Wie herkend deze symtomen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Wie herkend deze symtomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 20:10

Hallo,
In juni heb ik een auto ongeluk gehad met een vracht auto. Hier heb ik nog iedere dag veel last van MAAR, de artsen kunnen dus niks
vinden.
De vachterauto is voor op onze auto geknald. Waardoor de auto een stuk naar achter is geschoten. Ik heb de klap aan zien komen en heb dus mogelijk verkrampt gezeten op het moment dat de klap kwam.

Nu heb ik de volgende klachten: Pijn in de bovenrug
schouders
nek
hoofd
Niet iedere pijn is altijd aanwezig. Al sta ik wel heel vaak met hoofdpijn op en ga ik er ook weer mee naar bed. Paracetamol en ibropruven werken hier niet tegen.

Met deze klachten ben ik al naar de HA geweest en deze had mijn doorgestuurd naar een Neuroloog. Hier is een MRI scan gemaakt. Waar niks uit kwam. Toen ben ik doorgestuurd naar de fysio. Nadat mijn speiren "los" waren kon hij ook niks meer voor mij doen maar de pijn die blijft.

Wie herkend deze klachten? Ben je er achter wat het is of denk je te weten wat het is?
Ik hoor het graag.

Groetjes

vaa

Re: Wie herkend deze symtomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:12

misschien, dat het iets met je spieren is, dat je iets verrekt hebt, ofzo,
ik zou het anders ook niet weten

succes in ieder geval en heel veel beterschap

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:14

Maak eens een afspraak met een orthomanueel arts oid, misschien kan deze meer voor je betekenen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:14

Heb je geen Whiplash?hebben ze je daar ook op onderzocht?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:15

Het eerste wat bij mij op kwam is een whiplash. https://www.cebp.nl/media/m375.pdf
Maar nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik hier geen ervaringen mee heb en het alleen ken van horen en lezen. Daarnaast neem ik aan dat zowel een huisarts als een fysiotherapeut hier als een van de eerste dingen naar zal kijken bij zo'n ongeluk..

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je er achter komt wat het nu is. Niets is zo vervelend om onverklaarbare pijn te hebben..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 20:24

Kan je een whiplash niet zijn op een MRI scan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:25

Nee volgens mij kan je dat niet zien.
De diagnose Whiplash schijnt moeilijk te zijn.
Meestal zeggen ze die pas als alle andere dingen zijn uit gesloten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:16

gohya schreef:
Nee volgens mij kan je dat niet zien.
De diagnose Whiplash schijnt moeilijk te zijn.
Meestal zeggen ze die pas als alle andere dingen zijn uit gesloten.

een 'whiplash' is ook geen diagnose ;) Een whiplash is de beweging die je nek maakt als je wordt aangereden (kopstaart-botsing). De klachten die dan vaak gezien worden heten 'whiplash gerelateerde klachten'. In de volksmond idd whiplash. Er is idd niks te zien op foto's omdat deze klachten vrijwel alleen in de spieren/banden zitten. Tenzij je neurologische uitval hebt.

Ik zou eens naar een goede fysio/manueeltherapeut gaan. Met alleen 'spieren losmaken' ben je er niet bij zulke klachten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:59

@verootjoo

Het is ook niet echt een diagnose,maar het beestje moet toch een naam hebben en dan heet het Whiplash. Een Whiplash heeft ook veel verschillende klachten,ze zijn niet allemaal hetzelfde.Het heeft ook lang geduurt voor het een echte naam kreeg,'de Whiplash'.
Maar was TS heeft lijkt heel sterk op een Whiplash.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:06

Wat TS heeft lijkt idd op whiplash gerelateerde klachten, die ontstaan zijn na het ongeluk. Daarom adviseer ik ook naar een goede fysio/manueeltherapeut te gaan.

Maar wat heb je aan een naam? Je klachten worden er niet minder van, en je ziektebeleving erger, waardoor de klachten ook erger worden.
Er is namelijk onderzoek geweest, en bewezen dat als je sommige ziektebeelden geen naam meer geeft, of een andere naam, dat je dan ook minder mensen ziet met dat ziektebeeld.
Grootste voorbeeld hiervan is RSI (heeft nu een andere naam gekregen, en guess what? Er komen veel minder mensen in de praktijk met RSI) en whiplash (wordt minder genoemd en hé, er zijn minder mensen die hiervoor therapie nodig hebben)
Dat komt omdat de lading bij deze aandoening erg groot is.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 10:13

Voor mij hoeft het ook geen naam te hebben als ik maar weten hoe het het beste behandeld word.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:19

Ash_ schreef:
Voor mij hoeft het ook geen naam te hebben als ik maar weten hoe het het beste behandeld word.

In dat geval kun je het beste naar een fysio/manueeltherapeut gaan die iets meer doet dan spieren losmaken. Vaak zijn de grote spieren idd verkrampt. En zijn de banden tussen de wervels en de kleine spiertjes verrekt en te los. Deze kleine spiertjes moeten getraind worden zodat je nek weer stevig wordt, en de grote spieren ook weer losser worden. :)

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:21

Ik heb hier een oplossing voor! Tenminste de kans is enorm groot dat het helpt. Je zal naar een kraker toe moeten.
Ik ken iemand die als jong persoon een biels op zijn hoofd heeft gehad, iets compleet anders, maar hierdoor altijd hoofdpijnen (extreem) en ook last van zijn net e.d. Hier heeft hij 30 jaar mee rondgelopen en kreeg de tip om eens naar een kraker toe te gaan.

Geloof het of niet, maar na 1 behandeling heeft hij ruim 2 weken zonder hoofdpijn rondgelopen. Daarna was het tijd voor een nieuwe behandeling en hij is er echt enorm goed over te spreken. De kans dat de hoofdpijn uit je rug vandaan komt en dat het doorstraald naar je hoofd is heel groot, door te kraken wordt je skelet zeg maar weer in balans gebracht, verdwijnt de pijn in je rug en nek en daarmee ook de hoofdpijn.

Ik verzeker je, het zal echt helpen. Het voorbeeld is misschien niet helemaal hiermee te vergelijken, maar wat ik ermee wil zeggen is dat nek en rugproblemen vaak verholpen kunnen worden door een kraker.

Veel succes ermee.