SLIJMBEURSONTSTEKING wordt monnikskap probleempje??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

SLIJMBEURSONTSTEKING wordt monnikskap probleempje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 16:25

Enige weken geleden heb ik een slijmbeursontsteking in mijn schouder gehad. EIgenlijk ben ik er van overtuigd dat ik er nog steeds last van heb, maar mijn huisarts vindt dat ik een probleempje heb in mijn monnikskapspier.. :?
NA wat testjes gedaan te hebben om te kijken of het een gewrichtsprobleem was en ik wat gevoeliger was op mijn linker monnikskapspier was de conclusie dus snel getrokken.

Nu heb ik even op internet gekeken... Ik heb totaal geel last van mijn nek en kan dus alles goed bewegen.
Mijn arm kan ik ook wel bewegen, wat dat betreft heb ik daar geen last meer van. maar!!! Ik heb nog regelmatig last van mijn schouder omdat die brandt en ik heb vaak pijn scheuten naar mijn arm! Deze scheuten wisselen tussen bovenarm (achterkant) en onderarm. Ik kan mij niet voorstellen dat het van de monnikskapspier uit komt..?!

Ik heb fisiotherapie voorgeschreven gekregen, dus we zullen zien wat deze zegt :D

Iemand bekend hier mee?

snoef

Re: SLIJMBEURSONTSTEKING wordt monnikskap probleempje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:49

Haai, je klachten klinken bekend, ik heb al jaren last van het eerste rib syndroom oftewel Thoraric outlet syndroom.

Dit heb ik even opgezocht op het internet:

Neurologische symptomen (zenuwbeknelling):

spierzwakte, en atrofie (degeneratie) van o.a. de grijpspieren
moeite met fijnmotorische taken van de hand
krampen in de buigspieren van de vingers aan de onderkant van de onderarm
pijn in arm en hand
tintelingen en doofheid in nek, schouder, hand en arm
Andere symptomen die schijnen voor te komen zijn: een brandend gevoel, verlies van warm-koud gevoel en een koud gevoel in hand of arm.

Niet ale symptomen heb ik even erg maar de meeste komen wel overeen.

Als je vragen hebt hoor ik het wel

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 13:15

Nou zeg!!
Wat je beschrijft heb ik allemaal :wow: Niet tegelijk, maar wel afwisselend! Ook niet aanhoudend. Ken je het gevoel alsof je de griep krijgt en dus zere botten krijgt? Dat gevoel heb ik regelmatig in mijn arm. WOrdt dat bedoeld met warmte en koude pijn?

Ik zal eens even gaan googlen!

Hoe lang heb jij het en wat wordt er aan gedaan?

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:27

je bedoelt denk ik warmte en koud gevoel? dat je soms erge koude handen hebt en dan weer warm maar dat je het verschil niet goed voelt, beetje vaag te beschrijven;)

Ik ben een tijd naar de schouderkliniek (manuele fysioteraphy) geweest om me schouder te mobaliseren en los te maken etc. En om ook oefeningen te leren die het beter maakt.
Ik ben alleen niet zo goed in de oefeningen frequent te doen. verder heb ik in de zomer vrijwel geen last maar nu het weer kouder word word het weer tijd voor een bezoekje aan de fysio

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 13:41

Nee dat warm koud gevoel wat jij beschrijft heb ik niet. Wel het gevoel alsof ik pijnlijke botten heb in mijn arm alsof ik de griep krijg. Tj ahoe leg je zoiets uits zodat andere het ook begrijpen :D

Zoals ik het gelezen heb op internet kan het komen door een verkeerde houding. Ik denk dat dat bij het probleem wel eens kan zijn.
Ik slaap steeds op mijn linkes schouder :+ , ik zit veel met de laptop op schoot :o en ik zit als een ingestorte pudding }:0 daarnaast doe ik veel huishoudelijk werk, veel tillen en steunen e.d. :Y) Een paar stallen mesten vindt ik ook geen probleem :P dus dat zijn wel DE ingredienten om zo`, geval te krijgen geloof ik :o

Mijn zus heeft ook zoiets gehad kan ik mij herinneren! zij had alleen dat haar hand hele blauw werd.. Misschien is het wel besmettelijk }>

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 13:35

Update:

ik ben inmiddels bij de fysio geweest :D Zij heeft geconstateerd dat mijn linker schouderblad iets meer uit steekt dan de rechter, ook is deze iets minder soepel. Doordat mijn schouderblad dus niet goed staat en ik waarschijnlijk nog een beetje een slijmbeursontsteking heb is de ruimte tussen mijn schoudergewricht dus te klein en worden dus mijn bloedvaten en zenuwen in de knel gedrukt.

Het doel nu is:
de spieren die nu te actief zijn moeten losser worden en de spieren die nu te weinig doen moeten actiever worden. Hierdoor zal mijn schouderblad weer in een betere positie komen.

Dus Snoef! Je zat behoorlijk goed! en mijn huisarts er dus weer naast :Y)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:39

Trek die conclusie maar niet al te snel.
Ben met dezelfde klachten begonnen ook, bij neuroloog geweest, meerdere malen fysio, spuiten, pijnstillers etc etc en nu blijk ik kalkvorming in mijn schoudergewricht te hebben en loop nu al 5 jaar met die pijn rond...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 13:44

Cyntje schreef:
Trek die conclusie maar niet al te snel.
Ben met dezelfde klachten begonnen ook, bij neuroloog geweest, meerdere malen fysio, spuiten, pijnstillers etc etc en nu blijk ik kalkvorming in mijn schoudergewricht te hebben en loop nu al 5 jaar met die pijn rond...

ow.... laat ik dan maar hopen dat het met fysio snel over is en dat het dus meevalt!

Maar kan je nog wel paardrijden? (ik neem aan dat je dat doet gezien dit bokt is :o) Hoe doe je dat dan? Heb je aanpassingen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:50

Nee,... rij geen paard toen ik me meldde op bokt mende ik wel.
Dat ging wel maar had altijd wel veel pijn.
Ik heb een spalk, een blauwe mitella met klittenband en pijnstillers als de pijn niet te harden is.
Toen de klachten toenamen overleed de man van de pony's en nu rij/men ik nog zelden. Zo lang ik een paard heb wat zelf op zijn benen loopt en los is in de hand kan ik rustig rijden. Maar een stug voorwaarts paard is voor helaas niet meer te doen.

Ik heb toen een echo van mijn schouder laten maken toen de pijn niet wegtrok :)