Connectie met anderen: Spiritueel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Connectie met anderen: Spiritueel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 12:04

Ik ben een nuchter persoon, maar heb wat spirituele dingetjes waar ik tegen aan loop. Heeft niks met mijn geloof te maken, maar meer met wat er nog meer tussen hemel en aarde is. Ben eigenlijk op zoek naar een goed mens wat mij serieus kan nemen hierin en gewoon eens van gedachten wil/ kan wisselen.

Ik heb dus geen zin in dure sessies met hotemetoten, daar ben ik dus te nuchter voor. Al zie ik wel wat in Derek Oglivil bijv (weet niet hoe je dat schrijft).
Alleen heeft dat waar ik tegen aan loop niets met doden te maken, maar met levenden en hoe we daarmee al dan niet in verbinding/ connectie kunnen staan.

Dus heb jij hier ervaring mee, herken jij het en durf je erover te praten? Knal het hier neer.

Ik ben heel eerlijk, ik ga hier niet mijn dingetjes helemaal neer pennen. Ik hoop alleen iets in jullie verhalen te herkennen waardoor ik misschien met iemand per PB wat verder erop in kan gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:19

Ik heb heel vaak dat ik gedachten van anderen opvang. Het gevaar is alleen dat je niet weet of het altijd klopt. Met mijn moeder en mijn dochtertje klopt het eigenlijk altijd wel. Bij vreemden weet ik het niet omdat ik het nooit check/navraag.

En wat ik regelmatig heb is dat ik aan een persoon denk. Kan soms iemand van heel vroeger zijn of iemand die ik al lang niet gezien heb. Vaak ontmoet ik die persoon dan in korte termijn toevallig. Of hoor er ineens dingen over. Laatst had ik ineens een gedachtebeeld over een directeur van een bedrijfje wat hier 3 jaar geleden in het pand zat. Ik liep naar de postkamer en dacht ineens aan hem, ik kende hem helemaal niet goed, alleen van naam en gezicht. Ik loop terug naar mijn kantoor en ineens zit hij bij mijn baas op kantoor. Bleek een oude kennis te zijn en hij was hier toevallig in de buurt....

Zulke dingen heb ik wel vaker. Voorgevoelens kloppen bij mij ook beangstigend vaak. Ik zit er nooit naast.

RoosvanBlue

Re: Connectie met anderen: Spiritueel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:43

Ik ben behoorlijk nuchter maar vooral bij mensen waarom ik geef heb ik feilloos door wanneer er wat aan de hand is. Ook als ik niet bij ze ben. Dan gaat er zo'n belletje rinkelen en moet ik even contact opnemen. Meestal klopt mijn gevoel. Afgelopen dinsdag had ik ook toevallig dat ik iemand zijn gedachten exact oppikte. Ik sprak het uit en het klopte precies.

Aan de andere kant is het wel tricky, want soms als ik zelf angst of onzekerheid voel projecteer ik dat juist weer op een ander. Terwijl dat dan juist mijn eigen gevoel is. En andersom gebeurt dat ook regelmatig. Ik vind dat moeilijk te onderscheiden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:05

Roosje1987 schreef:
Aan de andere kant is het wel tricky, want soms als ik zelf angst of onzekerheid voel projecteer ik dat juist weer op een ander. Terwijl dat dan juist mijn eigen gevoel is. En andersom gebeurt dat ook regelmatig. Ik vind dat moeilijk te onderscheiden.

Klopt, heb ik ook. Je weet nooit of het nou echt zo is. Behalve als je het checkt bij de ander natuurlijk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:16

IK had iets heel vreemd op vakantie, mijn moeder moest naar de doktor vanwege rugpijn. Ik lag gewoon aan het zwembad en ik had plotseling het gevoel dat ik gestoken werd door een bij of zo iets in mijn bil, van schrik ben ik zelfs even gaan gillen, maar ik zat niet op iets. Later toen mijn moeder terug kwam, bleek dat ze een prik in haar bil als verdoving heeft gekregen. Ik wist dit echt niet en ik kon veiloos de plek aanwijzen.

of is dit nou gewoon toeval...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:58

Ik geloof in meerdere tijdsdimensies.
Ik droom nl. vaak hele banale dingen die later echt op exact die manier gebeuren. Kan jaren later pas komen. Maar dat ik ineens denk: He, dat heb ik toen gedroomd, dus hier sloeg het op!
En dat zijn geen grote dingen van overlijdens of rampen of de lottouitslag. Gewoon een gesprek met iemand, een gebeurtenis met een paard, een gevoel dat ik krijg van het zien van mooie natuur om me heen.
Dus ik denk dat het met mensen ook zo werkt: in een parallelle tijdsdimensie heb je het al eens meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 22-11-10 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:05

Urielle wat jij hebt met je dromen heb ik ook best vaak.
Kan idd weken, maanden of jaren later uitkomen..

Ook heb ik vaak als ik aan een vriendin denk ze bellen of smsen kan ook puur toeval zijn hoor...

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:16

Ik werk met paarden op die manier. Soms komen er hier paarden die onverklaarbaar gedrag vertonen en dan blijkt er een trauma te zitten uit een onverwerkt verleden. Als je in reincarnatie gelooft: soms trauma's van heel ver terug, vele levens. Maar ook dingen uit de toekomende tijd.
Een heel enkele keer help ik mensen ook op die manier. Contact met het leven noem ik dat. Leven van toen, nu en toekomst. Tijd bestaat immers niet, alleen in onze gedachte. ( Klinkt zweverig, maar ik ben hier nuchter in.)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 11:40

gaellehtc schreef:
Ik werk met paarden op die manier. Soms komen er hier paarden die onverklaarbaar gedrag vertonen en dan blijkt er een trauma te zitten uit een onverwerkt verleden. Als je in reincarnatie gelooft: soms trauma's van heel ver terug, vele levens. Maar ook dingen uit de toekomende tijd.
Een heel enkele keer help ik mensen ook op die manier. Contact met het leven noem ik dat. Leven van toen, nu en toekomst. Tijd bestaat immers niet, alleen in onze gedachte. ( Klinkt zweverig, maar ik ben hier nuchter in.)

Dat vind ik erg mooi gezegd!

Fijn dat er meer mensen zijn met ervaringen en die dat ook hier durven neer te zetten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:44

Er loopt een topc over daar kan je veel vinden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 16:45

marleen_usar schreef:
Er loopt een topc over daar kan je veel vinden.

Linkje??? Niet gevonden namelijk...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:47

Het is een huiskamer topic geworden het heet topic over het paranormale.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:47

ja het zou fijner zijn als je daar mee komt kletsen, het zit in de HK

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:48