Pijn in knie bij buiging, iemand die dit herkent?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Pijn in knie bij buiging, iemand die dit herkent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 23:03

Hallo,

Sinds 3 maanden heb ik zonder aanleiding spontante pijn in mijn knie. Soms gaat het een paar dagen goed, maar komt het daarna toch weer terug.
Als ik op mijn hurken ga zitten, kan ik niet meer met mijn knie omhoog komen, het moet dus met mijn andere knie en mijn armen.
Ook krijg ik hevige pijn als ik mijn knie (licht) gebogen houd, zo'n pijn dat ik er 's nachts wakker van word, omdat ik dan automatisch mijn knieën optrek.
De pijn bouwt zich bij buiging langzaam op, waarna ik het niet meer kan volhouden om mijn knie te buigen. Zodra ik mijn been strek doet het even meer zeer,
voel soms een knak, en even later ebt de hevige pijn weer weg. Ik blijf evengoed een licht zeurende pijn voelen.
Het gekke is dus, dat ik de eerste dag dat ik het voelde mijn knie niet bezeerd of gestoten heb, ook heb ik niet lang gewandeld e.d.

Is er iemand die iets herkend in mijn verhaal?

Katniss

Re: Pijn in knie bij buiging, iemand die dit herkent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:05

Ik heb dit ook gehad. Bij mij heette het Patella Femoraal Syndroom. Dat schijnen meer jongedames te hebben. Het betekent dat je knieschijf niet goed in de kom past ofzo en daarom schuurt het een beetje, maar het gaat vanzelf over. Ik heb er nu geen last meer van.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 23:23

Maar is dat niet zo dat dat is als je bijvoorbeeld tijdens je puberteit een groeispurt hebt gehad?
Ik ben namelijk vanaf mijn 15de nog maar 0,5 cm gegroeid... En gaat dit gewoon vanzelf over, in neem aan van wel?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:58

Heb je de dagen daarvoor ook niet iets gedaan waarmee je het belast hebt?
Het hoeft namelijk niet die dag zelf gebeurd te zijn, maar kan ook later optreden.
Gesport, rare bewegingen?
Ik zou er toch even een HA/fysio naar laten kijken als je er zelfs s'nachts wakker van wordt en al 3 maanden last hebt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 01:16

dat word toch ff een rondje dokter of fysio inderdaad

Katniss

Re: Pijn in knie bij buiging, iemand die dit herkent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 07:01

Lijkt me inderdaad slim. Ik kan wel zeggen waar ik last van heb, maar jij hoeft natuurlijk niet hetzelfde te hebben ;-) Ik heb trouwens ook geen groeispurt gehad. Laat je even weten wat het was als je bij de dokter geweest bent?? :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 07:10

Waar zit de pijn precies?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 08:50

@ Vue, nee kan mij echt niet herinneren dat ik (ab)normaal gesport heb.
Gewoon paardgereden, maar niet meer of anders dan normaal.

@ Rebel_Jits, de pijn zit overdag vanaf halverwege mijn knieschijf tot de onderkant daarvan.
Al kan ik snachts niet meer voelen waar de pijn vandaan komt, gezien deze zowel boven als onder mijn knie te voelen is. Vind het lastig om uit te leggen.