Neus snuiten = pijnlijk oor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Neus snuiten = pijnlijk oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 20:52

Hallo allemaal,
ik hed een vraagje, misschien een beetje rare vraag maar kan je je trommelvlies opblazen met je neus snuiten?? Of kan er iets scheuren ofzo? Net toen ik mijn neus snoot hoorde ik in mijn oor een soort van scheuren, en nu lijkt het net of mijn trommelvlies is opgeblazen ofzo. Ik hoor links vrij weinig en ik kan mijn linkerneusgat niet snuiten want dan lijkt het weer ''open'' te gaan
Heel erg vervelend maar bovendien ook erg pijnlijk.

Alvast bedankt!

Kim14

Re: Neus snuiten = pijnlijk oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:53

Als je je neus dichtknijpt en dan blaast met je neus, (zoals in een vliegtuig als je oren dicht zitten). Dan kunnen je oren ook pijn gaan doen, misschien druk je je neus dicht tijdens het snuiten en dat daardoor druk op je oren komt te staan?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 20:55

Zou wel eens kunnen, maar dit is nu echt alleen 1 oor. En het is net alsof het echt gescheurd is ofzo gebroken. Ja ik weet niet hoe ik het moet uitleggen haha. Het is echt verschrikkelijk pijnlijk en ik durf nu echt mijn neus niet meer te snuiten omdat het echt pijn doet.. En ik ben zo verkouden pff..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:00

Je neus en oren staan met elkaar in verbinding. Gewoon snuiten de luchtdruk in je oor is op dit momement uit balance. Heb je neusspray? Dat zou ik zeker gaan gebruiken! Dat zorgt ervoor dat het slijm oplost en er ook minder druk komt te staan op je oren.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:03

jaa heb inderdaad neusspray maar ik vind dit echt 10 keer niks.. Als ik het in mijn neus spray dan moet ik gelijk hoesten e.d. Bedankt voor de reacties iig!

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:31

je kunt beter snuiven dan snuiten.

Het kan zijn dat je trommelvlies wat ingetrokken is en nu strak staat waardoor je het gevoel kan hebben dat het 'scheurt'.
Een trommelvlies scheurt niet zo snel.

Je kunt echt het beste even doorbijten met de neusspray,
Blijft het 'dove' gevoel een paar dagen weg ga dan even voor de zekerheid naar de huisarts.

Succes.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:53

Snuiten is inderdaad erg slecht. Er ontstaat dan allemaal druk in je hoofd waardoor je snot naar bv je voorhoofdholtes kan gaan. Of zoals bij jou, dat er bij je oren iets geks gaat.
Volgende keer gewoon je neus ophalen. Veel beter.
Voor nu zou ik rustig aan doen, eventueel morgenochtend de dokter bellen voor advies.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:04

Als mijn oor pijn doet wanneer ik mijn neus snuit, druk ik die oor altijd tegelijkertijd dicht. Dan doet het geen pijn meer als het goed is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:35

k heb dit ook, maar dan in de extremere vorm, mijn trommelvliezen zijn slap en kunnen niet veel druk aan :) maar het is logisch dat je wat voelt als je je neus snuit. ik kan mijn neus niet echt goed snuiten helaas :+

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:43

Als je verkouden bent kan het ook best zijn dat er wat vocht achter je trommelvlies zit, dan kan het ook zijn dat je wat hoort ploppen of scheuren, erg vervelend maar gaat vanzelf weer over. En zou toch neusspray gebruiken.
Succes