Iemand ervaring met de invisalign (onzichtbare) beugel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline1985

Iemand ervaring met de invisalign (onzichtbare) beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 15:21

Heb een vraagje over bepaalde beugel en ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze beugel en of mensen kennen etc.

Graag zou ik een beugel nemen om mijn voortanden wat rechter te krijgen maar aangezien ik 25 jaar ben, net moeder van een prachtige dochter maar meestal VEEELS te jong word geschat is een slotjesbeugel voor mij geen optie.

Zag laatst op tv iets over de nieuwste beugel de invisalign. Een beugel die naar zeggen van de makers vrijwel onzichtbaar is.
Nu vraag ik me dus af wie is bekend met deze beugel? Wat is je ervaring er mee? Werkt deze goed? En last but not least wordt deze vergoed door de verzekering?

Heb gezocht naar dit onderwerp en kwam wel een paar dingetjes tegen maar werd niet verder op door gegaan dus vandaar mijn topic!
Hoop op veel reacties

vaa

Re: Iemand ervaring met de invisalign (onzichtbare) beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:25

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:37

Dat is toch al heel lang bekend? deze heeft mn broertje gekregen na zn slotjes. Om zijn tanden daarna op zijn plek te houden.
Vraag me af hoe ze die beugel steeds gaan aanpassen om het gewenste effect te krijgen. Dan zou je iedere 2 weken een nieuwe moeten krijgen dan?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 15:50

nou ja voor mij is die nieuw :P

En dank je wel vaa, zou alleen graag persoonlijke ervaringen horen. Heb me al wel ingelezen over die beugel :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:57

Ik lees even mee, na mijn slotjes zijn men tanden weer gaan schuiven,
en ik neem er niet nogeens een.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:58

P3TR4 heeft er net 1 :P die had de eerste 3 dagen flink veel last..

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:02

Ah ja wie mooi wil zijn moet pijnlijden he?! :P Slotjes schijnen ook niet fijn te zijn. Dus dat heb ik er voor over.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:46

Haha idd, ik ben de "gelukkige" met een invisalign ;). Niemand valt 'm op, behalve de eerste paar dagen, omdat je dan een beetje slissssssst :P. Het is idd niet zo'n fijn gevoel, eingelijk best wel pijnlijk, maar te vergelijken met een slotjes beugel! Ik heb 'm nu vanaf donderdag en vandaag valt het voor het eerst mee kwa pijn, het mooie is, na 1 dag stonden mijn tanden alweer recht :D!! Maar hoef hem gelukkig dan ook maar een maandje te dragen en ben dan al klaar (heb een relatief kleine afwijking in mijn boven front zitten). Voor mij word die niet vergoed, maar het is totaal afhankelijk van je verzekering zelf en je leeftijd ;)! Dus ik zou het als ik jou was gewoon even navragen bij je verzekering, kan me wel voorstellen dat ze de eis stellen, dat je het zowieso bij een erkend Orthodontist doet!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:12

geen voor en na foto toevallig?

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:36

ik zou morgen eens kijken of ik een foto kan vinden hoe het de laatste weken eruit zag, ben bang van niet en dat je eigenlijk ook alleen het spleetje dan kunt zien als er een foto is en niet eens een voortand die naar voren was gekanteld, die staat nu ook alweer terug!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:40

Zo, ik moet eind november voor het eerst naar mijn nieuwe tandarts, omdat mijn oude altijd geweigerd mij een beugel te geven, en dankzij hem staan mijn voortanden nu net zo als die van het meisje in het filmpje. Ik ga me ook eens inlezen hierover. Hoe lang heb je erop moeten wachten en hoe heb je dit aangekaart P?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:43

ik volg ook even mee... ik ben 23 en heb 2 voortanden die ene beetje scheef staan, dit is na mijn auto ongeluk erger geworden. ik zoek het ook niet om op deze leeftijd met een slotjesbeugel te lopen...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 00:05

P3TR4 schreef:
Haha idd, ik ben de "gelukkige" met een invisalign ;). Niemand valt 'm op, behalve de eerste paar dagen, omdat je dan een beetje slissssssst :P. Het is idd niet zo'n fijn gevoel, eingelijk best wel pijnlijk, maar te vergelijken met een slotjes beugel! Ik heb 'm nu vanaf donderdag en vandaag valt het voor het eerst mee kwa pijn, het mooie is, na 1 dag stonden mijn tanden alweer recht :D!! Maar hoef hem gelukkig dan ook maar een maandje te dragen en ben dan al klaar (heb een relatief kleine afwijking in mijn boven front zitten). Voor mij word die niet vergoed, maar het is totaal afhankelijk van je verzekering zelf en je leeftijd ;)! Dus ik zou het als ik jou was gewoon even navragen bij je verzekering, kan me wel voorstellen dat ze de eis stellen, dat je het zowieso bij een erkend Orthodontist doet!

Ahhh arme jij! Maar hey wie mooi wil zijn ;).
Goed om te lezen dat het echt werkt. Dat vroeg ik me namelijk echt af. Klinkt goed zoals ik het nu hoor.. Ga morgen is mijn verzekering bellen. :D
En te vergelijken met een slotjesbeugel nou in dat geval weet ik zeker dat het dan eerder de invisalign wordt. ;)

Thanks voor je reactie!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:21

ga me zo inlezen ben benieuwd
heb niet zo n mooie tanden en heb hoe ze het noemen meer een fietsenrek boven,

onder staan ze recht maar 1 tand is aan het verschuiven

werkt deze beugels dus ook in extremere gevallen en niet alleen maar bij een verschuiving of rechter krijgen, graag ervaringsverhalen

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 07:49

Ik ben zelf tandarstassistent (in opleiding, laatste jaars) ik ben dus gewoon zelf naar de Orthodontist gegaan en heb het verhaal uitgelegd. Hij was het helemaal met mij eens en daarom kreeg ik dus zo'n beugel!! Verheug je er niet te veel op dat jij ook zo'n beugel kunt krijgen, weinig gebitten zijn er maar echt geschikt voor. Meestal moeten je kiezen ten op zichte van elkaar al goed staan en doen ze dus veelal front wijzigingen ermee!! Plus bij grote wijzigingen in je gebit is het soms voordeliger om een slotjes beugel te nemen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 07:54

Interessant. Mijn tanden zijn ook weer scheef gaan staan na een plaatjesbeugel.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 08:27

Je hebt volgens mij ook nog andere opties. Zo heeft een vriendin van me blokjes langs de binnenkant en een ander doorzichtige blokjes.

Zelf heb ik iets gelijkaardig ERGENS liggen, had ik gekregen na mijn blokjes. Viel me erg goed mee. Werd nauwelijks gezien en toch voldoende sterk.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 10:09

Ja dat heb ik ook begrepen dat je er lang niet alles mee kunt corrigeren. Voortanden kunnen wel zag ik op een site. Laat dat bij mij nu net het geval zijn. De rest van mijn gebit is recht maar stoor me aan mijn voortanden die zijn iets gekantelt. Dus dat moet lukken. Ik ga het is aan mijn tandarts vragen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:18

had foto gezien op internet met ong dezelfde stand van mijn, en die waren mooi gecorrigeerd,

me kiezen staan verder wel recht en netjes, en tand stand verder is ook recht alleen wat uit elkaar,

heb veel afgezocht gisteren, zit wel prijskaartje aan, maar kwam er nergens achter of je het ook in termijnen per maand mag betalen

iemand ervaring?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 13:57

Ja dat is ook nog een goede inderdaad. Iemand een idee?

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:06

Ik heb er ook 1! :D

Het is inderdaad prijzig (er zijn 3 mogelijkheden bij mijn orthodont : €2500, €3000 en €3500, afhankelijk van de stand van je tanden), en worden hier in België niet door ziekenfonds/verzekering terugbetaald. Ik kon in termijnen betalen (geloof in 4 keer of zo).

De plaatjes worden dus niet aangepast, elke twee weken neem je gewoon een nieuw "plastiekje" dat net iets anders is. Ik heb er onder 7 nodig gehad, en boven zit ik aan mijn 14de van de 20. Na de volledige reeks plaats mijn orthodont een ijzerdraadje aan de binnenkant van mijn tanden om terugschuiven te voorkomen.

Ik ben er héél tevreden over, zelfs mijn ouders hadden niets gezien, hoewel ik vooraf er wel al over verteld had... :+

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:44

Hierbij mijn resultaat tot nu toe (helaas geen betere foto's...) :
http://img44.imageshack.us/img44/2874/invisalign014.jpg
Eerste twee foto's zijn voor Invisalign, laatste foto is van vorige week (plaatje nummer 14 van 20).
Op de foto's draag ik de beugel niet, je ziet wel duidelijk 1 van de blokjes waarop de beugel vastgeklikt wordt.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:47

Ik heb hem na mijn blokjes beugel gehad. Ik heb hem een paar weken in gehad, maar daarna zijn er stukjes afgebroken omdat ik knarsetand. Daarbij zijn mijn tanden gewoon weer doodleuk terug geschoven.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:20

Zo dat is ideaal! Is er ook een Nederlandse website? Bij mij staan enkel de tanden van mijn onderkant scheef/dwars. Is het voor onder ook mogelijk?

Edit: Bokt Banners doen wonderen :Y)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:23

Zou dit ook werken bij een kanteling van een van de voortanden (onder)?
Deze is gaan kantelen om mn spalkje, maar om nou weer slotjes te nemen heb ik ook niet z'n zin in eigenlijk..
Je ziet t niet heel erg, maar er is een kans dat mn wortel bloot komt te liggen in ergere stadia.