onderkaak verlenging.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

onderkaak verlenging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:33

Op dit moment zit ik op goedkeuring van de verzekering te wachten voor het verlengen van mijn onderkaak ivm overbite.

Maar graag zou ik alvast wat mensen met ervaringen horen!!
Ik heb begrepen dat ze mijn onderkaak breken en dan verlengen met 'iets' (ik weet dus niet wat voor materiaal ofzo)
en dan via de buitenkant van mijn wangen een klein gaatje maken voor de pinnen die mijn kaken weer aanelkaar zetten

maar hoe en wat erna is me nog niet helemaal duidelijk. alleen begrepen dat ik 2 weken met een hoofd zo dik als van een olifant rondloop.
en ik weet ook van het mogelijke dove plekje onder je lip wat je eraan over kan houden.

Dus nogmaals, ik zou graag ervaringen over horen, hoe heb je het ervaren? ben je tevreden? ben je ontevreden? complicaties gehad? of verliep het goed?

barst maar los!!! (mits er hier mensen zijn die het hebben gehad natuurlijk :P )

Silvia

Re: onderkaak verlenging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:39

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:43

Haal vast bij de drogist van Dr. Vogel Arnica D4 druppels, is heel erg goed tegen zwellingen en blauwe plekken, helpt écht.
Ik had dat dus niet gedaan en had er spijt van.
Zorg ook dat je een staafmixer oid in huis hebt, kan je je eten malen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:59

@ silvia, ik kwam uiteindelijk via google research idd op dat bokt topic uit. Heb ts ook een pbtje gestuurd ;)

chanicha, bedankt voor de tip. Het duurd nog wel even hoor moet eerst een halfjr tot een jaar een beugel dan de kaak operatie en dan nog ongeveer een half jr de afwerking dmv beugel. Zal de druppels zeker in huis halen. Heb jij erg last gehad van de zwelling? en hoe is de operatie voor jou verlopen? als ik zo brutaal mag zijn? :o

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:53

Ze hebben bij mij de kaken gekanteld en de onderkaak verkort en ook hebben ze iets aan mijn voorhoofd en kin gedaan, dit in verband met acromegalie, een aandoening aan de hypofyse waardoor je kaak, neus, voorhoofd en handen en voeten een soort vergroeien.
Het was een operatie van ruim 9 uur.
Klinkt of dat ik Quasimodo was maar dat viel reuze mee :o !
Ik had een hoofd als een watermeloen, mijn man en kinderen liepen eerst zó langs me heen op de verkoever |( !!
Het was net of ik helemaal geen rimpeltjes meer had, ik glom helemaal maar dat ging best wel snel over.
Pijn viel ook reuze mee, heb al heel snel de pijnstillers laten liggen.
Je moet alleen crea zijn met eten en daarbij is een staafmixer ideaal want vla en soep word je snel zat!
Ik ben toevallig net weer bij dezelfde kaak (aangezichts) chrirurg geweest want heb mijn tanden en kiezen laten trekken :D .
Ik wilde trouwens geen beugel van te voren, had daar écht geen zin in en gelukkig werd mijn eigen inbreng op prijs gesteld.
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het van je.