Alweer pijn in mijn handen met rijden....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Alweer pijn in mijn handen met rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:57

Ja hoor!
Het is nog maar even echt koud of ik heb al weer pijn in mijn handen bij het rijden.... :(
Vorig jaar ook heel erg veel last van gehad en de huisarts wilde nog niet testen of het door reuma komt...
Vorig jaar was het zo erg dat ik mn Pavo koek nog niet eens meer door de midden gebroken kreeg.
Ik baal hier erg van, nu vriest het nog niet eens!
Zijn er speciale handschoenen voor het rijden die extra warm houden ofzo?

Truf

Re: Alweer pijn in mijn handen met rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:58

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:01

ik doe met koud weer nog wel eens van die dunne gebreide handschoentjes onder mn rijhandschoentjes. moet je miss even een rondje aan wennen, maar dan wil dat heel best :)

helpt voor jou miss niet echt voor het vriezen, maar met dit weer moet je toch een eind komen :)

je kunt ze bij de h en m halen voor 4 euro voor 2 paar ofzo :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:59

O ik zal morgen eens bij de H&M kijken dan, ik had gehoopt dat mn handen pas zeer gingen doen als het flink vroor.....
Al het is qua gevoelstemperatuur ook niet bepaald warm te noemen....
Iemand die ook pijn in zijn handen heeft bij kou op Bokt?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:00

mijn handen doen wel pijn bij kou, maar niet zo extreem als jij beschrijft.
ze doen dan gewoon pijn van de kou, niet in mn gewrichten ofzo ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:02

Misschien moet je eens verder kijken als de dokter niet wil testen. Ik had het ook in m'n knokkels. Ben er nu vanaf via een ander circuit. Vaak helpen extra handschoenen etc helaas niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:07

Als je je handen verwarmd na het rijden is dan de pijn weg? Zo ja dan heb je waarschijnlijk geen reuma, zowiezo zou je er dan vaker last van hebben.
Er zijn verwarmbare handschoenen maar die zijn vrij prijzig, wat je hebt kunnen wel eens "winterhanden" zijn, daar zijn waarschijnlijk wel allerlei tips over te vinden op Inet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:09

Ik heb ook pijn in mijn handen (en wel reuma) in de winter en woon in een iets warmer klimaat. Ik draag geen handschoenen.
Waar je voor moet zorgen is dat de circulatie op gang blijft. Supplementen als ginseng kunnen daar voor zorgen. Feitelijk helpen de middeltjes voor koude voeten ook voor koude handen. Verder voor het rijden even wat gymoefeningen met je handen doen, en tijdens het rijden af en toe met 1 hand rijden, dan eens links, dan eens rechts en met zo weinig mogelijk druk. (Ook goed voor je rijden). Je kunt dan een hand onder je jas of in je zak steken. In je jas voor de borst (zoals Napoleon ;) ) is het handigst. Dat is het warmst en je hand heb je er zo weer bij als het nodig is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:12

ja ik heb dit ook heel erg! maar ik heb het al bij bijvoorbeeld een weerswisseling (van warm naar heel koud, vocht etc.) wat vorig jaar bij mij wel hielp (om het ook weer warm te krijgen!) waren van die soort doorklik kruikjes etc. en dat dan in je handschoenen stoppen!

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:15

ja ik heb het ook.. krijg als ik echt koude handen heb het riempje van ze hoofdstel niet eens los.. dan heb ik gewoon geen kracht meer in me vingers..
heel apart, iemand die dit herkent?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:21

Dat is heel normaal en heeft te maken met de verminderde doorbloeding door de koude en dus de spieren/pezen niet goed meer gevoed worden met zuurstof, waardoor die niet goed meer werken.
Pijn zit echter vaker in gewrichten en banden.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:41

JD Ik heb op wintersport eens geleerd van een skileraar toen het heel koud was: je arm gewoon recht houden en dan met je arm ronddraaien. Probeer maar eens, wij voelden toen allemaal na een korte tijd het bloed gewoon naar onze handen gaan.

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:46

Ik heb met mijn koude handen altijd pijn in mijn gewrichten net zoals nu ! nu ik dit bericht schrijf ze zijn koud en het doet pijn
Heb het ook in mijn voeten en na veel lopen in modder of kou etc krijg ik ook last van mijn knieen iedereen heeft me geadviseerd om te laten na kijken maar ik heb gewoon niet zoveel tijd plus de dokter ik best uhm eng :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 12:29

In je voeten is ook nog eens lastig, daar heb ik gelukkig geen last van!
Alleen mijn handen en het doet dan pijn op mijn botten zeg maar....
Draaien met handen en armen doe ik dan zowiezo

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:51

goede thermo handschoenen kopen en dunne handschoentjes voor eronder. En je hebt altijd bij van die tankstationnen van die plastic handschoentjes die ook onder handschoenen plastic handschoentjes zijn goede isolatoren. probeer maar eens :)