En zo lig je in het ziekenhuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

En zo lig je in het ziekenhuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:47

Was anderhalve week geleden van mijn verzorgpaard gedonderd ([VVDD] Rot geschrokken, paard los op de weg!!)

Maar omdat ik bloed bleef plassen moest ik vorige week donderdag nog een keer urine laten onderzoeken, dus ik dacht, ff een uurtje ofzo en dan ben ik weer weg, nou ipv daarvan zeiden ze dat dr erg veel bloed in mijn urine zat en dat de echo ook niet goed was en dat ik geen stap meer mocht lopen en met spoed opgenomen moest worden, mocht zelfs mijn auto niet meer van de parkeerplaats halen -:(-
Bleek dat dr een gigantische bloeduitstorting te zitten in mijn linker nier, hij liet het zien op de echobeelden, en dr zat ook allemaal bloed om die nier heen, was wel apart om dat ze zien en te beseffen dayt dit in mijn lichaan aan de gang was. Had wel wat buikpijn, maar niet zo erg dat je er zoiets achter zoekt.
Heb daar dus bijna 6 dagen alleen maar op bed mogen liggen, mocht dr alleen uit om naar de wc te gaan :(
Nou ik kan je vertellen, ik dacht dat ik knettergek werd daar, vanochtend mocht ik weer naar huis maar moet zeker hier nog twee weken in bed gaan liggen. pffft hoe verzinnen ze het moet er echt niet aan denken, als mijn vriend morgen weg is ga ik lekker ff bij me eigen paardje kijken. *\o/*
Maar omdat ik 3,5 km achter dat paard aangesprint had er bijna nog een week mee rondgelopen had had ik niet kunnen verzinnen dat het echt zo erg was.
Zijn er meer mensen die dit gehad hebben en hoelang duurde het voor je weer kon rijden?

Sees

Re: En zo lig je in het ziekenhuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:48

Jemig wat een verhaal zeg, geen blijvende schade dus? Ik heb zoiets (gelukkig) nooit meegemaakt. Beterschap!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:50

Ik heb vroeger ook een nier bloeding gehad, na beste val .
Moest 11 dagen plat in het ziekenhuis, daarna nog 2 weken plat thuis .

Na een maandje mocht ik alles weer , ik had wel het geluk dat het bij die eene bloeding bleef

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:51

Ik zou me maar rustig houden als ik jou was. Kan me voorstellen dat je bij je paardje wil kijken maar wees dan zo verstandig om je erheen te laten rijden!
verder :D Beterschap!

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:52

ik zou gewoon luisteren en idd die twee weken bedrust houden.
voor je het weet is dat voorbij; ga je er morgen heen, heb je kans dat je jezelf nog meer schade toebrengt
over die twee weken kom je heus wel heen en je paard ook
beterschap iig

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:52

Ik zou dan maar gewoon even rustig aan blijven doen, en het advies van de artse aannemen en niet vanalles gaan doen wat je niet mag ;) Dan ben je straks nog verder van huis. In het ziekenhuis is het nooit leuk, dat heb ik ondertussen wel ervaren.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:55

Ik had het vorige topic ook gelezen
Geen ervaringen met dit soort dingen maar veel beterschap gewenst :(:)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:05

Meid beterschap!

Maar ga alsjeblief niet naar je paardje en hou je aan je bedrust! Je hebt er niets aan als je nier straks helemaal stuk is! Dan kun je weer naar het ziekenhuis! Met mogelijk gevolg blijvende schade aan je nier. En dat wil je echt niet!

Sterkte!!

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:18

Jeetje! Heb je vorige topic ook gelezen en dacht dat het nog wel meeviel!

Ik zou inderdaad ook maar goed naar de doktoren luisteren als ik jou was! Straks ben je nog veel verder van huis! Hoe is het nu met je been? :)

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:21

ik heb niets met de nieren,

Ben afgelopen maandag geopereerd en moet ook 2 weken plat.
Wou gister alweer te veel waardoor mijn wond ( hoofd, oor ) flink ging bloeden.

je kunt echt maar beter luisteren, hoe meer je je eigen gang gaat, hoe langer je er zoet mee bent.

succes!!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 11:20

Talsha schreef:
Jeetje! Heb je vorige topic ook gelezen en dacht dat het nog wel meeviel!

Ik zou inderdaad ook maar goed naar de doktoren luisteren als ik jou was! Straks ben je nog veel verder van huis! Hoe is het nu met je been? :)

Ik had ook zoiets van, "doe ff normaal, er is niks aan de hand, lijkt me lochisch dat alles van binnen door elkaar geschud is en maak daar niet zo'n drukte om" maar zo zie je maar hoe je je daarin kan vergissen...
Mijn been is nog erg stijf, kan er nog niet goed op lopen, maar er is niks kapot oid, dus dat moet vanzelf weer goedkomen, fysio was idd niet erg gecharmeerd van deze actie, maar hij kwam wel langs in het ziekenhuis, vond ik eg leuk van hem :D

Mijn vriend heeft vanmorgen heel stiekem mijn sleutels meegenomen naar zijn werk, dus ik kan nergens heen, heb wel een reserve sleutel van mijn auto maar niet van het huis :+ .
Manlief kent me blijkbaar een beetje tè goed haha

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:44

Ze hielden je niet voor niks zo goed in de gaten ;)

Wat vervelend van je been! Wel fijn dat er verder niks kapot is! Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je fysio niet zo heel erg blij is met deze actie ;) Maar wel netjes dat hij ook nog even op bezoek is geweest in het ziekenhuis :)

Haha en terecht van je vriend! Het is echt het beste hoor dat je even rustig aan doet! Anders lig je straks weer in het ziekenhuis of veroorzaak je misschien wel onhelstelbare schade ;)

Beterschap verder! :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 11:47

Als ik me te druk maak schijnt het dat mijn nier kan scheuren, en daar zit niemand op te wachten, dus zal idd braaf rust houden...