar aangezien de receptioniste het grootste gedeelte van de dag niet achter de balie zit, ben ik er niet zeker van of ik antwoord krijg. Gelukkig hebben jullie mij weer redelijk gerust gesteld! :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:36

Dat moet makkelijk lukken, onze tandarts rekent ongeveer 10 min pp voor controlke en kleine dingen, als je verdoofd moet worden moet dat inwerken, dan duurt het wel iets langer, iets van 20min

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:43

Dat ga je zeker wel halen, in 45 minuten meten ze een kroon aan dus dat van jou duurt waarschijnlijk 20 minuten ofzo. Bij mijn tandarts hoeven verdovingen trouwens niet in te werken, dat is echt een kwestie van 2 minuten!

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:57

Yessy schreef:
Dat ga je zeker wel halen, in 45 minuten meten ze een kroon aan dus dat van jou duurt waarschijnlijk 20 minuten ofzo. Bij mijn tandarts hoeven verdovingen trouwens niet in te werken, dat is echt een kwestie van 2 minuten!

Volgensmij hoef ik niet verdoofd te worden... Als het me aangeboden word sla ik het in ieder geval af! Anders zit ik met zo'n scheef bekkie op school een beetje te murmelen, lijkt me niet heel handig! :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:00

Eh ja, dat moet zeker lukken inderdaad. Ene tandarts rekent wel wat meer tijd dan de andere natuurlijk, maar ik geloof dat ik er meestal 20 minuutjes voor moest inplannen (als tandartsassistente), al is dat even lastig inschatten omdat je niet helemaal weet waar je voor wordt behandeld.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:02

Dit moet wel lukken hoor :) ik ben normaal met 10 min. of kwartiertje zeker weg

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:12

Gaatje vullen zonder verdoving kan prima.
Ik doe het ook altijd zonder, want dan is het ff een naar gevoel en anders loop je idd de hele dag met die scheve bek haha.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:18

Normaal gesproken sta je binnen 10 minuten weer buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:20

Controle met tandsteen verwijderen is tien minuutjes, dus dat haal je makkelijk.
Overigens is het ook niet raar om als je binnenkomt gewoon even te melden hoe laat je uiterlijk weg moet zijn, voor het geval dát hij/zij nog dingetjes tegen zou komen die hij/zij meteen zou willen doen. Maak je daar gewoon een nieuwe afspraak voor, mocht het nodig zijn.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:31

Sonja schreef:
Controle met tandsteen verwijderen is tien minuutjes, dus dat haal je makkelijk.
Overigens is het ook niet raar om als je binnenkomt gewoon even te melden hoe laat je uiterlijk weg moet zijn, voor het geval dát hij/zij nog dingetjes tegen zou komen die hij/zij meteen zou willen doen. Maak je daar gewoon een nieuwe afspraak voor, mocht het nodig zijn.

Er staat nergens controle ;) Aan haar verhaal te lezen is de controle al geweest. Maar dan nog zal het hoogstwaarschijnlijk max 10 minuten duren.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 17:33

gabyfedde schreef:
Er staat nergens controle ;) Aan haar verhaal te lezen is de controle al geweest. Maar dan nog zal het hoogstwaarschijnlijk max 10 minuten duren.

Klopt, de controle was al geweest. Uiteindelijk was ik vanochtend om kwart voor twaalf klaar, de tandarts had veel zin om te boren.. AUW! Maar helaas, alsnog te laat op school gekomen, wegens een aanrijding met een persoon tussen Wierden en Almelo ^)
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties! :)