van het ene op het andere moment flauwvallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

van het ene op het andere moment flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 20:59

De laatste tijd heb ik het al 2 keer gehad (en beide keren op het station toen de trein net aankwam)dat ik echt ineens heel flauw werd. Elke keer kan ik nog maar net op bijna de tast een bankje vinden omdat het zo troebel word voor mijn ogen dan. vervolgens zweet ik enorm en als dat voorbij is is het ook weer voorbij.

iemand enig idee wat je tegen flauwvallen kunt doen. Het is elke keer net als de trein aankomt en vind t reuze gevaarlijk.

en wat zijn de oorzaken van ineens flauwvallen......

bobolien

Re: van het ene op het andere moment flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:03

te weinig gegeten
zwanger

kunnen beide oorzaken zijn

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:05

De oorzaken kunnen heel veel dingen zijn,maar flauw vallen doe je als je hersens te weinig/minder zuurstof krijgen.Ook door pijn kan je flauwvallen,en ook bij een situatie die schade aan je lichaam kan veroorzaken.Je hersens schakelen je dan uit om erger te voorkomen.
Als je b.v. bijna stikt dan val je ook flauw,dit is om ernstige paniek [logisch ook] te voorkomen.
Het kan heel veel oorzaken hebben.
Wat je het beste kan doen is op je hurken ergens tegen aan zitten en je hoofd naar beneden houden en rustig door je neus ademen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:06

ik had hetzelfde en toen bleek ik bloedarmoede te hebben...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 21:15

@bobelien, zwanger zal ik denk ik niet wezen. Is bijna niet mogelijk. Ik eet altijd erg veel. sochtends 2 boterhammen, smiddags 2, stuk fruit soms , savonds veel eten.

ga t verder wel in de gaten houden. als het vaker is maar eens naar de HA

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:15

Inderdaad bloedarmoede, maar ook suikerziekte, te weinig eten (te weinig glucose/suikers), enz. Een keer bloed laten prikken is sowieso goed om te controleren op bloedarmoede en suikerziekte.

Verder goed opletten met wat je eet en zorg dat je altijd iets zoets (met veel suiker) bij je hebt. Zodat je dat kan eten als je weer flauw wordt.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 21:18

dat is opzich wel een goeie. ben geen zoetekauw dus eet bijna geen zoetigheid.zakje suiker is ook wel goed dan toch ? houd verder niet zo van zoet eten ^^

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:19

Ik heb het laatst ook gehad. Heel vervelend.
Misschien een hele lage bloeddruk?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:20

Het kan ook iets zijn wat psychisch is geworden. Het kan zijn dat je ademhaling verkeerd is. Heb je de laatste tijd wat last van stress?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 21:22

GITM , nu snijd je wat aan... ben inderdaad een behoorlijke stresskip. slaat vaak op mijn darmen en dat ik heel de tijd blijf malen en laatste tijd ook maagzuur .

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:31

shadowflower schreef:
dat is opzich wel een goeie. ben geen zoetekauw dus eet bijna geen zoetigheid.zakje suiker is ook wel goed dan toch ? houd verder niet zo van zoet eten ^^

Suikerklontjes zijn ook goed (of zakje suiker), pakje dextro snoepjes zijn ook goed en die werken extra snel.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:41

indd die snoepjes met druivensuiker werken goed als je even een suikerboost hebt :)
En ik ben met ijzertabletten snel van mn bloedarmoede afgekomen. gewoon even bloed laten prikken, dan weet je iig ook wat je direct kunt uitsluiten :j

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:46

Het kan sowieso geen kwaad om bloed te laten prikken bij de huisarts. Maar als daar niets uitkomt, zou het heel goed aan stress kunnen liggen. Stress kan zich op veel verschillende manieren uiten. Ik bijvoorbeeld krijg bij stress direct last van mijn ademhaling en kan daardoor hyperventileren of flauwvallen.
Ik zou ook kijken wat je aan je stress kan doen. Stress is voor bijna iedereen funest.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:55

Ik gok ook op iets psychisch. Omdat het elke keer in dezelfde situatie gebeurd :)

Ik had het bijvoorbeeld in de tram als het heel druk was, met veel pratende mensen. Of zelfs tijdens het lesgeven als alle kids tegelijkertijd begonnen te praten :')

Echt flauwvallen, dus met lichamelijke oorzaken, gaat volgens mij niet samen met heel erg zweten ed (m'n moeder viel vroeger veel flauw door een ijzer tekort, maar heeft nooit een druppel gezweet, maar dat is natuurlijk maar 1 verhaal). Ik daarentegen zweette me kapot, plakhandjes etc, en werd erg misselijk.

Ik moet zeggen dat nu ik op een laag-koolhydraten dieet ben het eigenlijk helemaal weg is. Psychische klachten kunnen dus wel baat hebben bij lichamelijke veranderingen. Helaas haalt dat de oorzaak niet weg ;)

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:22

Een snelle oplossing is suiker/dextro nemen als je bang bent flauw te vallen.
Maar zou ook even naar de huisarts gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:41

ik heb er ook last van,vooral in de zomer en ik blijk een lage bloed druk te hebben. bloed laten prikken is ook zeker slim om te doen.

een oplossing voor nu is dextro of dropjes eten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:47

Hup naar de huisarts voor een bloedtest. Heb je meteen een hoop meer zekerheid.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:11

Dit heb ik ook ;) Al heel wat testen op suiker en bloedarmoede gehad, maar nooit duidelijkheid. En toch als ik hier last van krijg dan pak ik iets met suiker en het gaat direct weg. Al blijf ik dan nog wel een hele tijd rillerig. Toch wel even naar de huisarts hiermee ;) Kan namelijk goed iets van suiker of bloedarmoede zijn!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:13

Ik zou je bloedsuiker eens laten prikken en verder bloedarmoede het kan van alles zijn, hel belangrijk omdit helder te krijgen.
shadowflower schreef:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:15

Aha maar dan nog is dit niet goed kan lichamelijk zijn en daardoor ook weer psygish maar ook alleen psygish maar ik zeg ook lichamelijk.

shadowflower schreef:
GITM , nu snijd je wat aan... ben inderdaad een behoorlijke stresskip. slaat vaak op mijn darmen en dat ik heel de tijd blijf malen en laatste tijd ook maagzuur .

Meid maak je niet druk is nergen voor nodig om te stressen je helpt er niemand mee en zeker jezelf niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:20

Sta je dan misschien lang stil?
Ik heb namelijk, dat als ik te lang stil sta, ik ook zo flauw kan vallen. Het enige wat dan helpt is om gewoon te bewegen met je voeten, beetje te lopen enz.

phormicola schreef:
Ik gok ook op iets psychisch. Omdat het elke keer in dezelfde situatie gebeurd :)

Ik had het bijvoorbeeld in de tram als het heel druk was, met veel pratende mensen. Of zelfs tijdens het lesgeven als alle kids tegelijkertijd begonnen te praten :')

Echt flauwvallen, dus met lichamelijke oorzaken, gaat volgens mij niet samen met heel erg zweten ed (m'n moeder viel vroeger veel flauw door een ijzer tekort, maar heeft nooit een druppel gezweet, maar dat is natuurlijk maar 1 verhaal). Ik daarentegen zweette me kapot, plakhandjes etc, en werd erg misselijk.

Ik moet zeggen dat nu ik op een laag-koolhydraten dieet ben het eigenlijk helemaal weg is. Psychische klachten kunnen dus wel baat hebben bij lichamelijke veranderingen. Helaas haalt dat de oorzaak niet weg ;)

Ik zweet ook altijd enorm voordat ik flauwval.. en dan val ik toch echt flauw.
Dus het kan wel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:53

Ik dacht al ergens dat m'n moeder een uitzondering was :P

Bij mij maakte het niet uit of ik stil stond of niet :n Ik had sowieso al een lage bloeddruk en een onstabiele suikerspiegel. Tel daarbij op een enorme gevoeligheid voor drukte, geluid en indrukken et voila! Met low carb is dit nu onder controle en ik val niet meer om :)

Hoe gaat het TS? Wat zijn je plannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:01

Haha nee, ik voel het meestal echt aankomen. Ik krijg het eerst warm, dan ga ik zweten, dan zie ik vlekken en dan boem val ik om. Ik zweet normaal gesproken bijna niet, maar dan wel. Bij mij is lang stil staan wel echt enorm fout, vooral als het warm is. Dus ik zorg gewoon dat ik altijd een beetje beweeg, staat soms heel erg zenuwachtig maar liever dat dan dat ik flauwval.. en dextro is ook wel handig, heb ik ook bijna altijd bij me met sporten. :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 11:15

k wacht het nog 1 week af. als ik dan weer flauw val dan maar eens naar de huisarts en ff bloed prikken. pakje dextro is wel een goeie zodat ik nog fatsoenlijk de trein in kom zeg maar.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:56

ik heb precies hetzelfde gehad vorige week, ook op het treinstation vlak voordat de trein aankwam rijden.

ben meteen naar huis gegaan 4 dagen op bed gelegen en geslapen en sinds dien niet meer gehad