gekleurde dagcreme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

gekleurde dagcreme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:30

Hoi,

Helaas ben ik gezegend met een hele lichte huid. In de winter spoot ik er altijd Garnier Summerfit op. Dat is een goedje wat langzaam zelfbruinende spulletjes afgeeft. Hierdoor kleur ik ietsjes, wat ik prettig vind.

Helaas kwam ik erachter dat dit middel niet meer in de handel is |( |( |(

Nu heb ik bedacht dat ik misschien een gekleurde dagcreme kan gebruiken. Dit moet dan gesmeerd worden, wat ik minder vind. De Summerfit was een spray, waardoor ik nooit vegen had. Ik wil absoluut geen oranje vegen,/vlekken ed :o

Hoe regelen jullie dit soort "probleempjes"?

Diva_Jenny

Re: gekleurde dagcreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:33

Ik heb verschillende dagcreme's geprobeerd waarvan je een kleurtje zou krijgen maar geen van allen werke bij mij! Ik ben ook altijd nog op zoek!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:34

Ik had ook zo'n dagcreme, maar ik vond hem niet zo heel erg fijn. Gebruikte hem wel voor de dagcreme maar voor de kleur hoefde ik het niet te doen, dus deed er altijd nog gewoon foundation overheen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:43

Oef, dat klinkt niet best....

Nivea heeft nu een dagcreme met zonnebruin erin. Hoe leg ik dat uit, zeg maar net als de Summerfit. Je smeert dus niet direct bruin op je kop.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:07

Mijn moeder gebruikt een dagcrème van Oil of Olaz, touch of foundation. Geeft een mooie glow, maakt de huid ook iets egaler en heeft een natuurlijke kleur. Misschien is dat wat voor je?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 11:14

Plien91 schreef:
Mijn moeder gebruikt een dagcrème van Oil of Olaz, touch of foundation. Geeft een mooie glow, maakt de huid ook iets egaler en heeft een natuurlijke kleur. Misschien is dat wat voor je?

Wat bedoel je met Glow?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:17

Ik heb niet zo'n goede ervaring met Oil of Olaz touch of foundation, erg plakkerig, smeert niet egaal uit. Ik ben in de winter ook bleek, maar heb nog steeds niets gevonden wat goed werkt...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 11:33

kleinvosje schreef:
Ik heb niet zo'n goede ervaring met Oil of Olaz touch of foundation, erg plakkerig, smeert niet egaal uit. Ik ben in de winter ook bleek, maar heb nog steeds niets gevonden wat goed werkt...

Ik wil ook geen foundation, dus ik denk dat dit voor mij niet geschikt is :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:34

Het is geen gehele foundation, maar dagcreme met een vleugje foundation erin. Maar ik vind het dus niet fijn...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:35

Het is zo not done om foundation als bruiner te gebruiken :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 11:35

kleinvosje schreef:
Het is geen gehele foundation, maar dagcreme met een vleugje foundation erin. Maar ik vind het dus niet fijn...

Oh, klinkt al beter.

Ik hoop dat er meer mensen reageren. Wij bleekscheten zijn toch niet de enige die hier wat aan willen doen :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:54

ik gebruik al jaren de dagcreme van Nivea of Oil of Olaz die vanzelf een bruin kleurtje afgeeft en ik heb een gezichtsbruiner, waar ik vaak even onder ging (dit jaar nog niet gedaan)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 13:03

Morrie schreef:
ik gebruik al jaren de dagcreme van Nivea of Oil of Olaz die vanzelf een bruin kleurtje afgeeft en ik heb een gezichtsbruiner, waar ik vaak even onder ging (dit jaar nog niet gedaan)

Gebruik jij dan gekleurde dagcreme, of creme die langzaam iets afgeeft?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:09

Citaat:
Meld dit bericht

creme die langzaam kleurt en ik zie het verschil wel,want ik zie van mezelf lijkbleek :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 13:22

Morrie schreef:
Citaat:
Meld dit bericht

creme die langzaam kleurt en ik zie het verschil wel,want ik zie van mezelf lijkbleek :+

Dat is wel wat ik zoek.

Geen pukkels, irritaties of oranje vegen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:25

Citaat:
Geen pukkels, irritaties of oranje vegen?

ik niet, wel handjes wassen na het smeren :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:35

Mijn moeder en ik gebruikten vorig jaar samen de nivea. Die verkleurd langzaamaan, maar als je goed naar het goedje kijkt zie je dat er ook wat kleurstof ofzoiets inzit.
Ik vond dat het bij mij maar een gekke kleur gaf. Hoe vaker ik het gebruikte, hoe nepper het eruit zag. Mijn moeder kreeg er hele rare pigmentvlekken van als ze ermee in de zon kwam.

Niet echt aanraders dus :n

Totaal offtopic, maar ik vind een blanke huid in de winter juist wel mooi! Vooral als je dan rood of heel blond haar hebt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:41

helaas heb ik grijs/wit haar en als je dan zo'n grauwig/witte smoel hebt, vragen ze de hele tijd of je ziek bent :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:29

Nivea visage gekleurde dagcréme! Echt een superfijn spulletje :)

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:34

Ik heb zo'n tube met bruin spul haha. Van 2true. Dan doe ik eerst dagcreme op, wat ik niet helemaal uitsmeer, en daarover dat bruine spul.
Dan uitsmeren, dan heb je eigenlijk hetzelfde effect als een gekleurde dagcreme.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:54

Ik heb een tube van Dermalogica, is ook een dagcreme met een kleurtje erin. Zelf gebruik ik gewoon altijd een goede foundation, dezelfde kleur als mijn huid maar het maakt net wat egaler. Maar las dat je foundation niet fijn vind, dan moet je idd even naar zo'n dagcreme kijken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 09:28

Nou Annetje, je maakt het me niet makkelijk zo!

Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, gewoon maar eens wat uitproberen denk ik.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:45

Ik vind, dat je gewoon beter je iegen huidkleur kunt houden dan er allerlei chemische troepjes op te smeren.
Als je er dan bleek uitziet op een ongezonde manier kan dat goed komen doordat de kleuren die je draagt niet echt passen bij de kleur die je van jezelf hebt. Dan kun je een keer een kleuranalyse laten doen. Ik heb dat ooit voor mn verjaardag gekregen van mn moeder en ben er nog steeds ontzettend blij mee! Scheelt ook ontzettend met combineren, want op een gegeven moment past je kleding gewoon bij elkaar :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:02

Ik weet dat Nivea er eentje heeft, weet alleen niet precies hoe het heet...
Is gewoon een witte dagcrème die je langzaam maar zeker een kleurtje geeft, dus geen bruine derrie die je gezicht inkleurt zodra je het opsmeert.

Ik heb het een paar jaar geleden een tijdje gebruikt en vond het toen best fijn spul, je moet het alleen niet iedere dag opsmeren want dan krijg je op een gegeven moment wel een beetje een nepkleurtje. Ik wisselde het gewoon af met een normale dagcrème. Ik ga er binnenkort maar weer eens naar op zoek denk ik! :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:14

zo'n kleurenanalyse hebben ze op mijn werk wel eens gedaan bij mij, helaas kwamen daar precies de kleuren uit die ik niet mooi vind... dus ik houd het maar bij zwart tegenwoordig.

Dat nepkleur-effect vind ik tegenwoordig bij mensen met geverfd haar, Ik heb van m'n 15e tot m'n 50ste m'n haar geverfd gehad, maar nu vind ik het zo nep staan.Ik heb het uit laten groeien en heb nu grijs/wit haar en een bleke huid dus, helaas.... want ook al smeer die cremetjes er 2 x per dag op, je ziet het momenteel amper ;(