Haar dat opeens enorm stinkt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Haar dat opeens enorm stinkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 01:53

Ik heb vandaag mijn haar laten krullen door een vriendin (nouja, gister) en vond het erg mooi, gewoon met een goede dure krul/stijltang. Er is niks vooraf in mijn haar gedaan en ook niet daarna (nouja, had 2 dagen geleden wat mouse in de punten van mijn haar en daarna niet gewassen, was mijn haar niet al te vaak)

Maar nu stinkt mijn haar echt enorm naar alsof het verbrand is en krijg die vieze stinklucht er niet uit, heb al verscheidene shampoo's gebruikt en het blijft stinken! Iemand enig idee hoe dit gekomen is en hoe je dit kunt behandelen?

Wie helpt me :+ Ik heb in elk geval geleerd nooit meer mijn haar te laten krullen :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 13-11-10 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Libera

Re: Haar dat opeens enorm stinkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:55

Als het ruikt alsof het verbrand is, dan is het dat waarschijnlijk ook... Te lang erom gehouden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 01:56

nee valt enorm mee! Vriendin heeft in een salon gewerkt dus heeft er zelf ook wel een beetje ervaring mee! Ze is wel lang ermee bezig geweest maar ik heb dan ook wel enorm lang haar

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:58

ik heb een creme, die ruikt zó lekker. verbergt al je geurtjes

Van de Hema, verzorgende serum. witte fles met rose dopje, oh wat ruikt die lekker zeg

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 01:59

en dat zou zelf deze stank neutraliseren? :') misschien poging wagen, hoe heet het? :P (of heet het verzorgend Serum? )

Want ik denk dat ik zo maar een lading Zwitzal haarlotion erin kieper :+ ruikt wat fijner en hopelijk is het een penetrantere geur... Echt mijn heilige haar moet dit weer overkomen :=

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:05

ik smeer alle stinkende troep in me haar en dit ruik je altijd sterker, heerlijk :D iemand vroeg zelfs welk persoon zo'n lekker luchtje had, sorry me haar :D

volgens mij heet het verzorgende/voedende serum, zal morgen eens kijken!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 02:07

Oke! Moet ik maar een poging wagen. Ik vind het vreemd want heb eff gegoogled en echt mensenhaar schijnt niet eens echt te kunnen verbranden door een stijl/krul tang :+ tenzij je het echt enorm lang in doet maar het is dus niet iets dat veel voorkomt... Ik heb al vaker mijn haar gekruld, met mijn eigen krultang en nooooooit problemen gehad :+ Dan een keer met dat ding van die vriendin en meteen is mijn 50cm (ofzo) lange haar verpest en stinkt een uur in de wint

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:08

hahaha ik heb dat altijd met stylen. dan wil je echt schreeuwen;

BRANDDDDDD :+
maar je eigen haarlucht hahah

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 02:11

maar ik heb dit dus nooit eerder gehad en mijn haar is dus helemaal niet zo lang onder "invloed" geweest van de stijl/krultang... daarom vind ik het echt zo vreemd... las verhalen dat je dan de lokken zou moeten knippen die "verbrand" zijn, maar no way dat ik dat doe ;( mijn haar is zo'n beetje het enige waar ik tevreden over ben ;(

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:13

neee joh internet stelt zich aan.
gewoon x een maskertje gebruiken, creme spoeling en dat spul van mij heet:

Hema
care creaming

verzorgende creme

dan komt het goed :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 02:31

Hooo dat je gelijk hebt. ik ga er mirgen achteraan! thnx

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 09:35

Kan het een niet een combinatie zijn van een stylingsproduct in je haar wat dan gereageerd heeft op die hitte? Weet niet of je je haar vantevoren gewoon gewassen had enzo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 09:39

K heb een afspraak bij de kapper gemaakt, zij hadden er zelf ook nog nooit van fehoord. mijn haar stinkt nog steeds na 2 x zwitsal invoegen en normaal is dat echt enorm penetrant.

En hierboven, nee had mijn haar daarna niet meer gewassen, dit omdat ik een gevoelige hoofdhuid heb en dus niet te vaak moet wassen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 09:41

Wel heel vreemd... Hoop dat de kapper weet wat het is!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 09:45

Ik hoop het ook... mijn haar is me heilig... ik zou echt kapot gaan als het eraf zoe moeten, vind het al vreselijk als de puntjes moeten worden bijgeknipt :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 12:47

ben dus bij de kapper geweest en ze hadden dit zelf nog nooit meegemaakt. heb nu alleen de dooie en verschroeide achtige punten laten knippen, maar mijn haar stinkt nog steeds enorm. Ze zeiden dat enkel wassen hielp en verder niet weten,. Ze verwezen me door naar het merk kerastaze

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:34

Wat voor tang heeft je vriendin gebruikt? Ik heb een steiltang gehad die heel raar ging ruiken als je hem aanzette. Ook mijn haar ging ook zo ruiken als ik het had gesteild...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:38

Plien91 schreef:
Wat voor tang heeft je vriendin gebruikt? Ik heb een steiltang gehad die heel raar ging ruiken als je hem aanzette. Ook mijn haar ging ook zo ruiken als ik het had gesteild...

Dit had ik ook... Stervesduur ding die tang, maar ik gebruik hem dus echt niet meer, die lucht is een hel...

TS: Het schijnt dat je haar uitspoelen met azijn werkt tegen stank... Is ook niet keislecht voor je haar, dus wellicht het proberen waard.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:23

Het is heel simpel. Als je geen stylingsproduct in je haar doet voordat je met een stijl- of krultang aan de slag gaat, heb je kans dat je haar verbrand. Dat is bij jou nu gebeurd. Geen idee hoe je de stank wegkrijgt. Misschien een goed masker erin doen, lang laten intrekken en weer uitspoelen....?

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:27

Mijn haar verbrand ook als ik het stijl. Een stijl/krultang kan wel 200/300 graden worden. Dus dan is het logisch dat het verbrand en ook zo ruikt :P daarom gaat het ookn stinken. Verder ALTIJD een product in je haar doen dat tegen hitte beschermt. Die kun je voor 5 euro halen bij de Kruidvat bijvoorbeeld.

Bij mij gaat de verbrande stank altijd wel weg als ik het was. 2x met shampoo en een maskertje :D